Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@00:29:33 GMT

توافق ابراهیم؛ به‌نام صلح، به‌کام ظلم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۷۸۷

توافق ابراهیم؛ به‌نام صلح، به‌کام ظلم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عرفان پورزاهدان دبیر سیاسی مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد طی یادداشتی نوشت: تاریخ گواهِ بر تحمیل ظلم بر ملت های آزادیخواهی است که همواره خواسته اند برای برافراشتن پرچم صلح و انسانیت و تکامل بشریت قدم بردارند که انقلاب اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل بارها به این مهم پرداخت کرده و دستاوردهای بسیاری نیز نظیر نابودی داعش و ایجاد آرامش و امنیت در منطقه، داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما لابی های صهیونیست و شیطان بزرگ آمریکا همواره سعی دارند اتحاد ملت های مسلمان را بر هم زده و با کاشت بذر نفاق و دوئیت میان آنان سیاست های خصمانه خود را پیش برند.

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و درک صحیح از اینکه ترامپ دست پُری برای اینکه نشان بدهد همچنان گزینه شایسته ای برای هدایت کاخ سفید است، ندارد و مشکلات اخیر همچون پاندمی کرونا اقتصاد امریکا را به طور قابل توجهی مورد اختلال قرار داده است و اغتشاشات و رفتارهای جنایت کارانه و نژادپرستانه کاخ سفید امنیت عمومی جامعه را به سطح پائینی آورده و در کنار این فروپاشی های بی سابقه داخلی در امریکا و همچنین در سیاست های خارجی، شکاف عمیق بین این کشور و سایر دولت های اروپایی ایجاد شده که همگی نشان دهنده عدم کفایت ترامپ در مدیریت کشورش بوده و پایه های اجتماعی ترامپ را به طور جدی سست کرده است.

قابل ذکر است ترامپ در شعار های انتخاباتی خود برای خروج از برجام وعده توافق بهتر از توافق اوباما را داده بود که با مقاومت ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران که در مقابل تشدید تحریم های ظالمانه نه تسلیم شدند و نه پای میز مذاکره دوباره آمدند و نه آنگونه که بولتون مشاور امنیتی کاخ سفید سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی را هدف گرفته بود,شد پس چاره ای جز بکار گرفتن دو سیاست برای ترامپ نمی ماند.

یکی افزایش هجمه های متداول به شیوه خودش به اردوگاه دموکرات ها که کاندیدای جدی در عرصه رقابت ندارند و دومی مانور همه جانبه کاخ سفید و رسانه تحت امرشان برای به بوق و کرنا بستن برای یافتن هم پیمان های تازه و موثر برای اسرائیل است؛ لذا پیرو این مهم با زیرکی متفکران غربی پرچم های دو کشور حاشیه خلیج فارس و اسرائیل در کنار یکدیگر برافراشته شده اند که با نگاه اجمالی به سابقه سیاست های ظالمانه و اشغال گرایانه صهیونیست که جمهوری اسلامی ایران را تنها دشمن مقتدر خود می‌داند می‌توان به نیت شوم این توافق ها پی برد و این توافق را مقدمات ائتلافی نظامی و امنیتی علیه ایران برداشت کرد و زمینه ای برای از یاد بردن مسئله فلسطین دانست.

همه کسانی که حافظه تاریخی دارند می‌دانند که نتانیاهو با وعده اینکه اگر نخست وزیر بشود تمامی توافق های بین عرفات و رابین را ابطال می‌کند و هیچ زمینی را به فلسطینی ها نخواهد داد؛ سکان هدایت رژیم غاصب صهیونیستی را در دست گرفت. او همواره اعتقاد داشت دوران زمین در برابر صلح پایان یافته و همه باید با شرایط موجود اسرائیل را به رسمیت بشناسند و معتقد بود و هست که بدون دادن زمین اشغالی که در عمل نیز با رد طرح ۲۲ کشور عربی در سال ۲۰۰۲ که در آن قید شده بود اسرائیل باید به مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ برگردد نشان داد که می تواند با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ارتباط برقرار کند یعنی همان کشورهایی که عمرشان از صهیونیست کمتر بوده و هیچ گاه با آنان وارد جنگ نشده اند.

شواهد چنین نشان می دهد توافق ابراهیم که به نام صلح و در اصل ظلم است؛ آشکار ساختن روابط سالهایی طولانی است که میان ابوظبی، منامه و ریاض با اسرائیل بوده و به نوعی رسمی و علنی ساختن این رابطه است.

گفتارها و عمل های ضد و نقیض امریکایی ها و صهیونیست ها چنان زیبا توسط رسانه های تحت امرشان بیان میشود که انگار نه انگار اسرائیلی ها نخست وزیر خودشان را به خاطر صلح اسلو به قتل رساندند و به کسی رای دادند که مخالف صلح و سازش است. اسرائیل هرگز با توافق از زمین هایی که اشغال کرده و سازمان ملل نیز آنها را سرزمین های اشغالی می‌خواند بیرون نمی رود؛ این یک سند و گواه آشکار در تاریخ است که صهیونیست با جنگ و مقاومت از لبنان خارج شد.

در پیش نویس قرار داد وقتی "زمین در برابر صلح" را نتانیاهو حذف کرد امارات صلح خود را با اسرائیل "صلح در برابر صلح" نامید و اذعان داشت که به لطف این صلح, الصاق زمین های فلسطینی ها در کرانه باختری متوقف گردیده که بلافاصله بعد آن نتانیاهو در مصاحبه ای چنین مسئله ای را تکذیب کرده و اعلام کرد همه زمین ها را خواهد گرفت.

چنین استنباط می شود یکی نیت های صهیونیست از صلح با بحرین و امارات و احتمال زیاد در هدف های بعدی عربستان و سودان و عمان، القای این موضوع است که فلسطین باید به خواست های اسرائیل تمکین کند که البته این مسئله نشان دهنده این است که می‌خواهند به زور آزمایی با جمهوری اسلامی ایران وارد شوند و که در این برهه نقش ما می‌تواند بسیار تعیین کننده در تاریخ باشد.

مثلث امارات، بحرین و عربستان؛ ایران را دشمن خود می بینند و خصومت های زیادی در عراق, یمن, سوریه و لبنان با ایران داشته اند و با تکیه بر این دشمنی ها هرگز حاضر به مذاکره با ایران نیستند.

عربستان و امارات که رشد اقتصاد ایران را به ضرر خود میدانند همواره در راستای قرار دادن ایران در موضع ضعف تلاش کرده اند و از طرفی که کشور ما را در شرایط تحریم ظالمانه می بینند فرصت را برای مقابله با ایران مغتنم می شمارند و هم زمان به شکل تحقیر آمیزی با اسرائیل که نخست وزیر جنایتکارش نتانیاهو به صورت مدون علیه این قرارداد مصاحبه می‌کند و خود را پیروز میدان می‌خواند و آشکارا اعلام می‌کند هیچ زمینی داده نشده و به هیچ وجه حق فروش سلاح پیشرفته امریکایی به امارات را نخواهیم داد؛ صلح می کنند.

مردم امارات باید بدانند که اتحاد بن زاید با اسرائیل پیش از آنکه با هدف رقابت و مبارزه با دشمنی به نام ایران شکل بگیرد؛ علیه خود مردم امارات کلید خورده است. چراکه شرکت اسرائیلی NSO نرم افزار جاسوسی پگاسوس را در ابوظبی راه اندازی کرده است که با کمک آن بتواند گوشی های تلفن همراه هر کسی که در امارات زندگی می کند به ابزار جاسوسی و مراقبت علیه او تبدیل شود و اینگونه امارات هر اعتراضی را در نطفه خفه کند و البته حمایت هایی از گروه های تروریستی نیز در دستور کارش قرار گیرد؛ چراکه چندی قبل روزنامه هاآرتص اسرائیلی از نیت جذب اعضای سابق ارتش اسرائیل توسط امارات با حقوق سالانه یک میلیون دلار را افشا کرد.

ابوظبی همواره مناسبات تیره ای با ایران بر سر جزایر سه گانه داشت و وقتی تحت تسلط محمد بن زاید، تمامی قدرت سیاسی و اقتصادی امارات را از آن خود کرد به فکر توسعه طلبی در منطقه افتاد.

او معتقد بود وقتی قطر با مساحت کم و ثروت زیاد و رایزنی های پشت پرده می‌تواند در منطقه خاورمیانه تاثیر گزار باشد، چرا امارات با همان ثروت و بعلاوه حمایت امریکا و اتحاد عربستان و اسرائیل نتواند! به همین ترتیب امارات در اولین اقدام خود که اوضاع آشفته مصر بهترین فرصت برایش محسوب می شد در کنار عربستان از کودتای ژنرال عبدالفتاح السیسی علیه رییس جمهور مصر حمایت کرد و در ادامه با نیت شوم خود در جنگ یمن و عربستان در کنار متحد خود ایستاد تا به نوعی در نبرد با هم پیمانان ایران نقش ایفا کند.

در نهایت نفاق و عدم اتحاد کشور های مسلمان امنیت اسرائیل در منطقه را افزایش میدهد و نتانیاهو برای پیش برد سیاست های شیطانی خود با کمک یار دیرینه اش امریکا، در بی ثباتی منطقه خاورمیانه حداکثر توان خود را بکار گرفته است که در این میان رفتار مقامات ایرانی و نوع تدبیر مواجهه با این نقشه شوم بسیار پر اهمیت و تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل صلح دانشگاه آزاد کاخ سفید جمهوری اسلامی اسلامی ایران کاخ سفید زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

کد خبر 848213 منبع: تسنیم برچسب‌ها آنتونى بلينكن اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • عضو ارشد جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به توافق نمی‌شود
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید