Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:44:59 GMT

وجود فقر فرهنگی در جوامع از فقر مادی خطرناک تر است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۱۶۴

وجود فقر فرهنگی در جوامع از فقر مادی خطرناک تر است

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر چهارشنبه در اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی گیلان با اشاره به اینکه همه می‌توانند در زمینه ضرورت توجه به کتاب و کتابخوانی صحبت کنند، اظهار کرد: امروز علاوه بر توجه به این حوزه باید به بخش‌های دیگر نیز توجه کنیم.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه برای بهتر شدن جهانی با این همه تاریکی باید بخوانیم، بیاندیشیم و بسازیم، افزود: همه ما به عنوان یک فرد باید برای این جهان تلاش کنیم زیرا بروز هر گونه مشکل و آسیب تنها به یک فرد و یا یک کشور آسیب نخواهد زد بلکه همه مردم و جوامع را درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تنها بخشی از فقر مربوط به مسائل مالی است، گفت: زمانی که جامعه دچار فقر فرهنگی شود بسیار آسیب پذیر خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم فاصله فقر فرهنگی در جوامع کاهش یابد.

فاضلی با بیان اینکه اگر بتوانیم فردی را به سمت دانایی سوق دهیم بسیار حائز اهمیت است و با مسائل مادی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: همین اقدامات کوچک و جزئی قطعاً در طولانی مدت تأثیرات عمیقی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تنها نباید به خواندن کتاب توجه شود بلکه باید در کنار آن برای بهتر شدن نیز تلاش کرد، افزود: امروز با توجه به فراوانی کتاب نیازمند اندیشیدن در کنار خواندن کتاب هستیم.

مدیرکل ارشاد گیلان تأکید کرد: وجود افراد کتابخوان اما بی بصیرت قطعاً برای توسعه و پیشرفت جامعه و رفع تاریکی‌ها و مشکلات فایده نخواهد داشت.

کد خبر 5025489

منبع: مهر

کلیدواژه: جام باشگاه های کتابخوانی ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر بازگشایی مدارس آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب