Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در ۴۸۰ هکتار از کانون ریزگرد استان درختکاری شده است.

مهران نظری امروز ۲۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایشهای دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان که کانون ریزگرد هستند درخت و درختچه کاشته شده و در ۴۵هکتار از منطقه جبل کندی عملیات مالچ پاشی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه دارای تنوع زیستی بی نظیری است و خشک شدن آن مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: مهمترین نیاز ما در بحث محیط زیست حوضه دریاچه ارومیه، تامین حق آبه مورد نیاز تالاب ها و دریاچه ارومیه است که تاکنون برای اجرای عملیات در این حوزه، بیش از ۲۵۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: انتقال آب به جزایر آرزو و اسپیر، نصب دوربین جهت محافظت فیزیکی نوارغربی به مساحت ۲۹۶کیلومتر، ساخت هشت سکوی بتنی و ساخت اسکله در تالاب ها از جمله اقدامات مهم سازمان در حفاظت از منابع زیستی حوضه دریاچه ارومیه است.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰محیط بان در اطراف دریاچه فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: در اطراف دریاچه ساختمان های جهت نگهبانی محیط بانان احداث شده است.

وی به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست استان در سال جاری جهت کاهش پیامدهای خشکی دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: در سال جاری عملیات حفاظت از چرای دام ها، لایروبی و زه کشی انهار منتهی به تالاب ها، احداث سطوح آبگیر  و آبشخور ها انجام می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: تاسیس مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه یکی از طرح های مهم سازمان است که با پیشرفت فیزیکی  ۷۵ درصدی با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان درحال  ساخت است که تا سه ماه آینده به اتمام و بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کانون ریزگرد مالچ پاشی درياچه اروميه حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی گاز؛ فردا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به انجام عملیات تعمیرات وجابجایی شبکه گاز رسانی ،جریان گاز مشترکین واقع در خیابانهای آزادگان 2-بلوار عدالت-محله حصار و کوچه های منشعب از ساعت 8 صبح روزچهارشنبه 5/3/1403 به مدت 12 ساعت قطع خواهد شد.

مشترکان از دستکاری کنتور  ورگولاتور خود داری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.
پس از تمام عملیات جریان گاز تمامی مشترکان توسط گروه‌های امداد این شرکت برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است