Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:52:54 GMT

اخطار به مالکان بناهای نیمه کاره در بافت فرسوده بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۴۱۴

اخطار به مالکان بناهای نیمه کاره در بافت فرسوده بیرجند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا صبح چهارشنبه در دومین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: درک عمق آسیب‌های اجتماعی رخ داده در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در یک بازدید میدانی میسر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در یک بازدید میدانی از محلات و بافت‌های ناکارآمد در سطح شهر بیرجند به وضوح مشاهده کردیم که چگونه برخی از این مناطق تبدیل به پاتوق افراد معلوم الحاد و معتادین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدانی‌نیا ادامه‌داد: البته در برخی از مناطق و بافت‌های فرسوده دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح جامع اقدام مشترک اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مالکین در زمین‌های خود بناهایی را نیمه‌کاره و یا فرسوده رها کرده که این بناها نیز تبدیل به محلی برای اقدامات خلاف و پاتوق معتادین شده که اعتراض سکنه را نیز به همراه داشته است.

اخطار به مالکین بناهای نیمه‌کاره و فرسوده در بافت‌های ناکارآمد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: باید این مناطق شناسایی و در یک بازده زمانی مشخص به مالکین آن برای تعیین تکلیف فرصت داده شود و در صورتی که مالکین اقدام خاصی انجام ندهند با همراهی شهرداری و دادستانی و با استفاده ظرفیت‌های قانونی تخریب شود.

وحدانی‌نیا ادامه‌داد: در همین بافت‌های ناکارآمد شهری اگر بناهایی وجود دارید که از حیث تاریخی، فرهنگی و میراثی ارزشمند است میراث فرهنگی باید نسبت به احیاء آن اقدام کند.

وی افزود: همچنین در حاشیه شهر بیرجند چون دستگرد و مناطق اطراف آن باید بنگاه‌هایی که در حوزه تنظیم قول نامه‌ها و کاربری زمین اقدامات خلاف انجام می‌دهند، شناسایی و تذکر جدی به آنان داده شود.

همچنین در این جلسه هادی شاهوردی، نماینده فرمانده بیرجند بیان‌کرد: مجموع بافت‌های هدف بازآفرینی در شهر بیرجند حدود ۶۵۴ هکتار است که ۷۴ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

تعریف ۸۳ پروژه برای مناطق هدف بازآفرینی در بیرجند

وی با اشاره به طرح جامع اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی برای مناطق هدف بازآفرینی و بافت‌های فرسود، اظهار کرد: در این مناطق برای یک دوره پنج ساله ۸۳ پروژه با پیش‌بینی اعتبار یکصد میلیارد تومان تعریف شده است.

نماینده فرماندار بیرجند یادآور شد: برای منطقه خیرآباد بیرجند سند توسعه تدوین و ۳۳ پروژه با ۷۰ میلیارد تومان برای آن تعریف شده است.

شاهوردی با اشاره به اینکه برای منطقه ۱۷ شهریور بیرجند نیز هشت پروژه تعریف شده است، گفت: مجموع پروژه‌ها برای مناطق هدف بازآفرینی در شمال شهر بیرجند نیز ۲۲ پروژه است.

کد خبر 5025340

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی بافت فرسوده بیرجند ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس توهین به پیامبر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99 بافت های ناکارآمد هدف بازآفرینی شهر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول عطایی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی افزود: در بخش نوسازی مساکن بافت فرسوده برنامه ۲ ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری تهیه شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این برنامه نوسازی ۱۶ هزار و ۹۶۴ واحد در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

عطایی بیان کرد: با توجه به آمار ثبت شده، افزون بر ۷۵ درصد برنامه ۲ ساله در آذربایجان غربی در خصوص نوسازی بافت فرسوده به مرحله اجرا رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه بازآفرینی شهری، اختصاص بسته‌های تشویقی است که در ۱۰۰ درصد محدوده‌های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف سطح استان اجرایی می‌شود.

عطایی در خصوص طرح کلید به کلید نیز گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در این زمینه به شمار می‌رود.

کد خبر 6094757

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه