Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:23:35 GMT

۲۵ درصد مشترکین برق خانگی تبریز مشمول برق رایگان هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۶۷۷

۲۵ درصد مشترکین برق خانگی تبریز مشمول برق رایگان هستند

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: در بخش خانگی ۲۵ درصد کم مصرف هستند و بستگی به جزئیات دستورالعمل ابلاغی برق امید مشمول برق رایگان می‌شوند. - اخبار استانها -

 گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عادل کاظمی در نشست خبری با اشاره به اینکه میزان تولید و مصرف برق در دنیا شاخص توسعه یافتگی است اظهار داشت: متناسب با مصرف انرژی، توسعه تعریف می‌شود چراکه اگر مصرف در بخش مولد باشد، میزان توسعه به همان میزان زیاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم شاخص های خدمت رسانی در حوزه برق افزایش یابد، گفت: در شرکت برق تبریز متوسط زمان واگذاری انشعاب کاهش یافت و از 27 روز به 9 روز رساندیم.

مدیرعامل توزیع نیروی برق تبریز، میزان انتظار برای دریافت برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: سالانه 30 هزار مشترک جدید داریم که زمان انتظار برای دریافت برق را کاهش دادیم و تلاش می کنیم زمان انتظار را بیش از این کاهش دهیم.

کرج| 15 درصد از برق تولیدی کشور به طرح "امید" اختصاص می‌یابداجرای درست طرح برق امید هزینه های اقتصادی کشور را کاهش می‌دهداهداف دوگانه یک طرح حمایتی از اقشار آسیب پذیر و توجه به مدیریت مصرف برقمشترکان گیلانی 176 میلیارد تومان به شرکت برق بدهکارند

وی از کاهش متوسط طول عمر اجرای پروژه‌ها خبر داد و افزود: قبلا متوسط اجرای پروژه 250 روز بود ولی هر سال کاهش دادیم و اکنون بین 85 تا 90 روز است که تلاش می کنیم به 60 روز برسانیم.

کاظمی، با اشاره به اینکه در شاخص تلفات انرژی، میانگین کشوری نزدیک به 10 درصد است، خاطر نشان کرد: سه سال قبل تلفات برق تبریز 9.3 درصد بود و امسال به 8.5 درصد رسیده است و به دنبال پایداری شبکه توزیع و گاهش بیشتر تلفات هستیم.

وی با بیان اینکه در بهره برداری، میزان خاموشی شاخص مهمی است که از زمان اعلام به سامانه تلفنی برق تا زمان وصل برق کاهش یافته است، ادامه داد: به دنبال برقراری عدالت نسبی در کل مناطق هستیم و تلاش می کنیم خدمات دهی خود را به منطقه محروم و برخوردار تقسیم نکنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، از اجرای سالانه 180 میلیارد پروژه در تبریز، اسکو و آذرشهر خبر داد و ابراز داشت: سالانه بین 120 تا 140 میلیارد از پروژه‌ها به اتمام می رسد و در حوزه اجرا و سرمایه گذاری زیرساخت‌ها جزو شرکت های برتر برق کشور هستیم.

وی در ادامه، برنامه های شرکت برق برای پیک‌زایی و مدیریت مصرف را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید توازن بین تولید و مصرف در تبریز ایجاد شود و قطعی برق به حداقل ممکن برسد که در این راستا با همکاری مردم و بیش از 4000 مصرف کننده صنایع سنگین، به جز دو روز تابستان در بقیه ایام سال مشکل قطعی برق نداشتیم.

کاظمی با اشاره به ضرورت نصب کنتور هوشمند در تبریز و رصد آنلاین مصرف برق در منطقه، تصریح کرد: در سه سال قبل، 80 کنتور هوشمند در شهرستان نصب شده بود اما اکنون 5000 مشترک با کنتور هوشمند داریم که هر 15 دقیقه اطلاعات مصرف ارسال می شود. اکنون کل صنایع سنگین مجهز شده و تلاش می کنیم به تدریج سایر صنایع هم تجهیز شوند.

وی اصلاح شبکه توزیع و تجهیز و جایگزینی کابل‌های مسی فعلی با کابل‌های خود نگهدار را یادآور شد و اضافه کرد: 700 کیلومتر کابل خودنگهدار نصب شده و 400 کیلومتر هم در دست اقدام است و تلاش می کنیم تا پایان امسال به مرز 1000 کیلومتر برسانیم. مزیت این اصلاح شبکه، کاهش تلفات، کاهش مخاطرات برق گرفتگی، برق دزدی و دزدی سیم و کابل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس، طرح جهادی برای اصلاح خطوط پرخطا و دارای بیشترین خاموشی آغاز می‌شود افزود: هفته آینده با 25 اکیپ عملیاتی به صورت ضربتی مشکلات این خطوط را رفع خواهیم کرد.

وی جزئیات طرح برق امید را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستورالعمل اجرایی آن در دست تدوین است که بر اساس این طرح مشترکین خانگی به سه بخش کم مصرف زیر 80 کیلووات، خوش مصرف با 80 تا 200 کیلووات ساعت و پرمصرف با بیش از 200 کیلووات ساعت تقسیم بندی شده است.

کاظمی هدف این طرح را کاهش مصرف برق با رویکرد تشویقی دانست و خاطرنشان کرد: 8.5 میلیون مشترک و 30 میلیون نفر از جمعیت کشور کم مصرف هستند و بهای برق مصرفی را پرداخت نخواهند کرد. برای پرمصرف ها هم فرصت 6 ماهه داده می شود تا به کاهش مصرف اقدام کنند یا از برق خورشیدی استفاده کنند و پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی می‌شود.

وی افزود:در بخش خانگی 25 درصد کم مصرف هستند و بستگی به جزئیات دستورالعمل ابلاغی برق امید مشمول برق رایگان می‌شوند، از سوی دیگر 15 درصد مشترکین استان هم بیش از الگوی مصرف بوده و پرمصرف محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/111/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی توزیع نیروی برق تبریز تلاش می کنیم برق امید مصرف برق کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین