Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:01:04 GMT

مرکز اسناد و کتابخانه دفاع مقدس در مشهد افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۶۷۵۳

مرکز اسناد و کتابخانه دفاع مقدس در مشهد افتتاح می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از افتتاح رسمی مرکز اسناد و کتابخانه دفاع مقدس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سردار یوسفعلی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل ساختمان شهید باهنر استانداری خراسان رضوی؛ اظهار داشت: دفاع مقدس و ایام الله گرامیداشت این هفته یک فراز مهم دینی، انقلابی و ارزشمندی است که در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شده است و این روزها حاصل ایثار، رشادت و فداکاری‌های امت انقلابی و میانداری امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام اسلامی و  در ادامه آن رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای است که در تاریخ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نه تنها ملت ایران اسلامی بلکه امت مسلمان و مستضعفین عالم به این رویداد بزرگ و دستاوردهای آن احتحاج می کنند و به آن می‌بالند و با افتخار از این رویداد یاد می‌کنند.

رئیس حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به توطئه‌های دشمن در این چهل سال برای براندازی نظام اسلامی گفت: ما ثابت کردیم در این مدت علیرغم میل مستکبرین و ایادی آنان که خواستند انقلاب و نظام اسلامی ماندگار نباشد و خواستند به هر طریقی ما را با تحمیل جنگ ناعادلانه و جناتکارانه از صفحه تاریخ حذف کنند ولی با قدرت هرچه تمام هستیم ودر ارتفاعی قابل مشاهده در سطح جهان قرار داریم.

وی بیان کرد: به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ما ملت امام حسین(ع) هستیم و به کوری چشم دشمنان با قدرت هر چه تمام هستیم و تا نابودی استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی باقی خواهیم ماند.

سردار یوسفعلیزاده در قسمت دیگر سخنان خود به برگزاری بیش از 1600 برنامه در سطح استان و توسط ستادهای شهرستانی اشاره کرد و افزود: در سنوات گذشته در 31 شهریورماه که آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس بود برگزاری رژه نیروهای مسلح را داشتیم ولی امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا این برنامه برگزار نخواهد شد و جایگزین آن ارتباط  تصویری زنده رهبر معظم انقلاب با بیش از یک میلیون پیشکسوت عرصه جهاد و مقاومت در سطح کشور خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت کرونا همه تلاش‌ها ما این است که حرکت برنامه‌ها سوار بر فضای مجازی باشد و تاکید ما بر این است که رسانه‌ها، جراید و شبکه‌های همسوی انقلاب دست دشمن را در رسیدن به مقاصد شومشان کوتاه و روایتگر صادق ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع  مقدس باشند و نگذارند حقایق ارزش‌ها  و داشته‌های انقلابی و ملی تحریف شود.

رئیس حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان با اشاره به حضوربیش از 1 میلیون و 700 هزار بسیجی در استان عنوان کرد: این عزیزان در تمام خطوط دفاع از دستاوردهای انقلاب و در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پیشتازهستند و ما با روحیه بسیجی توانستیم در این عرصه‌ها موفق عمل کنیم و این فداکاری ملتمان در زمان شیوع کرونا ناشی از همین روحیه فداکاری و بسیجی است چرا که بدون روحیه بسیجی و تفکر جهادی فداکاری معنا پیدا نمی‌کند و امروز در این شرایط سخت کرونا، کاری که ملت ایران کرد در تاریخ نمونه ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از افتتاح رسمی مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی ویژه محققین حوزه دفاع مقدس با 3000 مترزیربنا در دوم مهرماه با حضور محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: 40 میلیارد تومان جهت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده  که تاکنون 24 میلیارد آن هزینه شده است.

سردار یوسفعلیزاده ادامه داد: 40 درصد پروژه آماده و برای تکمیل 60 درصد دیگر منتظر تامین منابع جدیدی هستیم.

جوانان امت‌های اسلامی از رشادت‌ شهدای دفاع مقدس درس می‌گیرند480 برنامه هفته دفاع مقدس در رشت برگزار می‌شودبرنامه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

رئیس حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: روا نیست استان خراسان رضوی که 10 درصد نیروهای پشتیبانی و عملیاتی در دوران دفاع مقدس را شامل شده و دارای 17 یگان و 5 لشکر بوده اینقدر برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس معطل بماند.

 وی در پایان گفت: سوم مهرماه در 1500 گلزار شهدا در سطح استان مراسم و غبا روبی و عطرافشانی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/282/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران