Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:26:29 GMT

جذب همیار اورژانس در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۲۱۶

جذب همیار اورژانس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس فوریت‌های پزشکی از جذب همیاران اورژانس در مشهد خبر داد.

محمدرضا شاره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت روز ملی فوریت‌های پزشکی از امروز ثبت نام همیاران اورژانس ۱۱۵ با مراجعه به  http://darman.mums.ac.ir/sites/EMS/amoozesh/Lists/115/Item/newifs.aspx جهت استفاده از پتانسیل مردمی راه‌اندازی شده است که بدون تردید می توان بااستفاده ازپتانسیل مردمی و با استفاده ازآموزش‌های مدون و مستمر از بسیاری از حوادث جلوگیری نمود یا به‌نحو چشمگیری آنان را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاقه‌مندان در این طرح دوره‌های کمک‌های اولیه و تخصصی مرتبط با فوریت‌های پزشکی را بصورت رایگان فرا می‌گیرند و در پایان دوره گواهینامه آموزشی به داوطلبان ارائه خواهد شد که به صورت داوطلبانه در مواقع بحران از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

این کارشناس فوریت‌های پزشکی در خصوص آشنایی مردم با خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی اظهار کرد: بیماری‌ھا و حوادث اورژانس ‌به مواردی اطلاق می‌شوند که در صورت عدم ارائه به موقع اقدامات امدادی- درمانی، منجر به‌صدمات عضوی، جانی و نیز مشکلات روانی بیمار می‌شود که مشکلات قلبی و تنفسی، گوارشی، ادراری شامل دردھای شدید و ناگھانی پھلو به ھمراه یا بدون ادرار خونی، قطع ادرار و سوزش ادرار،  اورژانس‌ دستگاه اسکلتی شامل دررفتگی در مفاصل و اندام‌ھا ، شکستگی‌ھای باز یا پارگی وسیع بافت نرم در اندام ھای بدن، اورژانس چشم، درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان، اعصاب، تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی‌ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی‌های شدید و... را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: ازآنجا که با توجه به رشد جمعیت و کمبود امکانات، ظرفیت پاسخگوئی این سیستم محدود است، باید به خاطر داشته باشید که تماس با مرکز اورژانس، الزاما به معنای اعزام آمبولانس بر بالین بیمار نیست. در بسیاری از موارد، راھنمایی کارشناسان و پزشکان اورژانس در واحد ارتباطات می‌تواند پاسخگوی سئوالات و مشکلات تماس گیرندگان باشد.

این کارشناس فوریت‌های پزشکی ادامه داد: در تماس با مرکز خدمات ۱۱۵ خونسردی خودرا حفظ کنید تا بتوانید تمام اطلاعات مورد نیاز مرکز خدمات اورژانس را ارائه دهید ‌که از مهمترین این موارد می‌توان به شرح حال کامل از بیمار یا مصدوم، اطلاعات جمع‌آوری‌شده از صحنه، آدرس صحیح و دقیق و در آدرس‌های نامفهوم اعلام نقاط شاخص مانند مسجد و مدرسه نزدیک محل حادثه را حتما ذکر کنند و در نهایت ارائه اطلاعات تکمیلی (تاریخچه پزشکی،‌ داروهای مصرفی، ‌سوابق جراحی) نیز بسیار ضروری است‌.

وی تصریح کرد:همچنین در اکثر تصادفات شهری و جاده‌ای درصد بسیار بالایی از افراد به دلیل ناآگاهی کمک‌کنندگان و حمل ناصحیح جان خود را از دست می‌دهند و یا دچار ضایعات نخاعی جبران‌ناپذیر می‌شوند. پس در صحنه تصادف اولین توصیه حفظ خونسردی و سپس تماس با 115 است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس فوریت پزشکی فوریت های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان رضوی گفت: این استان بیش از ۸ میلیون هکتار  زمین ملی دارد که حفظ و حراست از آن نیازمند مشارکت مردم و همیاران طبیعت است.

فنودی افزود: وجود حدود ۲۵ هزار همیار طبیعت در خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی و  نمونه شاخصی از مشارکت خودجوش مردم در زمینه احیا و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی گفت: طرح شورای همیار طبیعت  نخستین بار  به همت خراسان رضوی به سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور ارائه  و با تصویب و تایید آن در اداره کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان قرار شد این طرح به صورت پایلوت دراین  استان آغاز و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت آن برای اجرا به سراسر کشور ارسال شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود:با  آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت قرار است در هر شهرستان شورای همیار طبیعت تشکیل و علاقمندان به منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن با عضو شدن در این شورا بازوی توانمندی در این مسیر متعالی باشند.

 فنودی استفاده از خرد جمعی همیاران طبیعت استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها و ایجاد ساختار منسجم این گروه مردمی را از اهداف تشکیل این شورا برشمرد و گفت:  حفظ مراتع و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و درختکاری و درخت داری از برکات و آثار مشارکت همیاران طبیعت است که به صورت داوطلبانه و خودجوش به عنوان باقیات و صالحات ارزشمند برای این عزیزان ماندگار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شعار سال با عنوان  جهش تولید با مشارکت مردم افزود: آموزش و ترویج در موضوع روابط عمومی سرمایه‌گذاری در توسعه و حفظ منابع طبیعی است چرا که آگاهی مردم باعث افزایش و دغدغه مندی آنها در این حوزه و موجب برکات فراوانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از همه علاقمندان به طبیعت خواست تا با مراجعه به سامانه همیار طبیعت و دریافت کارت شناسایی به جمع حافظان مروجان و حامیان طبیعت بپیوندند.

در حاشیه این مراسم همیاران طبیعت از نهالستان ایرانی تورانی طرق بازدید و با روند تولید نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آشناشدند 

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی