Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت قهرمانانه ملت بزرگ ایران، با عنوان " تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران" از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن برگزار می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، در این برنامه و علاوه بر سخنان رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن، دکتر شیزوکو تسویا رئیس انجمن مردم نهاد ژاپنی موست، حجت الاسلام ابراهیم ساوادا اسلام شناس و معاون نمایندگی جامعه المصطفی(ص) در ژاپن و خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) تنها مادر شهید ژاپنی مقیم ایران نیز به روایت موضوعات مرتبط و ارائه مباحثی در این زمینه با توجه به شناخت که در اختیار دارند خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لازم به ذکر است دکتر تسویا از پزشکانی است که نقش بسیار مهمی در خصوص معرفی فجایع حمله شیمیایی صدام به جهانیان و همچنین درمان برخی از جانبازان شیمیایی داشته و در این زمینه کتبی را هم منتشر نموده است و ارتباطات نزدیکی را میان هیروشیما و سردشت محقق کرده است.
وی همه ساله و همزمان با برگزاری جشنواره صلح در هیروشیما به مناسبت سالگرد حمله اتمی آمریکا، جمعی از هنرمندان و جانبازان کشورمان را نیز دعوت نموده تا ضمن نمایش چند فیلم ایرانی، در این برنامه نیز حضور یابند و نقش بسیار ارزشمند و قابل تقدیری را در معرفی این رویدادها و مقاومت مردم ایران داشته است.
خانم کونیکو یامامورا هم که نام قرآنی سبا را برای خود برگزیده است از حدود 50 سال قبل در پی ازدواج با یک ایرانی به ایران مهاجرت نموده و علاوه بر این که جریانات انقلاب را شاهد بوده است، فرزند او محمد بابایی نیز در دفاع مقدس و در سن 19 سالگی و در عملیات والفجر 1 در منطقه فکه به شهادت رسید و کتاب "مهاجر سرزمین آفتاب" توسط نویسنده برجسته کشورمان حمید رسام از خاطرات این بانوی گرامی منتشر شده است.
وی پژوهشگر، مترجم، مدرس حوزه فرهنگی ژاپن و استاد پیشین گروه زبان و ادبیات ژاپنی دانشگاه تهران بوده است.
حجت الاسلام ابراهیم ساوادا اسلام شناس و معاون پژوهشی نمایندگی المصطفی(ص) در ژاپن نیز سال ها در ایران تحصیل نموده و اثر بزرگ و ماندگار ترجمه ژاپنی قرآن کریم و دیگر تالیفات در حوزه معرفی دقیق اسلام از جمله آثار اوست.
این نشست روز شنبه 29 شهریور (19سپتامبر) ساعت ۱۶ به وقت توکیو- ۱۱:۳۰ به وقت تهران در فضای مجازی زوم برگزار خواهد شد.
برای شرکت در نشست، می توانید لینک زیر را در صفحه مرورگر خود باز کنید:
Join Zoom Meeting:
https://us02web.zoom.us/j/86119757473
و یا در اپلیکیشن موبایلی یا کامپیوتری زوم، کد شناسه ده رقمی زیر را وارد نمائید:

Meeting ID:
861-1975-7473
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس روابط ایران ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  این مراسم که با حضور سعدی پژوهان و در  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه دارد به صورت همزمان در قالب نشست‌های مجازی پژوهشگران ادبیات کهن دنبال می‌شود.

 انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویداد‌های مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار کرده است.

مهدی سربازی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد