Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@14:13:28 GMT

نوزادان پدر نامعلوم با حکم دادگاه شناسنامه می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۳۱۳

خرداد:  سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: نوزادانی که پدر آنها نامعلوم است، چنانچه دادگاه حکمی در این خصوص صادر کند، شناسنامه آنان با نام خانوادگی مادر صادر می‌شود.
به گزارش خرداد ، سیف الله ابوترابی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند صدور شناسنامه برای نوزادان در ایران شامل چهار قسمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نخست پدر و مادر دارای عقد رسمی که برای دریافت گواهی ولادت برای گرفتن شناسنامه نوزاد خود مراجعه می‌کنند و ثبت احوال هم برای این گونه نوزادان شناسنامه صادر می‌کند.ابوترابی تصریح کرد: دسته دوم شامل پدر و مادرهایی است که دارای عقد شرعی هستند اما عقد ثبتی ندارند، در اینگونه موارد پدر و مادر به اتفاق برای تنظیم سند شناسنامه نوزاد مراجعه می‌کنند.سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: دسته دیگر فرزندانی هستند که حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی هستند که قانون این گونه فرزندان نیز تصویب شده و در داخل ایران برای گرفتن شناسنامه این فرزندان به استانداری‌ها و در خارج از کشور به کنسولگری های ایران در خارج از کشور مراجعه می‌کنند و طی فرایند اداری این افراد نیز می‌توانند شناسنامه بگیرند.ابوترابی تاکید کرد: دسته چهارم فرایند گرفتن شناسنامه برای نوزادان، شامل فرزندانی است که پدر آنها نامعلوم است در این گونه موارد باید به دادگاه مراجعه شود تا نامعلومی پدر اثبات شود و چنانچه دادگاه حکم صادر کند ثبت احوال هم برای نوزاد به نام خانوادگی مادر شناسنامه صادر می‌کند. برچسب ها: شناسنامه ، نتمشروع

منبع: خرداد

کلیدواژه: شناسنامه ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بخش نوزدان بیمارستان حضرت معصومه  در قم به خبرگزاری صداوسیما مدعی شده درمان و بهداشت  در این بیمارستان نامناسب  است.

.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

چند روز است که فرزندم  در بیمارستان کودکان قم در بخش نوزادان بستری است  و شاهد وضع تاسف بار بهداشت در این بخش هستیم بخشی که نوزادان در آن بستری هستند و باید بیشترین دقت در کنترل عفونت انجام شود.بیمارستان حضرت معصومه قم.بخش نوزادان

دیگر خبرها

  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست