Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:42:15 GMT

جزئیات جلسه غیر علنی پارلمان از زبان سخنگوی مجلس

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۷۴۵۷

جزئیات جلسه غیر علنی پارلمان از زبان سخنگوی مجلس

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس جزئیات و تصمیمات جلسه غیر عنلی امروز پارلمان را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه 26 شهریور) قوه مقننه با اشاره به جلسه غیرعلنی پارلمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روزهای ابتدایی تشکیل مجلس یازدهم ایده ای بین نمایندگان مطرح شد تا این مجلس قوی، کارآمد و انقلابی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قطعا با روش فعلی و معمول اداره مجلس تحقق این اهداف امکان‌پذیر نبود. همچنین سازوکارهای آیین‌نامه داخلی مجلس نیز این امکان را فراهم نمی‌کرد.

توضیحات قالیباف درباره جلسه غیر علنی امروز مجلستصویب کلیات طرح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی در مجلساحتمال تشکیل کمیسیون حقوقی مجلس از هفته آینده

وی افزود: نمایندگان در این جلسه راهکارهای رسیدن مجلس به سه ویژگی قوی، کارآمد و انقلابی را بررسی کردند و از هر کمیسیون به انتخاب مسئولین آن افرادی انتخاب شده و توضیحاتی را مطرح کردند، اما از آنجایی که این مباحث طولانی بود در نهایت به سرانجام نرسید، در نتیجه به صورت استمزاجی رأی‌گیری شد و با رأی وکلای ملت سه‌شنبه هفته آینده نیز همین بحث ادامه خواهد داشت.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در تشریح جلسه غیرعلنی امروز، بیان داشت: نکاتی که در جلسه امروز مطرح شد شامل چگونگی بررسی فوریت‌ها و اولویت‌ها بود تا به جمع‌بندی برسیم اما از آنجایی که بررسی چنین مسائلی خلاف روال معمول مجلس و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است، لازم است در صورت نهایی شدن مباحث جلسات امروز آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

فرهنگی ادامه داد: اینکه چگونه برخی از موضوعات را به عنوان طرح‌ها و لوایح ویژه به صحن بیاوریم و مطرح کنیم یا مباحث کارشناسی به چه نحوی انجام شود که وقت کمتری از مجلس بگیرد، در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه در این تحولات در تلاش هستیم تا تحقیق و تفحص‌های کلی و بی‌نتیجه تبدیل به نظارت‌هایی شود که آثار آنها مستقیما ببینیم، ظاهر گفت: اکنون یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس از ظرفیت ماده 45 آیین‌نامه داخلی استفاده کرده و قرائت گزارش این کمیسیون می‌تواند در بازار مسکن و خودرو تأثیر مستقیم بگذارد، نظایر این موارد را در آینده از سوی مجلس شاهد خواهیم بود.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس آیین نامه داخلی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد

جلسات علنی مجلس در هفته آینده جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تشکیل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پایان جلسه علنی عصر امروز گفت که جلسه بعدی مجلس یکشنبه ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود. بر این اساس مجلس همزمان با ایام تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد