Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های توسعه‌آفرین شهرستان سنقر و کلیایی باید از حالت راکد درآمده و وارد چرخه تولید و اشتغالزایی شوند.

هوشنگ بازوند، امروز(26 شهریور) در نشست ستاد اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سنقر و کلیایی به آسیب‌های جدی کرونا به حوزه تولید و اشتغال این شهرستان اشاره کرد و گفت: سنقروکلیایی باید متناسب با این آسیب ها از اعتبارات اشتغالزایی و کرونا برخوردار شود تا خسارت های وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی تا حدودی جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بازوند از واگذاری یک سالن چند منظوره متعلق به استانداری به شهرداری سنقر استقبال کرد و گفت: در صورتی که این سالن برای استفاده مردم و جوانان راه اندازی شود، استانداری علاوه بر واگذاری مجموعه، مبلغ ۱۰۰ میلیون هم برای راه اندازی کمک می کند.‌ البته طبق توافق نامه‌ در زمان بحران مدیریت این سالن در اختیار فرماندار است.

مدیر ارشد استان ادامه داد: مشکل تخصیص آب این شهرستان در یک نشست اختصاصی با حضور دستگاه های ذیربط بررسی می شود و مشکلات سرمایه گذاری های جدید در این حوزه را برطرف می کنیم.

وی با استقبال از اجرایی شدن پروژه کارخانه فولاد در شهرستان سنقر و کلیایی اظهار داشت: اولویت اول ما ایجاد اشتغال است و علاوه بر تسهیل گری در مسیر این سرمایه‌گذاری بزرگ، کمک های فنی و اعتباری هم در اختیار این کارآفرین قرار خواهیم داد.

 بازوند در ادامه بر تسریع در اجرای پروژه پتروشیمی سنقر تاکید کرد و گفت: شرکت پتروشیمی کشور قول داده این پروژه انجام شود و در دیدار با مدیرعامل پتروشیمی کشور مشکلات این طرح را پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی تلاش می کنیم دهستانهای محروم شهرستان را شناسایی کرده و از ظرفیت بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام ره) برای رفع محرومیت ها استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه گردشگری را ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه این شهرستان توصیف کرد و گفت: سدهای جامیشان و شهدا از ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری برخوردارند و در یک کارگروه ویژه زمینه سرمایه گذاری های جدید در این مجموعه ها فراهم می شود.

 بازوند پروژه بزرگراه  سنقر- بیستون را یکی از مطالبات مردم این شهرستان برشمرد و گفت: راه و شهرسازی این پروژه را فازبندی کند تا در سفر آتی رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای اجرایی شدن یک فاز مهم و محوری آن تامین شود.

مدیر ارشد استان کرمانشاه از فرش بافی به عنوان یک صنعت قدیمی در سنقر و کلیایی نام برد و گفت: با توجه به ریشه دار بودن این هنر در میان مردم منطقه، در صورت حمایت های لازم می توان اشتغال زیادی را حول محور فرشبافی ایجاد کرد.

بازوند در ادامه با بیان اینکه فرماندار سنقر و کلیایی طی مدت حضور در این شهرستان کارهای خوبی را انجام داده که جای تقدیر دارد، افزود: انتظار داریم در مدت باقی مانده تا پایان این دولت نیز با همین انگیزه ستودنی با کمک همه دستگاه ها و مجموعه ها برای رفع مشکلات مردم اقدام شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: دکتر حسینی کیا نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی یک ظرفیت بسیار خوب برای پیشبرد کارها و انتقال مطالبات موجود به مدیران ملی است که به شکل مناسب باید از ظرفیت و جایگاه ایشان در مسیر توسعه سنقر و کلیایی بهره گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استاندار كرمانشاه سنقر و کلیایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود