Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نتایج نظرسنجی پایگاه خبری «هیل» حاکی از آن است که به رغم پیشتازی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، آراء مردمی وی طی یک هفته گذشته کاهشی 2 درصدی را تجربه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، نظرسنجی انجام شده از سوی پایگاه خبری «هیل» وابسته به دولت آمریکا حاکی از آن است که در سطح ملی، «جو بایدن» نامزد دموکرات در مقایسه با دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه، از برتری 6 درصدی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این نظرسنجی، بایدن به نسبت آراء 45 به 39 درصد، از ترامپ پیش است.
البته، به رغم پیشتازی بایدن در جلب آراء مردمی آمریکا، طبق این نظرسنجی، محبوبیت او در مقایسه با هفته قبل، دو پله تنزل داشته است.
همچنین گفته می‌شود که حمایت از بایدن در میان رای دهندگان 65 سال به بالا، 9 درصد کاهش داشته است.
طبق این نظرسنجی، روند محبوبیت ترامپ در مقایسه با بایدن اُفت و خیز کمتری داشت حال آنکه همچنان در جلب آراء رای‌دهندگان مردد ناکام است.

تلاش توئیتر برای ساماندهی اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توئیتر برای جلوگیری از دروغ پراکنی در این شبکه اجتماعی راه‌حلی یافته است.
به گزارش انگجت، توئیتر زبانه ویژه‌ای را با عنوان انتخابات آمریکا به این پلتفرم می‌افزاید تا اطلاعات صحیح و موثق در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 از این طریق منتشر شود.
توئیتر پیش از این اعلام کرده بود با حساب‌های کاربری که اخبار و اطلاعات دروغ در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کنند به تندی برخورد می‌کند. زبانه انتخابات آمریکا که در بخش Explore اپلیکیشن توئیتر و وب سایت آن قرار دارد، به افراد امکان می‌دهد تا اطلاعات دقیق را در مورد این رویداد به دست آورند.
در این بخش اطلاعاتی در مورد نحوه رأی دهی، مراکز اخذ رأی و فرایندهای قانونی مرتبط نیز در دسترس قرار می‌گیرد. توئیتر تاکید کرده که اخبار این بخش تنها از طریق منابع معتبر دریافت و منتشر می‌شوند و آموزش‌هایی در مورد نحوه رأی دادن هم به همین شیوه ارائه می‌شود.

سفیر آمریکا در مجارستان استعفا داد
تنها یک روز بعد از استعفای سفیر آمریکا در پکن؛ سفیر این کشور در بوداپست نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد.
به گزارش سی‌ان‌ان، «دیوید کورنشتاین» سفیر آمریکا در مجارستان، طی بیانیه‌ای از استعفای خود خبر داد و بی‌آنکه توضیحی بدهد؛ گفت که تا اول نوامبر (11 آبان) یعنی دو روز قبل از برگزاری انتخابات 2020، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.
او که یک تاجر معروف است، تا پیش از آنکه سفیر آمریکا در بوداپست شود؛ هیچ سابقه سیاسی در کارنامه حرفه‌ای خود نداشت و تملق‌گویی‌اش از «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر افراطی و مهاجرستیز مجارستان جنجالی شده بود.
استعفای «کورنشتاین» یک روز بعد از آن انجام می‌شود که «تری برنستد» سفیر آمریکا در پکن نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود استعفای برنستد به درخواست ترامپ و برای کمک به کارزار انتخاباتی او انجام شده است؛ با این حال او که از فرمانداران موفق حزب جمهوریخواه بود؛ به دلیل حسن رابطه با چین، به عنوان سفیر آمریکا در پکن معرفی شد و برکناریش می‌تواند مقدمه تغییری قابل توجه در نوع روابط دو کشور باشد.

آرای بایدن در ویسکانسین و آریزونا بیشتر از ترامپ است
نتایج نظرسنجی ها و رصد تحولات آمریکا نشان می دهد که وضعیت نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور همچنان بهتر از «دونالد ترامپ» است.
به گزارش ریل کلییر پالیتکیز، نظرسنجی هایی که توسط رسانه ها و دانشگاه های آمریکا درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شده نشان می دهد که در صورت کلی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات 50.5 درصد آرای مردمی و ترامپ 43.1 درصد از این آرا را در سبد خود دارند.
وضعیت ترامپ نسبت به نظرسنجی های قبلی بهتر شده و 0.1 درصد رشد کرده است.
در این میان اما نظرسنجی شبکه سی بی اس و موسسه افکار سنجی یوگاو نشان می دهد که در ایالت آریزونا بایدن 47 درصد آرا و ترامپ 44 درصد آرا را در اختیار دارند.
بر همین اساس در «مینه سوتا» نیز بایدن 50 درصد و ترامپ 41 درصدی آرای رای دهندگان را در اختیار دارند.

افشاگری کارمند سابق: فیس بوک مایل به مقابله با دروغ پراکنی نیست
کارمند اخراجی فیس‌بوک، با انتشار یادداشتی 6600 کلمه‌ای از تلاش احزاب و دولت‌های مختلف برای دروغ پراکنی در فیس‌بوک و بی توجهی این شرکت پرده برداشت.
به گزارش انگجت، سوفی ژنگ متخصص علوم داده که مدتی قبل از فیس‌بوک اخراج شد همچنین افشا کرده که فیس‌بوک قادر به جلوگیری از انتشار این نوع اطلاعات دروغ و غلط نیست. زیرا حجم تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد بسیار گسترده بوده و ابعاد منحصر به فردی دارد. از سوی دیگر مدیران فیس‌بوک نیز این مشکل را جدی نگرفته و نسبت به آن بی توجه هستند.
در یادداشت ژنگ به نمونه‌های متعددی از سوءاستفاده از فیس‌بوک توسط دولت‌های خارجی برای دروغ پراکنی، گمراه کردن و فریب کاربران اشاره شده است. همچنین بسیاری از احزاب سیاسی در غرب با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی در فیس‌بوک تلاش می‌کنند در مورد رقبای خود دروغ پراکنی کنند.
در بسیاری از موارد حتی در صورت حذف حساب‌های کاربری متقلب به سرعت حساب‌های کاربری جدیدی به جای آنها ایجاد شده و دروغ پراکنی بر علیه رقبای سیاسی با سرعت و شدت بیشتری از نو آغاز می‌شود. این کار در آمریکا، هندوراس، جمهوری آذربایجان و غیره رایج است. به عنوان مثال در جمهوری آذربایجان حزب حاکم از حساب‌های کاربری جعلی برای آزار و دروغ پراکنی بر علیه مخالفان سیاسی استفاده کرده و فیس‌بوک تنها یک سال بعد از شکایت و انتشار اخباری در این زمینه حاضر شد در مورد موضوع بررسی‌هایی را انجام دهد.
در فوریه سال 2020 و در آستانه برگزاری انتخابات محلی در هند نیز شبکه ای متشکل از هزاران حساب کاربری برای تأثیرگذاری بر انتخابات و دروغ پراکنی بر علیه نامزدهای مختلف فعال شد. فیس‌بوک همچنین 672 هزار حساب کاربری متقلب را به علت دروغ پراکنی در مورد ویروس کرونا حذف کرده، اما اکثر این حساب‌ها تخلفات اندکی داشتند و حساب‌های دروغ پراکن اصلی یا حذف نشده‌اند یا بعد از حذف دوباره با اسامی دیگری مشغول به کار شده‌اند. بخش عمده این حساب‌ها در آمریکا و اسپانیا فعال بوده‌اند.

ترامپ: بعد از انتخابات به یک توافق فوق العاده با ایران دست خواهم یافت
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یک «توافق فوق العاده» با ایران دست خواهد یافت.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه پیش از آغاز مراسم رسمی امضای توافق صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید بار دیگر وعده انتخاباتی خود مبنی بر دستیابی به توافق با ایران ظرف مدت بسیار کوتاهی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -که کمتر از 50 روز دیگر برگزار می شود- را تکرار کرد.
ترامپ در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنارش ایستاده بود، مدعی شد: «من به یک توافق فوق العاده با ایران دست خواهم یافت. من از هر طریقی که ممکن باشد به آنها کمک خواهم کرد. اما آنها باید تا بعد از انتخابات صبر کنند زیرا جو بایدن خواب آلود برای آنها یک رویا خواهد بود.»
وی ادامه داد: «بعد از انتخابات می توانیم به توافق بهتری با ایران دست پیدا کنیم. البته اگر بایدن پیروز شود توافق بهتری نصیب ایران خواهد شد.»
ترامپ همچنین مدعی شد که تحریم های آمریکا باعث ویرانی اقتصاد ایران شده و به همین دلیل ایران خیلی زود به پای میز مذاکره با آمریکا خواهد آمد؛ ادعایی که با وجود فشارهای شدید آمریکا تاکنون محقق نشده است.
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.
اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم ها سخن گفته اند.

 بایدن با اختلاف 6 درصد از ترامپ پیشی گرفت
نتایج جدیدترین نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می دهد که 48 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «جو بایدن» با اختلاف 6 درصد از «دونالد ترامپ» جلوتر قرار گرفته است.
8 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج جدیدترین نظرسنجی «هیل-هریس ایکس» نشان می دهد «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 99) با اختلاف 6 درصد همچنان از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا جلوتر قرار گرفته است.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی «هیل»، در نظرسنجی هیل-هریس ایکس که در بازه زمانی 10 تا 14 سپتامبر (20 تا 24 شهریور ماه) انجام گرفت، 45 درصد از رأی دهندگان ثبت نام کرده برای شرکت در انتخابات، تصریح کردند که اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، بایدن را انتخاب می کنند که در مقایسه با نظرسنجی اوایل ماه این مؤسسه، دو درصد کاهش داشته است.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که 39 درصد از شرکت کنندگان تصریح کردند که در صورتیکه همین امروز انتخابات برگزار شود، از ترامپ حمایت خواهند کرد که در مقایسه با نظرسنجی قبلی تغییری در این رقم به وجود نیامده است.
طبق این نظرسنجی چهار درصد از شرکت کنندگان تأکید کردند نامزدی غیر از ترامپ و بایدن را ترجیح می دهند و چهار درصد نیز گفتند که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارند.
هشت درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی فوق نیز هنوز در خصوص فردی که قرار است به وی رأی دهند، تردید داشتند.
طبق این گزارش، بایدن در مقایسه با ترامپ در بین افراد میانسال 65 سال و بالاتر از حمایت بیشتری برخوردار بود که البته این حمایت در مقایسه با نظرسنجی قبلی، 9 درصد کاهش داشته است

گاف تازه بایدن: 6000 آمریکایی در ایران و افغانستان کشته شدند!
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در یک سخنرانی خود به اشتباه به جای استفاده از «عراق» از کشته شدن نظامیان آمریکایی در ایران سخن گفت.
به گزارش واشنگتن اگزمینر ، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا طی سخنرانی در تامپا ایالت فلوریدا درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان گفت: نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، 6000 نفر، 6923 نفر بوده اند. تقریباً 6900 تا 6923 نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه ای را پشت سر خود دارند.
بایدن سپس در جمله بعدی در حین سخن گفتن درباره نظامیان زخمی شده آمریکایی در دو کشور عراق و افغانستان، اشتباهش را اصلاح کرد و گفت: نظامیان آمریکایی که در عراق و افغانستان زخمی شدند، 53 هزار و 192 نفر بودند.
طبق این گزارش، این اولین بار نیست که بایدن گاف هایی داده است که موجب شده است که مردم آمریکا درباره وضعیت سلامت روحی و روانی وی دچار شک و شبهه شوند.
گاف های بایدن در سخنرانی ها و مصاحبه ها سبب شده تا ترامپ به او اتهام وارد کند و بگوید او برای عملکرد بهتر مواد مخدر استفاده می کند. موضوعی که با واکنش بایدن نیز روبرو شد و در پاسخ گفت:  ترامپ احمق است. این حرف ها احمقانه هستند.

دولت ترامپ بولتون را بخاطر افشاگری به دادگاه کشاند
کمتر از سه ماه بعد از انتشار کتاب جنجالی و افشاگر "اتاق اتفاق" توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین دولت ترامپ، حالا وزارت دادگستری آمریکا پرونده‌ای برای تحقیق درباره کتاب این کتاب باز کرده است.
وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات را درباره این که آیا اقدام جان بولتون درخصوص افشای بسیاری از اسرار محرمانه دولتی در کتاب اتاق اتفاق قانونی بوده است یا نه، آغاز کرده است.
این اقدام وازرت دادگستری دولت دونالد ترامپ تنها حدود یک ماه و نیم مانده تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است.
کتاب اتاق اتفاق مربوط به خاطرات بولتون از دوره کاری‌اش در کاخ سفید است.
 جان بولتون اتهام‌های وارد شده به خود را رد می‌کند.
کتاب بولتون تصویری از رئیس جمهوری‌ آمریکا ارائه می‌کند که از واقعیات ژئوپولتیک غافل است و تصمیم‌هایش صرفا مبتنی بر انتخاب مجدد خود است.
دونالد ترامپ پیش از انتشار کتاب مدعی شده بود که بسیاری از جملاتی که به او نسبت داده شده دروغ است و جان بولتون فقط می‌خواسته اخراج شدنش را تلافی کند.
اوایل تیرماه امسال بود که کتاب جنجالی جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با عنوان "اتاق اتفاق"  و افشای بسیاری از ناگفته ها از پشت پرده رویدادها، تصمیم ها و اتفاق هایی که در دولت دونالد ترامپ و در اتاق بیضی کاخ سفید در خصوص مسائل داخلی و سیاست خارجی امریکا رخ داده، جنجال زیادی به پا کرد.
بولتون که برای مدتی به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ با او کار می کرد، به دلیل اختلافات فاحش با مستاجر کاخ سفید، از سوی او کنار گذاشته شد. بولتون در کتاب حدود 500 صفحه ای و  جنجالی اش به ماجراهای زیادی از جمله روابط آمریکا با روسیه، چین، ایران و ... و جزئیات مرتبط با برجام و بسیاری مسائل دیگر پرداخت که به شدت خشم ترامپ را برانگیخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا دموکراتها جمهوریخواهان آمریکا ترامپ بایدن ایران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزاری انتخابات بعد از انتخابات حساب های کاربری سفیر آمریکا نشان می دهد نامزد دموکرات دونالد ترامپ ایران دست دروغ پراکنی اتاق اتفاق جان بولتون کاخ سفید تحریم ها جو بایدن فیس بوک مدعی شد حساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا