Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:27:41 GMT

تصمیم نگران‌کننده برای ایران در انتظار تایید فیفا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۱۲۸

تصمیم نگران‌کننده برای ایران در انتظار تایید فیفا

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا به شکل متمرکز و شبیه به نحوه برگزاری لیگ قهرمانان، در انتظار دریافت تایید از سوی فیفا است.

به گزارش مشرق، روزنامه «الاتحاد» امارات گزارش داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در فکر برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا به شکل متمرکز و شبیه به نحوه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه نوشت: «کنفدراسیون آسیا این طرح را در جریان جلسه مشترک با مسئولان فیفا در ماه جولای به عنوان راه حل جایگزین در صورت بسته بودن مرز برخی از کشورها پیشنها داده بود. در آن جلسه، فیفا بر به تعویق افتادن مسابقات تا ماه مارس سال آینده تاکید کرد. 

بیشتر بخوانید:

سیاسی‌ کاری فیفا و AFC علیه ایران

پیش بینی می شود گزارش های فیفا در این ارتباط به صورت مستمر ارائه شود و در صورت عادی شدن امور از اواخر ماه ژانویه، جلسه دیگری برای تایید تاریخ رسمی و نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی در ماه مارس برگزار شود. 

در صورت تداوم همان شرایط و شیوع ویروس کرونا و عدم یافتن واکسیناسیون مناسب، برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در یک کشور مثل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا که در حال حاضر در حال انجام است، معرفی خواهد شد.»

روزنامه الاتحاد اظهار امیدواری کرده است که تیم ملی امارات بتواند میزبانی مسابقات گروه هفتم را به خاطر شرایط آب و هوایی این کشور در ماه مارس بگیرد!

این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و کسب سهمیه حضور در جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا، نیاز به پیروزی در چهار مسابقه باقیمانده خود دارد؛ بخصوص دو دیدار حساس برابر بحرین و عراق. اگر این بازی ها به صورت متمرکز در کشوری به جز ایران برگزار شود، بدون تردید تیم ملی کار سخت تری برای صعود خواهد داشت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین تیم ملی فوتبال ایران فیفا کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخابی جام جهانی برگزاری مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت

به گزارش قدسآ نلاین و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز ‌شده و فردا (یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت) در شهر «روی‌اِت» کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

در بازی‌های امروز، تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) با شکست ۲ بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. نوجوانان ساحلی ایران که امروز (شنبه - ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.

با کسب این نتیجه و راهیابی تیم والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه‌نویی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که در شانگلو چین برگزار می‌شود.

ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.

دیگر خبرها

  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • تایید شد: کاپیتان رئال رفتنی است
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس