Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@15:23:03 GMT

دوچرخه‌های اشتراکی شیراز به ۱۰ هزار دستگاه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۱۹۸

دوچرخه‌های اشتراکی شیراز به ۱۰ هزار دستگاه می‌رسد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت:: براساس برنامه پنج ساله شیراز، باید تعداد دوچرخه‌های شهر به ۱۰ هزار برسد که این موضوع برای معرفی شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سهولت بیشتر در استفاده از دوچرخه در شیراز، اظهار کرد: هنگام تدوین بودجه شهرداری شیراز، به شهرداری‌های مناطق تاکید شد احداث و بهسازی خطوط دوچرخه سواری شهر را تا سطح محلات دنبال کنند تا رفت و آمد دوچرخه‌ها در شهر بیش از پیش تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز ایجاد چندین کیلومتر از مسیرهای دوچرخه‌سواری در اولویت اقدامات کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک بوده، افزود: در راستای تحقق شاخص‌های شهر انسان محور و فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه به عنوان مد حمل و نقل پاک، استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در سفرهای درون شهری شهروندان ترویج داده شده و این استفاده درحال افزایش است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: هم‌اکنون دوچرخه‌های اشتراکی نسل چهارم در شهر شیراز فعال هستند و در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مسیرهای دوچرخه، ظرفیت استفاده از این دوچرخه‌ها نیز توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: براساس برنامه پنج ساله شیراز، باید تعداد دوچرخه‌های شهر به ۱۰ هزار برسد که این موضوع برای معرفی شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.

کد خبر 444643

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوچرخه اشتراکی شیراز شورای شهر شیراز حمل و نقل پاک شهر ملی دوچرخه مسیر دوچرخه سواری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مسابقات دوچرخه سواری تک مرحله ای بین المللی رده سنی جوانان پس از وقفه ۸ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات دوچرخه سواری مازندران و اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد برگزار می شود.


در این مسابقات؛ با حضور تیم‌های داخلی و خارجی در رده سنی جوانان هر تیم متشکل از 5 ورزشکار از متولدان ( 1384/10/11 تا 1386/10/10 ) و 3 نفر همراه (سرپرست،مربی و مکانیسین) جمعا 8 نفر  شرکت می کنند.

تور دوچرخه سواری بین المللی خزر در سه مرحله ، روزهای پایانی اردیبهشت و پیش از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار می‌شود.

مقرر شد؛ چنانچه هر یک از تیم های رنکینگ اول تا پنجم سال 1402 علاقمند به شرکت در مسابقات نباشند هیات های خوزستان- گیلان و آذربایجان شرقی به ترتیب جایگزین خواهند شد.

جلسه فنی مسابقات نیز یک روز قبل از آغاز در محل مسابقات برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟