Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد تا سه سال گذشته، ۲۹ هزار خانوار بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال جاری به ۴۳ هزار خانوار رسیده است که افزایش ۱۴ هزار خانواری داشته است.

لطفی اظهار داشت: در نشستی که در اوایل شهریورماه با نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات خانواده‌های مددجویی استان بوشهر داشتم، مطلبی عنوان کردم که در رسانه‌ها تعبیری متفاوت از آن گزارش‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آن نشست قید کردم که تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد تا سه سال گذشته، ۲۹ هزار خانوار بوده که با افزایش ۱۴ هزار خانواری، این آمار به ۴۳ هزار خانوار در سال جاری رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: این در حالی است که به اشتباه از قول من گزارش‌شده بود که جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر از سه سال گذشته از ۱۴ هزار خانوار به ۴۳ هزار خانوار رسیده و دارای رشد سه برابری بوده است.

لطفی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های توانمندسازی این نهاد، مکلف به اجرای بسته‌های مختلف ایجاد اشتغال از حرفه‌آموزی تا ارائه تسهیلات اشتغال و همچنین کاریابی برای افراد تحت پوشش که دارای تخصص و حرفه هستند، می‌باشیم که نتیجه آن به شکل خودکفایی برخی از این خانواده‌ها و زمینه خروج آنها از شمول حمایتی خود را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: اگرچه چرخه تولید فقر متوقف نمی‌شود اما زمینه‌های لازم برای خوداتکایی خانواده‌های نیازمندی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، وجود دارد تا این خانواده‌ها بتوانند با دریافت تسهیلات اشتغال و همچنین فضای کسب‌وکاری که امداد برای آنها خلق و یا از ظرفیت مراکز تولیدی و صنعتی برای اشتغال آنها استفاده می‌کند، بر روی پای خود بایستند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: طی پنج سال گذشته، نوع ارائه خدمات به جامعه هدف کمیته امداد استان بوشهر این‌گونه بوده که افرادی که به هر دلیل استحقاق استفاده از برنامه‌های حمایتی این نهاد دارند را جذب و پس از توانمندسازی از پوشش کمیته امداد خارج و افراد جدیدی که نیازمند هستند، وارد این چرخه می‌شوند.

لطفی با اشاره به حمایت‌های دولت و مجلس از برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد طی سنوات گذشته بدین سو، گفت: دولت و مجلس در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، در قالب تبصره ۱۴ اعتباری به کمیته امداد تخصیص داد که طی آن زمینه کاهش فقر با ایجاد پوشش حمایتی برای برخی از اقشار آسیب‌پذیر کشور فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر این اساس طی سه سال گذشته و پس از تحقیقات میدانی، ۱۴ هزار خانوار در سطح استان بوشهر که فاقد درآمد پایداری بودند، تحت پوشش موقت این نهاد قرار گرفته و از مزایای مستمری استفاده می‌کنند.

کد خبر 5025611

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس بوشهر هیئت دولت مجلس شورای اسلامی کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس شیوع کرونا توهین به پیامبر هفته دفاع مقدس گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99 کمیته امداد استان بوشهر تعداد مددجویان ۱۴ هزار خانوار سه سال گذشته تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

کد خبر 6088731

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی