Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «علینقی حیدریان» روز چهارشنبه در بیست‌وهفتمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران، افزود: اصلاح هندسی نقشه‌های ثبتی نیز به عنوان مهم‌ترین مرحله فرآیند اجرای طرح کاداستر مطرح بوده و سرعت‌بخشی به اجرای کامل این طرح و صدور اسناد تک برگ برای عرصه‌های ملی و دولتی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این مسئول منابع طبیعی استان تهران به اهمیت اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی و حفظ انفال به مرحله اجرا درآمده که با اجرای کامل این طرح از تعرض و سوء‌استفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی به شدت کاسته شده و بسیاری از مشکلات ثبتی نیز برطرف می‌شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز در این جلسه به عزم دو دستگاه منابع طبیعی و ثبت اسناد برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح کاداستر تأکید و بیان کرد: صدور اسناد تک برگ کاداستری برای عرصه‌های ملی و دولتی به عنوان اولویت اول در دستور کار جدی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دارد که با توجه به تعامل موجود امیدوار هستیم تا هرچه زودتر کل اراضی ملی استان تهران دارای اسناد تک برگ کاداستری شود.
«عبدالحسین» رامشی اجرای طرح کاداستر را گامی مهم در تثبیت حقوق و مالکیت دولت دانست و افزود: از آنجائی که با اجرای این طرح اراضی ملی و دولتی و مستثنیات منفک و مشخص می‌شود، از این‌رو با در نظر گرفتن حقوق مردم، از تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این جلسه علاوه بر حضور اعضای کارگروه، مسئولان ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد شهرستان‌های فیروزکوه، ملارد، شهریار، تهران و پاکدشت حضور داشتند و برخی از پلاک‌های این شهرستان‌ها با هدف رفع موانع موجود برای صدور اسناد تک برگ کاداستری مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران استان تهران كاداستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان تهران كاداستر استان تهران كاداستر اخبار کنکور اسناد تک برگ منابع طبیعی استان تهران طرح کاداستر ملی و دولتی اراضی ملی ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: انجام ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور فرمانده وکارشناس یگان حفاظت، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس