Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفعلی زاده گفت: ۱۶۰۰ برنامه در سطح استان خراسان رضوی توسط دستگاههای مختلف از جمله نیروهای مسلح و ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «حسینعلی یوسفعلی زاده» امروز چهارشنبه (۲۶شهریور ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع برنامه های هفته دفاع مقدس استان در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: دفاع مقدس و به ویژه ایام الله هفته دفاع مقدس امروز به عنوان یک فراز مهم دینی، انقلابی و ارزشمند در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ثبت شده است و جزو ایام الله هایی است که خاطره دلاوری ها، ایثارگری ها،  ایستادگی و مقاومت امت اسلامی و پایمردی امام و در امتداد آن رهبر فرزانه ایران در سبنه تاریخ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه علاوه بر مردم ایران، امت مسلمان سراسر جهان و مستضعفین درسراسر عالم به این رویداد بزرگ و دستاوردهای ناشی از دفاع مقدس امروز می بالند و از این رویداد با افتخار یاد می کنند؛ گفت: ما در این چهل سال ثابت کردیم علی رغم میل دشمنان و ایادی مستکبرین که می خواستند انقلاب اسلامی ماندگار نباشد و ما را از صفحه تاریخ محو کنند اما امروز در قله چهل سالگی این رویداد قوی، پابرجا و در یک فراز بلند و ارتفاع قابل مشاهده در سطح جهان ایستاده ایم.

 

وی بیان کرد: پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در کشور بیش از یک میلیون نفر هستند؛ همانطور که در استان خراسان رضوی پیشکسوتان بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند  در واقع هدف کمی منظور شده تا به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود و گرنه خانواده بزرگ ایثار در طول چهل سال اخیر خانواده بسیار بزرگی است.

 

سردار یوسفعلی زاده افزود: اگر علی رغم همه مشکلات و تهدیدهای دشمنان با اقتدار در قدرت ایستاده ایم چون مدافعان سرسخت هستند و حماسه سازان جاوید دفاع مقدس و مقاومت پای عهدی که بستند هستند استعداد پیشکسوتان، ایثارگران و مدافعاناز انقلاب اسلامی چند ده میلیونی است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته در هفته دفاع مقدس برنامه رژه برگزار شد؛ اظهار داشت: امسال به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در هفته دفاع مقدس ایثارگران دفاع مقدس و پیشکسوتان دیدار تصویری با رهبر معظم انقلاب در 31 شهریور ما خواهند داشت که این رویداد به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برآورد ما این است که در سطح استان در حوزه نیروهای مسلح همزمان می توانیم 500 برنامه اجرا کنیم؛ همچنین از دستگاههای اداری و اجرایی درخواست کردیم در سلسله مراتبشان در جغرافیای استان از جمله آموزش و پرورش جهاد کشاورزی، ساختارهایی که پراستعداد هستند و جامعه ایثارگری بزرگی دارند، دانشگاهها، حوزه های علمیه، مساجد مهم شهرها و ... با استفاده از ظرفیت اجتماعی و فرهنگی که دارند برنامه ارتباط تصویری را همزمان با تمام کشور دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ما یک ارتباط چندین میلیونی با فرمایشات حضرت آقا در سطح کشور در سطوح مختلف اجتماعی اعم از خود پیشکسوت، خانواده، فرزندان و همه دوستداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور خواهیم داشت؛ عنوان کرد: از جمعیت بیش از 6 میلیونی استانمان بیش از سه چهارم آن شنونده و بیننده این برنامه خواهند بود.

 

وی در خصوص حدود 500 هزار پیشکسوت و ایثار گر؛ گفت: اینرقم صرفا افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس به صف ایستادگی و مقاومت پیوستند و در طول پس از سالهای دفاع مقدس تا امروز در بسیج استان تاکنون بیش از یک میلیون و هفتصد هزا بسیجی در استان داریم که افتخاراولشان سربازی ولایت است. در تمام خطوط دفاع از ارزش های انقلاب این افراد پیشتاز و جلو دار در مقابله با دشمن در اقتصاد، فرهنگ و امنیت هستند.

 

سردار یوسفعلی زاده با بیان اینکه بدون روحیه بسیجی و انقلابی و ارزشی فداکاری معنا پیدا نمی کند؛ اظهار داشت: ما در کشور جان فدایی داریم، در کشور ما فداکاران زیاد هستند و همان طور که در دفاع مقدس فداکاری کردیم تا پایدار شدیم الان نیز باید فداکاری کنیم تا پایدار بمانیم.

 

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت رسانه برای پررنگ کردن ارزشهای دفاع مقدس؛ بیان کرد: رسانه های داخل در حوزه فضای مجازی پیشتاز باشند و دست دشمن را کوتاه کنند، روایت گر صادق ارزشهای دفاع مقدس باشند و از مظلومیت فرزندان انقلابی امام دفاع کنند، از تحریف حقایق جلوگیری کنند و داشته های دینی، ملی و انقلابی خود را پر رنگ کنند.

 

وی با اشاره به تشکیل کمیته فضای مجازی با حضور مجموعه های فعال در نمایشگاه؛ گفت: ما باید به خود باوری برسیم که در این جنگ همه جانبه که دشمنان در حوزه رسانه و فضای مجازی ایجاد کرده است ما نیز توانمند هستیم همانطور که در صحنه های حقیقی دستمان بسته نیست.

 

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار داشت: حدود 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که بیش از 24 میلیارد آن هزینه شده است و با اعتباری که تعیین شده حدود ۴۰ درصد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آماده می شود و مابقی منتظر تامین منابع جدید هستیم.

 

وی افزود: با اعتبار 40 میلیارد ساختمان ۳۰۰۰ متری به عنوان اولین ساختمان مرکز تحت عنوان ساختمان اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس که مرکز رجوع محققین دفاع مقدس است روز دوم مهر ماه افتتاح می شود، ساختنان دوم در موزه با حدود 3000 متر زیر بنا با اعتبار 40 میلیارد حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و ساختمان سوم که موتورخانه و مرکز تولید حرارت و سرمای موزه با حدود 650 متر زیربنا در حال ساخت است که تا پایان سل جاری  امسال شاهد افتتاح این دو ساختمان دیگر در مرکز خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه خراسان در دفاع مقدس حدود  ۱۰ درصد پشتیبانی نیرویی و عملیاتی دفاع مقدس را به عهده داشته است؛ گفت: بعد از تفکیک دو استان خراسان شمالی و جنوبی ما ۱۸ هزار شهید در خراسان رضوی داریم، یگان های خراسان در دفاع مقدس بیش از ۱۷ یگان اعم از ارتش،  سپاه، جهاد سازندگی و نیروی انتظامی در دفاع مقدس نقش ایفا کردند لذا این ظرفیت بزرگ سهم ده درصدی در دفاع مقدس، سهم حدود 17 یگان در جنگ، ایجاب می کند به بحث برپایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بپردازیم.

 

سردار یوسفعلی زاده با تاکید بر سرعت بخشیدن به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان؛ گفت: این کار جزو اولویت های بلامعارضی است که مغفول مانده است و نباید رهایش کنیم. همچنین پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت این مرکز لازم است.

 

وی با اشاره به 1600 برنامه در سطح استان، توسط دستگاههای مختلف از جمله نیروهای مسلح و ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس و شهرستان ها؛ افزود: سوم مهر ماه برنامه عطر افشانی و غبارروبی در ۱۵۰۰ گلزار، مزار و میعادگاه عاشقان استان خواهیم داشت همچنین کاروان های فرهنگی در سطح شهر توسط برخی دستگاهها راه اندازی می شود.

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس فضای مجازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دفاع مقدس استان هفته دفاع مقدس دفاع مقدس یوسفعلی زاده دفاع مقدس خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی