Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@20:19:04 GMT

بیماری دوپوئیتر: وقتی انگشتان جمع می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۸۷۵۱

بیماری دوپوئیتر: وقتی انگشتان جمع می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی اخوت پور - فوق تخصص ترمیمی دست - در خصوص بیماری "دوپویترن" و علائم و نشانه‌های آن توضیحاتی ارائه داد و گفت: بیماری دوپویترن بیماری مختص سفیدپوستان است و در سیاهپوستان نادر است. علت این بیماری احتمالا ژنتیک است که طی آن بافت همبند کف دست بتدریج دچار کاهش طول و انقباض شده و این مسئله موجب خم شدن انگشتان دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگرچه این بیماری تمایل دارد که بیشتر انگشت حلقه را درگیر کند، اما ممکن است هر کدام یا هر تعداد از انگشتان را مبتلا کند. این بیماری معمولا از انگشت حلقه شروع می‌شود و به انگشتان مجاور سرایت می‌کند.

این عضو هیأت علمی بخش ارتوپدی بیمارستان طالقانی با بیان اینکه با شروع بیماری یک نقطه سفت در کف دست و زیر پوست احساس می‌شود، تصریح کرد:‌ این نقطه سفت تبدیل به یک طناب سفت می‌شود که آرام آرام پوست کف دست را جمع می‌کند و هنگامی که پوست کف دست سفت شد، انگشتان نیز شروع به خم شدن می کنند.

http://نشانه‌های بیماری را در دست‌هایتان ببینید

وی با بیان اینکه معمولا مبتلایان به این بیماری درد ندارند ولی سیر بیماری پیشرونده بوده و پوست کف دست آرام آرام جمع می‌شود، عنوان کرد:‌ زمانی بیمار جراحی می‌شود که کف دست بطور مستقیم و مماس بر روی سطح صاف قرار نگیرد؛ از نظر بالینی معادل این حالت عبارت است از خم شدن با زاویه 30 درجه مفصل انگشتان.

دکتر اخوت با بیان اینکه "دوپویترن" در مردان شایع‌تر است، بیان کرد: تشخیص این بیماری صرفا بالینی بوده و کلیه آزمایش‌ها و اقدامات تشخیصی طبیعی است.

این فوق تخصص ترمیمی دست در خاتمه با بیان اینکه علیرغم سیر کُند و پیشرونده این بیماری، درمان قطعی برای پیشگیری از پیشرفت آن وجود ندارد و تنها درمان استاندارد آن جراحی است، تاکید کرد:‌ در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و از آنجا که عمل جراحی دوپویترن اورژانسی محسوب نمی‌شود، در بیماران ابتلا به کووید 19 عمل جراحی به تعویق می‌افتد.

کد خبر 549810 برچسب‌ها بیماری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ژنتیک بیماری کف دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر یک شهید گمنام در فاتب آرام گرفت

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام , باحضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان و کارکنان پلیس، سپاه و ارتش در مقر ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد. این رزمنده دفاع مقدس ۲۵ ساله بود که سال ۱۳۶۴ در عملیات عاشورای ۲ ( منطقه چنگوله ایلام) شهید و پیکرش پس از سال‌ها تفحص شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • پیکر یک شهید گمنام در فاتب آرام گرفت
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست