Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مایکروسافت در پروژه ای موسوم به "پروژه ناتیک" پس از دو سال اقدام به بیرون آوردن یک مرکز داده که در بستر دریا قرار داده بود، کرده و متوجه تفاوت عملکردی محسوس آن با مراکز داده موجود روی خشکی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ در پروژه‌ای موسوم به "ناتیک"(Natick) از فناوری زیردریایی‌ها برای غرق کردن یک "دیتا سنتر"(مرکز داده) در سواحل "اورکنی"(Orkney) اسکاتلند استفاده کرد که به گفته محققان می‌تواند برای سالها اتصال به اینترنت را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این مرکز داده از زیر آب بیرون آورده شده و بازیابی شده است و محققان شرکت در حال آزمایش آن هستند تا ببینند که عملکرد آن چقدر خوب بوده است.

"جان روچ" از مایکروسافت گفت: این بازیابی، مرحله نهایی یک تلاش چند ساله است که ثابت کرد مفهوم مراکز داده در زیر آب از نظر لجستیکی، زیست محیطی و اقتصادی عملی است.

یکی از اولین مواردی که محققان متوجه آن شدند این بود که مرکز داده در بستر دریا از نرخ خرابی کمتری نسبت به یک مرکز داده معمولی برخوردار بود و از ۸۵۵ سرور موجود فقط هشت مورد آنها طی این زمان از کار افتاده اند.

مایکروسافت حدس می‌زند که این قابلیت اطمینان بیشتر ممکن است مربوط به این واقعیت باشد که هیچ انسانی در این مرکز داده نبوده و در آن نیتروژن به جای اکسیژن پمپ می‌شود.

این شرکت اکنون در تلاش است تا بفهمد چرا سرورهای مرکز داده زیر آب هشت برابر مطمئن‌تر از سرورهای زمینی هستند و می‌توانند از یافته‌های خود در مراکز داده مستقر روی زمین‌های خشک استفاده کنند.

"پروژه ناتیک" نامی است که به این آزمایش خاص زیر آبی داده شده است که ثابت کرد مراکز داده در وضعیت بکر قابل بازیابی هستند.

"اسپنسر فاورز"  عضو اصلی گروه تحقیقاتی مایکروسافت گفت: ما در واقع از تمیز ماندن آن کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتیم، چرا که جلبک و امثالهم رشد زیادی روی آن نداشته است و بیشتر کثیفی های آن ناشی از زباله های دریایی بود. اما شاید بزرگترین درسی که باید از "پروژه ناتیک" گرفته شود، نحوه استفاده از انرژی به روش پایدارتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیتاسنتر مرکز داده مایکروسافت مراکز داده مرکز داده زیر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید

براساس تصمیمات کلان دولت در زمینه زنجیره فولاد در سال 1368، هفت طرح ملی فولاد در 7 منطقه کشور راه‌اندازی شد که شرکت فولاد بافت، یکی از پروژه‌های این طرح بزرگ ملی است.

فاز اول شرکت احیا استیل بافت

طرح فولاد بافت شامل دو فاز 1 و 2 می‌شود. تاکنون در فاز یک، موفق به احداث واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیتی معادل 800 هزار تن در سال و با کمک فناوری احیای مستقیم PERED به روش ایرانی (افتتاح‌شده در آبان 1398) شده است.

ارزش فاز یک شرکت احیا استیل بافت، بالغ بر 120 میلیون یورو است. با تولید ویژه خود نه‌تنها موفق شده اقتصاد و تولید کشور را متحول کند، بلکه صدها نیروی جوان را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به سرکار آورده است.

همان‌طور که اشاره شد، محصول شرکت احیا استیل بافت، آهن اسفنجی است. گندله سنگ آهن ماده اولیه کارخانه فولاد بافت است و توسط مجموعه‌های داخلی تامین می‌شود. این محصول واسطه‌ای بوده که پس از تولید، به‌عنوان ماده اولیه توسط کارخانجات تولیدکننده شمش آهن به مصرف می‌رسند.

شرکت احیا استیل بافت، تنها در 4 سال فعالیت خود نه‌تنها به ظرفیت اسمی خود دست پیدا کرده، بلکه موفق به تولیدی تا 4% بیش از ظرفیت پیشین شده است. فولاد بافت هم‌اکنون نیز، در پی راه‌اندازی فاز دوم تولیدات خود است.

فاز دوم شرکت استیل بافت

فاز دوم این شرکت، مطابق با روند فاز یک متمرکز بر تولید آهن اسفنج با 800 هزار تن ظرفیت خواهد بود. سرمایه‌گذاری این فاز، چیزی در حدود 4 هزار میلیارد تومان برآورده شده و همان‌طور که در گذشته وعده داده شده بود، فاز دوم تولید آهن اسفنجی این شرکت در اردیبهشت ماه سال 1403 آغاز به کار خواهد کرد.

همان‌طور که در فاز یک، تولید خیره‌کننده و درخشانی از این شرکت فولادی در اقتصاد و تولید کشور دیدیم، پیش‌بینی می‌شود در فاز 2 نیز نتایج مثبت و شایان‌توجهی را شاهد بوده و جوانان مستعد و تحصیل‌کرده بیشتری را در سراسر کشور، مشغول به کار ببینیم.

سخن پایانی

شرکت احیا استیل فولاد بافت، یکی از 7 شرکت فولادی برتر کشور است که تنها در فاز اول تولیدات خود توانسته به ظرفیت 800 هزار تن در سال دست پیدا کرده و چیزی در حدود 4% بیشتر از ظرفیت ازپیش‌تعیین‌شده نیز تولید کند.

فاز دوم تولید آهن فولاد نیز، به‌زودی در زمینه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی 800 هزار تن در سال، با پشتوانه 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی خواهد شد. تولیدات این شرکت فولادی را می‌توان نقطه عطفی در رشد اقتصاد، تولید و اشتغال‌زایی در کشور دانست. با افتتاح فاز دوم فولاد بافت اشتغال‌زایی این پروژه به 5500 فرصت مستقیم و غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • ۲ مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت