Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:04:18 GMT

تمام برنامه‌های کشور باید پژوهش محور باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۹۰۱۵

تمام برنامه‌های کشور باید پژوهش محور باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای راهبردی سپاه زارچ  گفت: برگزاری نشست‌هایی همچون این جلسه که به بررسی و احصاء چالش‌ها و مشکلات مناطق می‌پردازند از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

او با تاکید بر اینکه در دهه پنجم انقلاب قدر مسلم این است که باید تمام فعالیت‌ها بر اساس و پایه پژوهش شکل بگیرد، افزود: امروز هر قدمی که بر می‌داریم اگر در سایه پژوهش نباشد، قطعا خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز انقلابی بودن و تکیه بر پژوهش دو موضوعی است که لازم و ملزوم همدیگر هستند و باید این دو موضوع را در تمام مباحث داشته باشیم.

جوکار به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری و در سالگرد چهلمین سال انقلاب ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف و چشم انداز‌های مطرح شده در این نشست باید گام به گام، بر اساس پژوهش و با روحیه انقلابی و جهادی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه الگوی حکمرانی امروز در نظام ما چه باشد و حکمران خوب کیست موضوع بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشیم، حکمران خوب کسی است که علی رغم حفظ ارزش ها، مسیر توسعه و پیشرفت را هم رقم بزند.

او ادامه داد: در واقع حکمران خوب کسی است که بتواند در تحقق پنج گامی که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی نظام برای ما تدوین کرده اند، به گونه‌ای برنامه ریزی کند که در یک زمان بندی جامع و دقیق به آن اهداف دست پیدا کنیم و این کار در صورتی که اهتمام بورزیم و از ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد استفاده کنیم، رقم می خورد.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت علمی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی

 محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب