Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 در آستانه سالروز فاجعه منا تیزر فرهنگی «حاج خانوم» تولید و آماده پخش شد.

تیزر فرهنگی «حاج خانوم» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی امین اشرفی با مضمونی مرتبط با توقف حج در بحران کرونا در شهر یزد جلوی دوربین رفته و با طی مراحل فنی، آماده پخش از رسانه ملی شد.

این تیزر فرهنگی محصول سازمان تبلیغات اسلامی است با مجری طرحی باشگاه فیلم سوره تولید شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حاج خانوم» قرار است در روز دوم مهرماه همزمان با سالروز فاجعه منا روی آنتن خواهد رفت و در فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد.

سایر عوامل این تیزر فرهنگی عبارتند از؛ تهیه کننده‌ حقیقی:محمدجواد موحد، نویسنده و کارگردان :امین اشرفی، مدیر تصویر برداری: بهروز بادروج، جانشین تهیه‌کننده: حامدیامین پور، مدیر تولید: سعید زارعیان، صداگذار: مهدی جمشیدیان، بازیگران: فاطمه مجیبیان، آذین زارع، محمدصادق برنا، طراح پوستر: محمد مهرجو، مجری طرح: باشگاه فیلم سوره، محصول سازمان تبلیغات اسلامی.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فیلم سوره کارگردان فاجعه منا فیلم سوره حاج خانوم تیزر فرهنگی حاج خانوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فصل گلاب گیری و تهیه عرق نعنا در بهار و به ویژه در اردیبهشت ماه وقتی که غنچه گل‌های محمدی به طور کامل شکوفا شوند، آغاز می‌شود. فرایند گلاب گیری از زمان‌های قدیم بین مردم رواج داشته است. به خصوص در کشورهایی که آب و هوای معتدل دارند، زمین‌های وسیعی را به کشت گل‌های محمدی و گلاب گیری از آن اختصاص داده‌اند.

به عنوان مثال اغلب افراد در شهر کاشان و قمصر به حرفه گلاب گیری مشغول هستند. همانطور که می‌دانید گلاب قمصر شهرت زیادی در اکثر کشورها دارد و به عنوان یکی از اقلام ویژه صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی به حساب می‌آید. چیدن و برداشت گل محمدی و تهیه گلاب در این شهر طبق آداب و رسوم خاصی که از پیشینیان به یادگار مانده، انجام می‌شود.

همانطور که می‌دانید گلاب دارای خواص زیادی می‌باشد. به طور کلی گلاب و عرقیات گیاهی از دیرباز در طب سنتی جهت درمان طبیعی برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از بارزترین خواص گلاب به تسکین دهنده التهابات پوستی، ضد آلرژیک، ضد باکتریایی و خاصیت آرام بخشی می‌توان اشاره نمود.

عرقیات گیاهی نیز محصولاتی ارگانیک هستند که برای درمان بعضی اختلالات مثل استرس، اضطراب، بی خوابی و… مورد مصرف افراد گوناگون قرار می‌گیرند. عرق نعنا، عرق بیدمشک، عرق زنجبیل، عرق کاسنی، عرق به لیمو، عرقیاتی هستند که مصرف بالایی دارند. البته خواص گلاب و عرقیات گیاهی فراتر از این موارد است و اگر به طور دقیق‌تر بخواهیم بررسی کنیم به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم.

خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده: بیشتر گیاهانی که عرق آن استخراج می‌شود، مانند عرق گل گاوزبان و گلاب ضد عفونی کننده و ضد التهاب هستند.

شادابی پوست و پیشگیری از پیری زودرس: به نظر می‌آید کمتر کسی از خواص گلاب برای پوست آگاه نباشد. استفاده از گلاب درمانی قوی برای رفع آکنه و قرمزی پوست می‌باشد و اغلب به عنوان تونر پوستی مصرف می‌شود.

با این وجود تولید چنین محصولاتی در منزل تنها با در اختیار داشتن یک دستگاه عرق گیر کاری پر درآمد خواهد بود و بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. به طوری که می‌توانید در مدت زمان کوتاهی چند برابر هزینه‌ای که صرف کرده‌اید، درآمد داشته باشید.

چون گلاب محصولی است که آن را در تهیه اکثر شیرینی‌ها، دسرها، شربت‌ها و برخی غذاها و نیز در تهیه دمنوش‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. در ضمن به جهت تأثیر گلاب در جوان سازی و شادابی پوست، این ماده جادویی در تهیه لوازم آرایشی نیز مصرف بالایی دارد.

علاوه براین انواع عرقیات گیاهی مانند عرق نعنا، عرق شاهتره، عرق زیره، عرق کاسنی و… را با استفاده از دستگاه عرق گیری می‌توان تهیه نمود که اثرات درمانی زیادی دارند و در طب سنتی به استفاده از انواع عرقیات توجه خاصی شده است.

گلاب گیری و طریقه تولید گلاب با دستگاه تقطیر

فرآیند گلاب گیری طی چند مرحله انجام می‌شود. در ابتدا گل‌های محمدی چیده شده را پس از غربالگری و تمیز کردن، درون مخزن دستگاه عرق گیری ریخته و به مقدار معینی آب روی آن می‌ریزند، سپس درب دستگاه را محکم بسته و روی شعله گاز قرار می‌دهند.

حرارت آب باعث تبخیر روغن‌های معطر موجود در گل‌ها می‌شود. بخارات حاصل شده حاوی اسانس گلاب است که از لوله‌های خنک کننده عبور می‌کنند و مجدداً به شکل مایع جمع آوری می‌شوند. این مایع که شامل عطر و اسانس گل‌ها می‌باشد، همان گلاب است.

دستگاه تقطیر چیست و انواع مدل‌های کاربردی آن کدام است؟

دستگاه تقطیر یا عرق گیری دستگاهی است که از آن برای جدا کردن عرقیات و اسانس از انواع گیاهان و گل‌های معطر استفاده می‌نمایند و برای اینکه طعم و عطر ماده استخراجی تغییری نکند، معمولاً دستگاه تقطیر را از جنس استیل تهیه می‌کنند. محصول به دست آمده در صنایع مختلف غذایی، عطرسازی، دارویی، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه تقطیر در انواع صنعتی که برای استفاده در کارخانجات تولید گلاب و عرقیات گیاهی و نوع خانگی جهت استفاده در منزل و کارگاه‌های کوچک تولید شده است که هر کدام مدل‌های گوناگونی دارند. دستگاه عرق گیر صنعتی ظرفیت تولید بیشتری نسبت به نوع خانگی دارد. از لحاظ فنی نیز دستگاه تقطیر صنعتی عملکرد پیشرفته‌تری در مقایسه با دستگاه تقطیر خانگی دارد.

به طور کلی دستگاه تقطیر در دو مدل تقطیر بر پایه بخار و تقطیر بر پایه آب به بازار عرضه شده است. در دستگاه عرق گیر آبی محصول درون آب در مخزن دستگاه قرار می‌گیرد و پس از اعمال گرما به آن، اسانس و مواد معطر به صورت بخار از مایع جدا می‌شوند. سپس بخارها توسط لوله‌های خنک کننده به شکل مایع درمی‌آیند و آماده استخراج می‌شوند.

در تقطیر بخار محصول با استفاده از بخار آب، تقطیر می‌شود و عبور بخار از مواد باعث جدا شدن عرق و اسانس از گیاه می‌شود. بخارات توسط فشار ایجاد شده به مایع تبدیل می‌شوند. از مهمترین عوامل که در بازدهی دستگاه عرق گیر تاثیر گذار است، نوع کندانسور دستگاه می‌باشد که در دو نوع آبی و هوایی وجود دارد.

کندانسور هوایی قابلیت خنک کردن بخار با هوا را برای دستگاه فراهم می‌کند. به طوری که هوا از یک سمت دستگاه وارد و از سمت دیگر خارج می‌شود و باعث خنک شدن بخار می‌گردد. در مقایسه با کندانسور هوایی، کندانسور آبی به منظور خنک کردن بخار از آب استفاده می‌کند.

کندانسور آبی عملکرد بهتری نسبت به نوع هوایی دارد و معمولاً برای استفاده در مناطق گرمسیری و مکان‌هایی با رطوبت بالا مناسب است. ولی نمونه هوایی برای جاهایی که با کمبود آب مواجه هستند، مناسب‌تر است. جهت آشنایی بیشتر و مشاهده انواع دستگاه تقطیر می‌توانید از سایت شرکت ag به آدرس ag777 دیدن فرمایید و عملکرد دستگاه‌های مختلف عرق گیری را با هم مقایسه کنید.

تهیه عرق نعنا با دستگاه عرق گیری

برای تولید عرق نعنا با استفاده از دستگاه عرق گیری، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

۱- آماده سازی نعنا: ابتدا باید نعنا را آماده کنید. برای این کار، نعناع را بصورت تازه یا خشک و تمیز درآورید.

۲- فرآیند عرق گیری: برای تولید عرقیات گیاهی مختلف، دستگاه عرق گیری مورد نیاز است. این دستگاه شامل یک قسمت برای جمع آوری عرق و یک بخش برای تولید بخار است.

۳- پر کردن دستگاه با نعنا: نعنا را در بخش مربوطه دستگاه عرق گیری که مخزن نام دارد، قرار دهید. می‌توانید نعنا را به صورت خشک یا تازه در دستگاه قرار دهید، اما استفاده از نعنا تازه ممکن است عطر و طعم بهتری برای عرق تولید شده ایجاد نماید.

۴. عرق گیری: پس از آماده سازی نعنا و اضافه کردن مقدار مشخص شده آب، دستگاه را روشن کنید و میزان حرارت و فشار را تنظیم نمایید. این اقدام ممکن است به مدت چند ساعت به طول بیانجامد تا عرق نعنا به طور کامل تولید و از گیاه استخراج شود.

۵. جمع آوری عرق: وقتی که دستگاه عرق گیری فرایند عرق گیری را کامل نمود و عرق تولید شد، می‌توانید آن را از قسمت شیر خروجی دستگاه جمع آوری نمایید. در نهایت می‌توانید عرق به دست آمده را در ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی پر و بسته بندی کنید و جهت فروش به بازار ارائه دهید و به درآمد دست پیدا کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6090033

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس