Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@23:40:03 GMT

ترامپ دست بردار چرچیل نیست!

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۹۵۹۱

ترامپ دست بردار چرچیل نیست!

 به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه مدعی شد که وینستون چرچیل در جریان جنگ جهانی دوم درباره آنچه به مردم کشورش در مورد بمباران نازی‌ها می‌گفت "صادق" نبود.

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر در تلاش برای دفاع از اذعان خصوصی‌اش به نادیده گرفتن بحران کرونا، به چرچیل متوسل و مدعی شد که او هم نمی‌خواست "وحشت" ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در گردهمایی رای‌دهندگان مردد در فیلادلفیا مدعی شد: چرچیل به مردم لندن گفت "همه امنیت دارند." من فکر نمی‌کنم که او لزوما صادق بوده باشد ولی با این حال گمان می‌کنم که او رهبر بزرگی است.

دونالد ترامپ گفت: در حقیقت چرچیل، به محض اینکه نخست‌وزیر شد، به مردم بریتانیا نسبت به مبارزه و رنج هشدار داد و در ادامه خطاب به کشورش تاکید کرد که با بمباران بی‌رحمانه، گستاخانه و کورکورانه لندن روبروست و کمپین هیتلر در حال کشتن حجم زیادی از زنان و کودکان است.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: هنگامی که چرچیل بر فراز یک ساختمان قرار گرفت و گفت که همه چیز رو به راه می‌شود، همه چیز آرام می‌شود و اینکه شما با بمباران نازی‌ها در همه جای لندن مواجه هستید، او خیلی شجاع بود چون در بالای یک ساختمان ایستاده بود. خیلی معروف است که او بر فراز ساختمان‌ها ایستاده بود و آنها بمباران می‌کردند. و اینکه او می‌گفت همه چیز امن خواهد شد.

ترامپ می‌گوید چرچیل در جریان بمباران نازی‌ها از پشت‌ بام‌ها سخنرانی می‌کرد اما این موضوع صحت ندارد. چرچیل از روی سقف ساختمان‌ها بمباران‌هایی که در نزدیکی پناهگاه زیرزمینی او اتفاق می‌افتادند، تماشا می‌کرد اما هرگز از آنجا سخنرانی نداشت.

این دومین بار در کمتر از یک هفته است که ترامپ کم اهمیت دانستن پاندمی کرونا را با اقدامات رهبران جنگ جهانی دوم مقایسه می‌کند، فقط این بار او از فرانکلین روزولت نامی نبرد.

افشای کم‌توجهی ترامپ در کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار پیشکسوت واشنگتن‌پست و افشاگر واترگیت با استناد به صحبت‌های شخص ترامپ انجام شد. ترامپ استدلال می‌کند که هدفش عدم ایجاد وحشت بوده است.

او پس از مقایسه دوباره خود با چرچیل با سوال خبرنگار ای‌بی‌سی نیوز مواجه شد: آیا شما هم قصد دارید صداقت نداشته باشید؟ ترامپ پاسخ داد: قصد ندارم که صداقت نداشته باشم. من نمی‌خواهم مردم وحشت کنند و اینکه ما رو به راه خواهیم شد.

311311

کد خبر 1432926

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره از حملات صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان طی امروز-شنبه- خبر داد.

به گزارش ایسنا، این خبرنگار گزارش داد که صبح امروز پس از ساعاتی آرامش و وقفه در بمباران مداوم یا شدید از سوی دو طرف، رژیم صهیونیستی حومه شهرک طیر حرفا در جنوب لبنان و نیز خانه‌ای در نزدیکی مسجد جامع در مرکز این شهرک را هدف بمباران قرار داد.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که یک پهپاد اسرائیلی یک خودرو را در شهرک بنت جبیل در جنوب لبنان هدف قرار داد که گزارشی از تلفات جانی منتشر نشده است.

رسانه‌های لبنانی نیز با اشاره به خالی بودن خودرو گزارش دادند که موشک صهیونیست‌ها در نزدیکی خودرو سقوط کرده و به آن اصابت نکرده است.

بامداد شنبه نیز توپخانه ارتش اشغالگر حومه شهرک‌های ناقوره و علما الشعب در جنوب لبنان را مورد حمله و بمباران قرار داد.

منابع مطبوعاتی عربی نیز اشاره کردند که آتش مستقیم از جنوب لبنان به سمت مواضع اشغالگران در جلیل غربی شلیک شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ شماری دیگر شهید و زخمی شدند
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • طوفان‌الاقصی/ جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه
  • بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
  • روز ۲۱۰ طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند