Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حامد صبوری مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم اعزام کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی در استان کرمان ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به سلامتی دانش آموزان گفت: با شیوع بیماری منحوس کرونا علاوه بر مخاطرات این بیماری خطرناک، کم تحرکی و چاقی نیز سلامتی افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این خصوص معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری نیز برنامه‌ها و طرح‌های خود را با هدف افزایش تحرک و فعالیت‌های بدنی دانش آموزان تدارک دیده است و در آینده ای نزدیک شاهد اجرای طرح بزرگ کنترل وزن و چاقی دانش آموزان برای ارتقا سلامتی آینده سازان میهن اسلامی مان خواهیم بود.

مشاور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، بیان داشت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا ضمن حساسیت و توجه کامل به سلامتی دانش آموزان، جریان تعلیم و تربیت نیز در کشور تعطیل نشود، لذا با جهاد آموزشی معلمان که به فرموده مقام معظم رهبری "افسران سپاه پیشرفت کشور" هستند، از ظرفیت رسانه ملی و همچنین شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در کنار محیط مدرسه، بهره گرفته شده است تا هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند.

صبوری اعزام کاروان‌ تجهیزات بهداشتی و ورزشی مدارس از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را طی امسال با رویکرد سلامتی جسم و افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان در دوران مبارزه با کرونا برشمرد و گفت: این کاروان‌ها در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال تهیه و تا مهر ماه در کلیه استان‌ها توزیع خواهد شد.

ماشاالله میرزاحسینی معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کرمان، نیز در این آیین، گفت: در سال تحصیلی جدید، وسایل مورد نیاز بهداشتی و درس تربیت بدنی مدارس در قالب کاروان تجهیزات ورزشی به مناطق ۳۲ گانه آموزش و پرورش استان ارسال شد.

او افزود: تجهیزات بهداشتی و ورزشی این کاروان با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است که در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارتقا کیفیت فعالیت تربیت بدنی در مدارس سراسر استان توزیع می‌شود.

میرزاحسینی بیان داشت: هرسال، قبل از آغاز سال تحصیلی با برنامه‌ریزی انجام شده سعی می‌کنیم با استفاده از بودجه‌های وزارتی و درآمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش استان، بخشی از تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس برای انجام فعالیت‌های ورزشی را تأمین کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: امسال هم وسایل و تجهیزات مورد نیاز مدارس از قبیل توپ و تور، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، شطرنج، وسایل آمادگی جسمانی و لوازم ورزشی دیگری که دانش‌آموزان نیاز دارند خریداری، و پس از تأمین سهمیه هر منطقه به ادارات شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

او بیان کرد: چهارمین کاروان مهر و نشاط طی روز‌های آینده با تجهیزات ورزشی و بهداشتی از قبیل دستگاه تب سنج، ترازو، صابون مایع، ماسک و محلول ضد عفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز به مناطق اعزام و در سطح مدارس توزیع می‌شود تا مشکلی در این زمینه در مدارس استان نباشد.

میرزاحسینی به ضرورت توجه به سلامت و تندرستی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، سلامتی دانش‌آموزان بیش از پیش مورد توجه و تأکید است و با شرایط به وجود آمده و تدریس مجازی دروس، ساعت درس تربیت بدنی نیز به قوت خودش باقی است و قرار نیست تعطیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تا شرایط بحرانی وجود دارد به شکل مفهومی و بعد از آن ورزش در خانه را هم پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: امسال با همکاری مربیان ورزشی از طریق اپلیکیشن شاد، معلمان تربیت بدنی به تدریس دروس خود می‌پردازند.

او با بیان اینکه، ورزش ملایم در این ایام برای دانش‌آموزان بسیار سودمند و نشاط آور خواهد بود، افزود: دانش آموزان نیاز به تحرک جسمانی دارند و برای سلامت روانی و جسم، زنگ تربیت بدنی از طریق فضای مجازی و آنلاین و چه به طور حضور فیزیکی در مدارس به قوت خود باقی است.

میرزا حسینی با تأکید به کمبود سرانه ورزشی در کشور، بیان داشت: طی شش سال گذشته اهتمام خیلی جدی برای رفع کمبود فضا‌های ورزشی داشته‌ایم و اقدامات خوبی از قبیل ساخت سه استخر شنا و افزایش ۲۳ هزار متر سرانه فضای ورزشی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی فرهنگیان کرمان وزارت آموزش و پرورش تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان معاون تربیت بدنی استان کرمان دانش آموزان مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان با اشاره به حضور تیم‌های شهرستان‌ها با ۷۰۰ کارمند ورزشکار در مرحله مسابقات استانی گفت: با حضور گرامی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان و امیر جعفری رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان به تیم‌های برتر حکم قهرمانی و مدال اهدا شد.

شیردل با اشاره به اینکه تیم‌های اول مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند؛ افزود: تیم‌های ادارات شهرستان‌ها شگفتی ساز مسابقات شدند که نشان می‌دهد ظرفیت شهرستان‌ها در  ورزش بسیار عظیم است.

وی نتایج پایانی مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزبانی شهر کرمان در سه رشته فوتبال گل کوچک آقایان و بانوان، مهارت‌های چالشی آقایان و والیبال به شرح زیر اعلام کرد: 

نتایج مسابقات فوتبال گل بانوان 
آموزش و پرورش ناحیه دو ۱
آموزش و پرورش زرند 0

مقام‌اول: اموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: اموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات فوتبال گل کوچک آقایان:
دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴
آموزش و پرورش زرند   ۱

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی کرمان
مقام دوم: آموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات مهارت‌های چالشی بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان 
مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 


نتایج مهارت‌های چالشی آقایان:
مقام اول: جمعیت هلال احمر بم
مقام دوم: نیروگاه برق کرمان 

نتایج مسابقات والیبال بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش سیرجان
مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 
مقام سوم: آموزش و پرورش راور 

نتایج مسابقات والیبال آقایان:
مقام اول: آموزش و پرورش بردسیر
مقام دوم: آموزش و پرورش بافت
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند