Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@01:40:04 GMT

سربازی که تبدیل به نماد مبارزه برای آزادی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۹۷۵۶

خبرگزاری میزان-تصویر فرار یک مرزبان ۱۹ ساله آلمانی که تبدیل به نمادی قدرتمند از مبارزه برای آزادی در اروپا در قرن ۲۰ شده بود بعد‌ها موجب نابودی وی شد.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: عکسی که در ادامه داستان آن را روایت می‌کنیم، تصویری از فرار یک مرزبان ۱۹ ساله را نشان می‌دهد که در اواخر قرن بیستم به نمادی قدرتمند از مبارزه برای آزادی در اروپا، تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جنگ جهانی دوم، دولت‌های فاتح متفقین، برلین را به چهار منطقه اشغال شده تقسیم کردند. با این حال هر چهار بخش با هم برابر نبودند و از سال ۱۹۴۹ تا سال ۱۹۶۱، حدود ۲.۵ میلیون نفر از مردم آلمان شرقی از بخش اتحادیه جماهیر شوروی برای رسیدن به آزادی فرار کردند.

والتر اولبریخت ـ رهبر آلمان شرقی ـ در اوایل آگوست ۱۹۶۱ برای متوقف کردن این جریان، سدی از سیم خاردار و بلوک‌های ذغال سنگ نیمه سوخته ساخت.

پیتر لیبینگ که عکاس آسوشیتدپرس و ساکن آلمان غربی بود، در ۱۵ آگوست سال ۱۹۶۱ تماسی را از طرف پلیس دریافت کرد. پلیس به او گفت که به سمت مرز جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) برود چراکه اتفاق جالبی در شرف وقوع است.

لیبینگ و دیگر همکارانش در محل این مرز حضور پیدا کردند. این عکاس در آنجا دید که جمعیت برلین غربی در حال ترغیب مرزبان ۱۹ ساله، کنراد شومان هستند و خطاب به او فریاد می‌زنند که «بیا دیگه».

شومان که بعد‌ها در توضیح تصمیم خود گفت که نمی‌خواسته است در محاصره زندگی کند، ناگهان در آن لحظه به طرف حصار دویده و در حالی که سیم خاردار‌ها را از سر راه برمی‌داشت، تفنگ خود را دور انداخت و فرار کرد.

تصویری که لیبینگ موفق به ثبت آن شد، نخستین فرار این جریان توسط یک مرزبان جمهوری دموکراتیک آلمان از شرق کمونیست به غرب سرمایه داری را به تصویر می‌کشد.

کنراد شومان در بین افراد زیادی که بعد‌ها دست به چنین فراری زدند، نخستین نفری بود که چنین کاری کرد و در اواخر قرن بیستم به نمادی قدرتمند از مبارزه برای آزادی در اروپا، تبدیل شد.

در توضیح این عکس آمده است: متاسفانه شومان از سنگینی و ضربه‌ای که این اتفاق به او وارد کرده بود، رنج می‌برد و در حالی که بی سر و صدا در غرب زندگی می‌کرد، نمی‌توانست با جایگاه و عنوان ناخواسته خود به عنوان نماد آزادی کنار بیاید و در سال ۱۹۹۸ خودکشی کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به زندگینامه اولین صدر اعظم زن آلمان بعد از جنگ جهانی دوم

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: آلمان عکاس قهرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلمان عکاس قهرمان مبارزه برای آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپولی ۲-۲ آاس رم/ فرار یک امتیازی یاران آزمون از ناپل+ فیلم

در چارچوب مسابقات سری  آ ایتالیا ناپولی و رم در ورزشگاه دیه‌گو آرماندو مارادونا به مصاف همدیگر رفتند.

شاگردان دنیله ده‌روسی ابتدا با گل پائولو دیبالا از روی نقطه پنالتی جلو افتادند، پنالتی‌ای که سردار آزمون آن را برای تیمش گرفته بود، اما ناپلی‌ها خیلی زود به این گل توسط اولیویرا پاسخ دادند و در دقایق پایانی هم موفق به زدن گل دوم از روی نقطه پنالتی توسط اوسیمن شدند، این پایان کار نبود و رم با گل تامی آبراهام گل دوم را به ثمر رساند.

رم با این تساوی ۵۹ امتیازی شد و در رتبه پنجم قرار دارد.. ناپولی هم با ۵۰ امتیاز هشتم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیرهای گرسنه | ویدئو
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • ناپولی ۲-۲ آاس رم/ فرار یک امتیازی یاران آزمون از ناپل+ فیلم
  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!