Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از طراحی و تدوین ۵۳ برنامه فرهنگی و پیشگیری با رویکرد محتوای الکترونیک برای چهار شهرستان مرزی استان خبر داد.

محمدرضا حسنی مقدم، امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان، برگزار شد، اظهار کرد: کمیته فرهنگی خشت اول و زیر ساخت مستحکمی برای سایر کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی، فقر اقتصادی و معیشتی را یکی از عوامل بروز آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: قریب ۲۰۰ هزار نفر از  مردم خراسان جنوبی، از برنامه ها و تولیدات الکترونیکی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بازدید کردند.

وی، با بیان اینکه شیوع کرونا برنامه‌های میدانی این شورای در فضای حقیقی را با کندی مواجه ساخت، بیان کرد: به همین خاطر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برنامه‌های آگاهی بخش و آموزشی خود را اجرا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است، بیان کرد: همه اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر موظف هستند با پیشنهاد طرح های علمی، کاربردی و در عین حال فرهنگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند.

حسنی مقدم، آماده بودن را شرط اول رسالت خطیر مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است که لازمه آن طراحی، تدوین و اجرای برنامه‌های جامع فرهنگی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی در بستر فضای مجازی است.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: در تابستان امسال نزدیک ۵۰ محتوای علمی، آموزشی و انیمشین در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی در این اداره کل تولید و در شبکه شاد برگزاری شده است.

وی اظهار کرد: کمیته فرهنگی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مسائل آسیب‌های اجتماعی توجه به مقدمه‌های نظری است، افزود: علت وجود آسیب‌های اجتماعی از دو نگاه دینی و نظری، متفاوت است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، توجه و نگاه ویژه به آموزه‌های دینی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی را رمز موفقیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌ تعلیم و تربیت با طراحی و تدوین یک نقشه راه واحد و استفاده از روش های نوین آموزشی در بستر فضای مجازی به دنیال الگو سازی برای کودکان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر دانش آموز است تا از این رهگذر ایشان را در برابر توطئه‌های ضد فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی بیمه نماید.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به نقش اولیا در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در مسیر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن مهم است.

واقعی یادآور شد: آسیب اجتماعی تنها اعتیاد نیست، بلکه در همه زمینه‌ها آسیب‌هایی وجود دارد که سلامت جسم، روان، فکر و اندیشه دانش آموزان را تهدید می‌کند که معلمان و مدیران مدارس به طور شبانه روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس آسیب اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی آسیب های اجتماعی کمیته فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج

فرماندار شهرستان فهرج در آئین افتتاحیه این مسابقات با گرامیداشت یاد و خاطره شهید هادی رئیسی، رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان که در درگیری با سوداگران مواد مخدر در بخش نگین کویر به شهادت رسید، گفت: یکی از دلایل ساخت زمین‌های چمن ورزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص مصرف مواد مخدر است و در این زمینه طی ۲ سال گذشته ۱۱ زمین چمن به بهره برداری رسیده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فهرج هدف از برگزاری مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی را، ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، گسترش فرهنگ دوری از مواد مخدر، کمک به سالم سازی محیط‌های روستایی و ایجاد انگیزه و امید در بین بهبود یافتگان با کمک خیرین محلی دانست.

وی افزود: جا دارد از مساعدت‌های احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در راه اندازی این بازی‌ها ویژه تشکر کنم.

رئیس شورای ورزش شهرستان فهرج نیز از کدخدامنش خیر ورزشی این روستا برای کمک به رسیدن به اهداف جام یاریگران زندگی تشکر کرد و یاد و خاطره ورزشکاران فقید روستای امام علی را گرامی داشت. 

حسین سعیدنیا فرماندار شهرستان فهرج هم از تلاش‌های بخشدار نگین کویر، رئیس اداره ورزش و جوانان، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا و بنیاد علوی برای ساخت ورزشگاه امام علی (ع) تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است