Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، متخصص ارتوپدی کسی که وظیفه بررسی و درمان اندام حرکتی مانند استخوان و مفاصل را بر عهده دارد. ارتوپدی شاخه ای از رشته جراحی می باشد اما تنها جراحی وظیفه او نیست و درمان تمام مشکلات سیستم حرکتی را برعهده دارد. مواردی مانند ضایعات دست ها، پاها، کمر و گردن و لگن و درد های این مناطق و تغییر شکل این مناطق همه این موارد ترمیم و درمان آن ها برعهده متخصص ارتوپدی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه اصلی متخصص ارتوپدی چیست؟

متخصص ارتوپدی پزشک متخصصی می باشد که به درمان مشکلات سیستم حرکتی می پردازد. روش های درمانی او می تواند جراحی و یا غیر جراحی باشد. وظایف دکتر ارتوپدی عبارت است از :

تشخیص و درمان آسیب هایی مثل شکستگی، در رفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، پارگی تاندون ها و رباط ها که در اثر ضربات به استخوان ها مفاصل وارد می شوند. تشخیص و درمان آسیب هایی که در زمان ورزش به سیستم حرکتی وارد شده اند. تشخیص و درمان مواردی که مفاصل بدن خراب شده اند مثل آرتروز و ساییدگی مفصل. تشخیص و درمان عفونت موجود در اندام ها. تشخیص و درمان تومور هایی که در بافت نرم اندام ها به وجود می آیند. تشخیص و درمان بیماری های مادرزادی که به اندام ها و سیستم حرکتی مربوط هستند. روند درمان مشکلات اندام های حرکتی توسط متخصص ارتوپدی :

معمولا بیمارانی که به متخصص ارتوپدی مراجعه می کنند از درد در یک ناحیه رنج می برند. مثلا بیمار با شکایت از درد در ناحیه کمر یا پا به پزشک مراجعه می کند.

پزشک در ابتدا با معاینه و پرسیدن سوالاتی از بیمار باید محل دقیق و درست درد را پیدا کند و بر اساس علائم و شرح حال بیمار علت درد را تشخیص دهد.

پس از آنکه پزشک علت درد را پیدا کرد باید فرایند درمان را شروع کند. در روند درمان متخصص ارتوپد ابتدا باید از روش های غیر جراحی استفاده کند و جراحی را برای مرحله آخر و زمانی که از دیگر روش ها پاسخ نمی گیرد بگذارد. متخصص ارتوپدی می تواند از روش های غیر جراحی مانند نرمش های طبی مخصوص، دارو درمانی، فیزیوتراپی و از این دست کار ها استفاده کند. اگر این روش ها برای درمان بیمار پاسخگو نباشند می توانند از روش جراحی مناسب بیمار استفاده کند.

متخصص ارتوپدیباید در طول درمان از پزشکان و متخصصان دیگری هم کمک بگیرد مانند متخصصان آزمایشگاه و پاتولوژی و متخصصان تصویربرداری ساده، سی تی اسکن، MRI، سونوگرافی و اسکن رادیو ایزوتوپ. همچنین از همکاران فیزیوتراپ و روماتولوژیست نیز باید کمک بگیرد.

چه روش های تشخیصی و جراحی ارتوپدی وجود دارد؟ آرتروسکوپی: در این روش با استفاده از دوربین و دستگاه مخصوص می توان داخل مفصل را دید. فیوژن: در این روش با استفاده از میله ها و دستگاه های داخلی استخوان را به هم جوش می دهند. فیکسچر داخلی: با این روش می توان قسمت های شکسته استخوان را با صفحات، پیچ و مهره کنار هم قرار داد. جایگزینی مفصل: مفصلی که آسیب دیده است را برمی دارند و به جای آن یک مفصل مصنوعی قرار می دهند. این کار می تواند به صورت جزیی و یا کلی انجام شود. استئوتومی: در این روش استخوان را برش می زنند و جای آن را تغییر می دهند. این کار برای اصلاح ناهنجاری ها استفاده می شود. ترمیم بافت نرم: در این روش به ترمیم تاندون ها و رباط ها می پردازند. برای درمان چه مشکلاتی باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنیم؟

متخصص ارتوپدیدرمان بیماری های اندام ها و سیستم حرکتی را برعهده دارد. بیماری ها و ضایعاتی مانند :

بدشکلی های موجود در استخوان اندام ها عفونت های به وجود آمده در استخوان تومور های اندام حرکتی شکستگی قطع عضو در صورتی که نیاز باشد عدم جوش خوردگی استخوان ها بدشکلی در ستون فقرات آرتروز ها و بیماری های التهابی مفاصل التهاب بورس در رفتگی مفاصل درد در ناحیه مفاصل التهاب و یا ورم در ناحیه مفصل پارگی رباط ها سایت پی جو، بزرگ ترن مرجع معرفی متخصص ارتوپدی در ایران

در صورت بروز بیماری و زمانی که قصد دارید به پزشک مراجعه کنید یکی از بزرگ ترین دغدغه ها این است که به چه پزشکی مراجعه کنید و کدام پزشک حاذق تر و قابل اعتماد تر می باشد. برای پاسخ این سوالات ممکن است از افراد زیادی پرس و جو کنید. اما این اطلاعات معمولا سلیقه ای هستند و پایه و اساس علمی ندارند. برای پاسخ به این سوالتان که کدام پزشک حاذق تر است و یافتن بهترین ارتوپد، می توانید به سایت پی جو مراجعه نمایید.

سایت پی جو به عنوان بزرگ ترین و معتبر ترین مرجع معرفی متخصص ارتوپدیدر ایران می تواند بهترین گزینه برای پاسخ به این سوال شما باشد.

از آنجایی که جراحی های مربوط به ارتوپدی سخت و سنگین است اگر نیاز به این جراحی ها دارید لازم است که در انتخاب پزشک جراح خود توجه لازم را نمایید. برای انتخاب بهتر به سایت پی جو مرجع بزرگ معرفی متخصص ارتوپدی در ایران مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متخصص ارتوپدی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!