Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور پیشگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آموزش دانش آموزان، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از نسخه جدید شاد رونمایی شد.

با افزایش ظرفیت‌ها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز امکان پخش زنده کلاس و ارتباط زنده دوطرفه و تماس صوتی درون اپلیکیشن (تماس دوسویه) در شبکه شاد فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور پیشگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آموزش دانش آموزان، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از نسخه جدید شاد رونمایی شد.

سرویس ارتباط زنده دو طرفه ( ارائه تصاویر و دریافت بلادرنگ تصاویر کاربر دیگر و درج نظر) تعریف می‌شود که بعد از ارائه سرویس یک طرفه، توسعه سرویس ارتباط زنده دو طرفه با هدف برگزاری جلسات آنلاین مدیران، برگزاری جلسات اولیا و مربیان، برگزاری کلاس‌های تعاملی و به طور کلی ارتباط تصویری همزمان کاربران شاد ایجاد شده ‌است.

بر اساس این گزارش، معلم در کلاس‌های آنلاین خود می‌تواند با انتخاب پخش زنده دو طرفه کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کند به این صورت که فرد آغاز کننده تصویر آنلاین خود را در گروه ایجاد می کند و دیگر اعضای گروه می توانند با ارسال در خواست لایو در آن شرکت کنند و یا پرسش‌های خود را برای پاسخگویی معلم در پخش زنده درج کنند.

همچنین؛ معلم در حین برگزاری پخش زنده می‌تواند لیست حاضرین در لایو را مشاهده کند؛ پخش زنده تا ۲۴ ساعت قابل دانلود است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش، گفتنی است؛ تماس رایگان اینترنتی اپلیکیشن‌های پیام رسان و افزایش جذابیت استفاده از اینگونه سرویس ها توسط کاربران باعث شده است تا در شاد نیز این امکان برای جامعه آموزش و پرورش ایران توسعه داده شود؛ در سرویس پیام رسان شاد، تماس صوتی دو سویه این امکان را فراهم می‌کند که معلم و یا مدیر با کاربران تماس صوتی رایگان برقرار کنند.

شایان ذکر است؛ این سرویس برای برگزاری آزمون های شفاهی و پرسش و پاسخ قابل استفاده است؛ این سرویس کاملا مانند سرویس مکالمه تلفنی بوده و کاربر تنها آن را  بر بستر اینترنت به صورت رایگان تجربه می کند، بنابراین ؛برقراری تماس ایمن  و رمز نگاری شده، برگشت به پیام‌رسان و باز نگه داشتن تماس، بلندگو، قطع صدا و قطع مکالمه ازدیگر ویژگی های این سرویس است.

راه اندازی نرم افزار گویاساز برای نابینایان در شبکه شاد

سیدجواد حسینی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را از افتخارات بعد از انقلاب دانست و گفت: تاکنون ۷گروه از دانش آموزان با آسیب‌های بینایی، شنوایی، جسمی-حرکتی، ذهنی، اوتیسم و چند معلولیتی را تحت پوشش داشته‌ایم.

وی از افزایش ۱۸برابری آموزش‌های تحت پوشش این سازمان از بدو تاسیس تا امروز خبر داد و افزود: هم اینک بیش از ۱۵۲هزار دانش آموز در بیش از ۲۰۰۰مدرسه استثنایی و ۲۱هزار مدرسه، تعلیم و تربیت دریافت می‌کنند.

حسینی تعلیم و تربیت دانش آموزان در این مراکز را نیازمند توانمندی و تجهیزاتی ویژه دانست و ادامه داد: تلاش داریم با رویکرد عدالت آموزشی برای دانش آموزان جایگیری مناسبی را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از برنامه سنجش سلامت جسمانی به منظور آمادگی تحصیلی یاد کرد و افزود: ابتدا پوشش این طرح 1.5 درصد بود که تا سال گذشته به ۹۷. ۶ درصد ارتقاء یافت.

حسینی اهداف مهم این طرح را ناظر بر سنجش سلامت دانش آموزان در بدو ورود به تحصیل عنوان کرد و گفت: این طرح رویکرد عدالت آموزشی را فراهم می‌کند.

وی در رابطه با چگونگی آموزش‌های مجازی برای این گروه از دانش آموزان در شرایط کرونایی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت واکنش‌های سنجیده را با همراهی خوب صداوسیما طراحی کرده است و با شروع سال تحصیلی، مسئله‌ای مهم را با عنوان "اطلس یادگیری" مد نظر داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اصل اول اینست که آموزش باید در شریط کرونا تداوم داشته باشد؛ حتی اگر مدارس تعطیل باشند و اصل دوم پوشش حداکثری و فراگیر آموزش است و هیچ دانش آموزی به دلیل این شرایط نباید از پوشش تحصیلی دور بماند.

وی خاطرنشان کرد: اطلس یادگیری بدین معناست که کادر مدارس در مراکز آموزشی حضور دارند و دانش آموزانی که شرایط حضور دارد، باید وارد مدارس شده و تعلیم و تربیت را ادامه دهند.

حسینی همچنین از استقرار شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی سخن گفت که در قالب پلتفرمی مستقل، آموزش‌ها را برای این قشر از دانش آموزان فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: شبکه شاد اخیرا ظرفیت‌هایی را رونمایی کرده است که امکان آموزش تعاملی در سطح صوتی و تصویری را میسر ساخته است.

حسینی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به برگزاری آزمون در شبکه شاد گفت: ۱۰الی ۱۱مورد مناسب سازی شبکه شاد را در دست اقدام داریم که یکی از آن‌ها، نرم افزار گویاساز برای نابینایان خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در رادیو گفت‌وگو افزود: همچنین پایگاه جامع محتوای آموزشی را برای تمام استان‌ها بارگذاری خواهیم کرد که بیش از ۴هزار عنوان درس را پوشش می‌دهد.

/ایسنا 

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان آموزش و پرورش استثنایی تعلیم و تربیت دانش آموزان تماس صوتی پخش زنده شبکه شاد زنده دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پلیس اعلام کرد این دختر دانش آموز که دو معلم و یک دانش آموز را با ضربات کارد زخمی کرد به جرم تلاش برای قتل بازداشت شده است. به گفته پلیس افراد زخمی برای مداوا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. منابع بیمارستانی می‌گویند زخم‌ها کاری نیست و زندگی مصدومان را تهدید نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در پی انتشار این خبر شمار زیادی از والدین دانش آموزان سراسیمه به سوی مدرسه عزیمت کردند، اما پلیس راه‌های ورود و خروج مدرسه را مسدود کرد و ساعاتی بعد پس از انجام تحقیقات اولیه پلیس با تعطیلی مدرسه به دانش آموزان اجازه داد مدرسه را ترک کنند.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس چاقو کشی در مدرسه با شوک آور دانست و بر ضرورت پیگیری ماجرا تاکید کرد.
این واقعه نگرانی خانواده‌ها به ویژه والدین دانش آموزان را در جامعه انگلیس در پی داشته است وشماری از والدین دانش آموزان این مدرسه می‌گویند می‌ترسند فرزند خود را روانه این مدرسه کنند.
ساعاتی پیش در مدرسه‌ای به نام "امان ولی" (Amman Valley) در منطقه "کارمارثن شایر" (Carmarthenshire) چاقو کشی روی داد که دارای یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز ۱۱ تا ۱۸ ساله است.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پارسال ۵۰ هزار و ۴۸۹ جرم مرتبط با چاقو و قداره در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است