Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی وحدتی رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق عصر امروز در آیین قدردانی از تولیدکنندگان صنعت برق کشور،  ضمن اشاره به شرایط تحریمی کشور و اثرپذیری صنعت برق در این حوزه، گفت: اگر خاموشی در سال جاری به خصوص در بیمارستان‌ها و در شرایط کرونا رخ داد، مشکل قابل توجهی را به وجود نیاورد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق، با اشاره به مشکلات صنعت برق کشور اظهار داشت: متاسفانه دولت اختلاف بین قیمت تمام شده تولید و قیمت فروش برق را به موقع به نیروگاه‌های خصوصی کشور پرداخت نمی‌کند و همین امر شرایط را برای تولید برق و نیروگاه‌های کشور دشوار ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازپرداخت وام‌های ارزی اخذ شده از صندوق توسعه ملی توسط نیروگاه‌ها گفت: در تاریخ 22 مرداد، صندوق توسعه طی نامه‌ای به بانک‌های عامل اعلام کرد، اگر مبلغ وام‌های پرداخت شده بازنگردد، این مبلغ را از سپرده بانک‎ها نزد بانک مرکزی کسر می‌کند، همین امر شرایط را برای اعمال فشار به نیروگاه‌های برق دشوار ساخت.

*بدهی‌ به صندوق توسعه ملی، نیروگاه‌داران را تهدید می‌کند

وحدتی، در تشریح معضلات به وجود آمده برای نیروگاه‌ها به واسطه اخذ وام از صندوق توسعه ملی گفت: متاسفانه امکان پرداخت بدهی نیروگاه‌ها به صندوق توسعه ملی به وسیله ابزار تهاتر وجود ندارد و همین امر شرایط را برای نیروگاه‌داران دشوار کرده است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با انتقاد از قیمت کم برق در بخش صنعتی گفت: اگر دولت قادر به پرداخت بدهی نیروگاه‌داران نیست چرا هزینه برق به خصوص موارد مرتبط با صنعت را به نرخ کم دریافت می‌کند.

*قیمت برق صنایع افزایش یابد

وحدتی ضمن اشاره به اینکه صنعت برق نیز یک صنعت نیازمند حمایت است، تاکید کرد: چرا صنایعی نظیر پتروشیمی‌ها که کل محصولات تولیدی خود را صادر می‌کنند باید از قیمت کم برق استفاده کنند.

این مقام صنفی در بیان این نکته که اگر وزارت نیرو و دستگاه دولت توان پرداخت پول نیروگاه‌داران را دارد نسبت به ارائه تخفیف در هزینه برق اقدام کند، گفت: در سال‌های گذشته وزارت صنعت با مسئله افزایش قیمت برق بخش صنعت موافقت کرده بود اما این اتفاق با مخالف دولت مواجه شد در حالیکه ضرر این تصمیم متوجه نیروگاه‌داران است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت برق قیمت برق صندوق توسعه ملی نیروگاه ها صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها