Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گلدانی مقدم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح کوچ (کنترل وزن و کاهش چاقی دانش آموزان) قرار بود از ۲۶ مهرماه در مدارس استان آغاز شود، اما به دلیل حضور حداقلی دانش آموزان، کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را زودتر شروع کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مدت زمان اجرای این طرح ۴ ماه است و اسفند ماه دوباره قد و وزن دانش آموزان کنترل می‌شود که امید واریم با اجرای آن به سلامت دانش آموزان کمک کنیم.

گلدانی مقدم با اشاره به افزایش چاقی و کم تحرکی در میان دانش آموزان عنوان کرد: کرونا و خانه نشینی چند ماهه، موجب کم تحرکی و کاهش فعالیت‌های بدنی دانش آموزان شده است که همین موضوع آنان را دچار اضافه وزن و چاقی می‌ کند.

بیشتر بخوانید

پاییز و زنگ خطر تشدید کرونا

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: اگر امروز وضعیت اضافه وزن دانش آموزان کنترل نشود، ممکن است در بزرگسالی دچار چاقی و گرفتار بیماری‌ های زمینه‌ ای مانند دیابت، کبد چرب، فشار خون و ناراحتی‌ های قلبی شوند.

گلدانی مقدم همچنین از والدین خواست والدین را در اجرای طرح کوچ همراهی کنند تا کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به بهترین نحو انجام شود.

وزن و چاقی کارکنان هم کنترل می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به اجرای طرح کوچک (کنترل وزن و کاهش چاقی کارکنان آموزش و پرورش) هم اشاره کرد و افزود: فعالیت‌ های ورزشی کارکنان دو نوبت در هفته با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری در حال اجراست.

گلدانی مقدم به فراهم شدن امکان تمرینات مختلف ورزشی در بستر شبکه شاد اشاره و بیان کرد: در قالب این بستر برنامه‌ های ورزشی قابل انجام در منزل را فراهم کرده ایم تا دانش آموزان در خانه هم با فعالیت‌ های ورزشی، به حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن شان کمک کنند.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان کنترل وزن و چاقی اجرای طرح کوچ ویروس کرونا چاقی دانش آموزان آموزش و پرورش خراسان جنوبی کنترل وزن وزن و چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری