Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@10:34:06 GMT

عرضه اولیه متفاوت برای هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۱۹۶۵

عرضه اولیه متفاوت برای هفته آینده

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شرکت ستبران در تاریخ 25 اسفند ماه سال 1398 و پس از اخذ کلیه شرایط پذیرش در نماد ستبرا و در گروه سایر محصولات کانی غیر فلزی به عنوان دوازدهمین شرکت در بازار شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس درج شد تا در صف عرضه های اولیه در بازار SME بایستد و آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مع هذا در روز یکشنبه 30 شهریور ماه باید شاهد عرضه اولیه 10 درصد از سهام این شرکت معادل 2 میلیون سهم با نماد ستبرا در تابلو رشد باشیم.

معرفی شرکت:

شرکت صنعتی و معدنی ستبران در تیر ماه سال 1363 با سرمایه 500 میلون تومانی و در مجتمع صنعتی تاکستان که منطقه ای بسیار مناسب از نظر دسترسی به معادن و راه های ارتباطی می باشد، تاسیس شد. این شرکت در زمینه تهیه و خرد کردن کانی های غیر فلزی با کیفیت بسیار مناسب جهت مصرف در صنایع کاشی، سرامیک، لعاب چینی، مظروف، چینی های صنعتی و دیگر صنایع فعالیت می کند. در حال حاضر ظرفیت تولید این شرکت سالانه مقدار 100 هزار تن پودر میکرونیزه سخت و نرم شامل کوارتز، فلدسپات، دولومیت، کائولن ،کربنات و غیره در انواع مش و دانه بندی مختلف است. کارخانه ستبران تنها کارخانه مدرن در صنعت تولید پودر ایران است که پودر مورد نیاز صنایع کاشی و سرامیک و چینی با مش بندی دقیق تولید می کند. این شرکت در حال حاضر با 49 نیروی انسانی دارای 2 میلیارد تومان سرمایه اسمی است.
شرکت تولیدی سرام دیرگداز، شرکت تابعه ستبران بشمار می رود که 49.8 درصد سهام آن را در اختیار دارد. همچنین شرکت صنایع سرما آفرین با 67.4 درصد، شرکت هوا آفرین 0.01 درصد، مددکاری امام زمان 0.08 درصد و سایر اشخاص حقیقی با 32.43 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

بار دیگر عرضه اولیه ای متفاوت:

اما طبق اطلاعیه سازمان فرابورس و طبق ماده دو دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس مصوب 11 اسفند سال 94 هیات مدیره سازمان بورس، خرید سهام در این بازار صرفاً توسط اشخاص زیر امکان پذیر است:
گروه اول شامل تمام اشخاص حقوقی می شود،
گروه دوم هم سرمایه گذارانی شامل بانک ها، بیمه ها، هلدینگ ها، شرکت های سرمایه گذاری، صندوق بازنشستگی و ... است که موضوع بند 3 مصوبه 28 شهریور1386 هیئت مدیره سازمان بورس هستند. البته اشخاص حقیقی هم که بیش از 500 میلیون تومان از ارزش اسمی این اوراق را خریداری کنند ذیل این گروه قرار می گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم خورشید روح الله زم حسین انصاریان قرارداد الجزایر توافق اسرائیل و بحرین عرضه اولیه بورس فیلم خورشید روح الله زم حسین انصاریان قرارداد الجزایر توافق اسرائیل و بحرین عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱ هزار و ۶۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحدی قرار گرفت و هفته نخست اردیبهشت را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۶۵۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۴۳ هزار و ۷۷۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی و شبندر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیش و بوعلی بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۱۱۶ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۰۱ هزار و ۱۳۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد آریا بیشترین تاثیر بر ریزش فرابورس ایران داشتند.

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟