Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@05:17:00 GMT

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۲۰۲۰

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخبار پر بازدید گروه سیاسی خبرگزاری برنا را بخوانید:

رئیس جمهور:

قدم به قدم کشتی‌های ما را دنبال می‌کنند/ کسی فکر نکند ما کاری نمی‌کنیم در حد توان تلاش می‌کنیم/ بدهکاری ما به کشاورزان تنها 4 درصد است/ از حالا روز شنبه و یکشنبه را به مردم ایران تبریک می‌گویم

رئیس جمهور گفت: برای 8 میلیون نفر روستایی آب سالم پایدار تامین کردیم در کل تاریخ ایران، آب سالم بهداشتی پایدار کمتر از یک میلیون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

///

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

3500 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند/ سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم/ بسته شاد قابلیت اجرایی بر روی همه سیم‌کارت‌ها دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت شاد نداریم مردم به کلاهبرداری های این حوزه توجه نکنند سیم کارت کودک داریم که این سیم کارت‌ها تحت عنوان سیم کارت انارستان توسط همراه اول ارائه می شود.

///

توضیحات قالیباف درباره جزییات جلسه غیرعلنی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گزارش‌های خود در راستای کارآمدسازی قوه مقننه را ارائه کردند، گفت: این نشست در هفته آتی نیز ادامه خواهد یافت.

///

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

///

کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری:

همه تلاش‌ اصولگرایان و پایداری‌ها این بوده که مردم به انتخابات بدبین شوند/ نخبگان صدای‌شان به جایی نمی‌رسد/ متاسفانه مردم به تبلیغات سیاسی، توجه می‌کنند

کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه تلاش‌ اصولگرایان و پایداری‌ها بر این بوده که مردم بدبین شوند و در انتخابات حضور پیدا نکنند تا در نهایت، تنها تعداد کمی که به آنها تمایل دارند کاندیدا شده و انتخاب شوند.

///

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری:

مشارکت مردم مهمتر از دوقطبی بودن و چندقطبی بودن انتخابات است/ رای پائین برای کاندیداها با اصول دموکراتیک در تناقض است/ سوال جامعه حضور اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات نیست

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری گفت: مهم‌تر از بحث دوقطبی بودن یا چند قطبی بودن انتخابات یا اینکه رقابت بین چه طیف‌ها و افرادی است، مسئله مشارکت مردم است که باید حل شود.

///

عضو جبهه پایداری خبر داد؛

تکذیب جلسه جبهه پایداری با سعید جلیلی/ جبهه پایداری با هیچ‌کدام از کاندیداهای احتمالی جلسه برگزار نکرده است

عضو جبهه پایداری در واکنش به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که جبهه پایداری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری با سعید جلیلی جلساتی برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: این گمانه‌زنی‌ها صحت ندارد، جبهه پایداری جلسه‌ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری با هیچ کدام از کاندیداهای احتمالی برگزار نکرده است.

///

کارشناس مسائل هسته‌ای:

دکترین نظامی ایران به دنبال تولید و تکثیر سلاح هسته‌ای نیست/ در برجام منعی برای افزایش توان موشکی ایران وجود ندارد/ حتی در قطعنامه 2231، ایران از فعالیت‌های موشکی منع نشده است

کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: برجام به هیچ‌ عنوان وارد موضوع موشکی ایران نشده که به وسیله آن بخواهد برای ایران محدودیت ایجاد کند، حتی در قطعنامه 2231 فعالیت‌های موشکی ایران را منع نکرده است و به مواردی نظیر بُرد موشک‌ها و توان آن اشاره نشده است.

///

رئیس دفتر رئیس جمهور:

خودروسازان، خودرو را به کسانی بفروشد که نیازمند هستند/ مکانیزم ماشه تیر آخر ترامپ است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دستورالعمل داده ایم خودروسازان، خودرو را به کسانی بفروشد که نیازمند هستند و قبلا هم خودرو نخریده اند.

///

رئیس قوه قضاییه:

باید از هر اقدامی که مردم را دچار نگرانی و دغدغه می‌کند، پرهیز شود/ نیروی انتظامی می‌تواند از ظرفیت نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بهره گیرد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید از هر اقدامی که مردم را دچار نگرانی و دغدغه می‌کند، پرهیز شود، گفت: چه در امور قضایی و چه در امور انتظامی و چه در سازمان‌های دولتی باید در جهت امیدوار کردن مردم تلاش شود.

///

روح الامینی به قرنطینه رفت

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شد.

///

«سوگا» رسما نخست‌وزیر ژاپن شد

پس از استعفای آبه شینزو از مقام نخست‌وزیری ژاپن، یوشیهیده سوگا امروز رسما به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخبار مهم سیاسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی جبهه پایداری گروه سیاسی رئیس جمهور سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه بعد از انقلاب روابط خوبی ایران و سریلانکا برقرار شد، تصریح کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس جمهور و همکاران شان داشتیم قرار شد این همکاری ها در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد. 

وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه روابط ایران و سریلانکا اظهار کرد: امیدواریم روابط ایران و سریلانکا به توسعه همکاری دو کشور و ملت بینجامد ظرفیت های خوبی در دو کشور است و تبادل آنها به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

آیت الله رئیسی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تاکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم؛ حتما در توسعه اقتصادی سریلانکا ایران می تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند. 

رئیس جمهور تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می گویم که تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده و حرکت مردم ایران را کند نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می تواند کشوری پیشرفته و فناور نامید.

وی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و بیان کرد: مقرر کردیم با پیگیری وزاری خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هر چه سریعتر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری و اقتصادی و کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیمات سریعا اجرایی شود.

 «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا در نشست خبری با رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیأت دولت ایران! ابتدا از پذیرفتن دعوت اینجانب و سفر شما به سریلانکا تشکر می کنم. امروز پروژه چند جانبه سد افتتاح شد که ۱۲۰ مگاوات برق را تامین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد تشکر می کنم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره برداری کنیم" بیان کرد: از مردم ایران تشکر می کنم و به آنها به دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می گویم. انتقال آب و تولید برق از مهمترین مذاکرات نشست های امروز بود.

رئیس جمهور سریلانکا حمایت ایران را موجب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و خاطر نشان کرد: از این تریبون از حمایت های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان تشکر می کنم، این حمایت ها منجر به ثبات اقتصادی در کشورمان شد و آیت الله رئیسی گفتند این حمایت ها ادامه می یابد و حتما منجر به رفاه در سریلانکا خواهد شد.

«رانیل ویکرمسینگه» با اشاره به انضای ۵ سند همکاری با ایران گفت: در طول گفتگوهای امروز در نشست های دوجانبه مسائل سیاسی اقتصادی فرهنگی تجاری و .. مطرح شد و دو دولت به امضای ۵ توافق نامه در زمینه های فرهنگی، ورزشی و علمی و فناوری ... پرداختند تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میان مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند. گفتگوهای بسیار خوبی در خصوص چالش های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوعات توافق کردیم در حوزه امنیت غذایی و توسعه فناوری تفاهم کردیم.

وی گفت: بسیار خوشحالم به اطلاع شما برسانم که ایران و سریلانکا برای ایجاد صلح آرامش و امنیت در اقصی نقاط دنیا از طرق صلح دموکراسی و گفت وگو هم نظر هستند.

رئیس جمهور سریلانکا بیان کرد: امروز در نشست خودمان با ریاست جمهوری درباره سرزمین های اشغالی فلسطین و رفع آلام و دردهای مردم فلسطین گفت وگو کردیم سریلانکا بر این باور است که این موضوع از طریق مذاکره قابل حل و فصل اسات و باید بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و قطعنامه های سازمان ملل متحد حل و فصل شود. باید تهاجم به غزه بلافاصله متوقف شود. دولت سریلانکا صندوق  حمایت از کودکان غزه تشکیل داده و یک میلیون دلار به صندوق کودکان سازمان ملل برای اعطا به کودکان غزه تخصیص داده شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت