Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:27:33 GMT

توقف و بازگشایی نمادها در بورس سلیقه‌ای است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۲۰۸۲

به گزارش بورس تابناک، سعید محمدعلیزاده درباره توقف و بازگشایی نمادها در بورس اظهار داشت: طبق قوانین در صورتی که قیمت پایانی سهم در پنج روز معاملاتی متوالی بیش از ۲۰ درصد افزایش یا کاهش یابد، نماد معاملاتی پس از یک ساعت توقف مجدداً شروع می‌شود و اگر این توقف در ساعت آخر معاملات باشد نماد در روز بعد بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در صورتی که قیمت پایانی طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی بیش از ۵۰ درصد افزایش یا کاهش یابد، نماد متوقف می‌شود و بورس مربوطه از ناشر درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی می‌کند که ناشر تا دو روز کاری فرصت دارد پاسخ سؤالات مطرح شده از سوی تحلیل‌گران را بدهد و سپس نماد با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس توضیح داد: یکی از نکات مهمی که فعالان بازار باید در نظر بگیرند اینکه، ممکن است روند قیمتی یک سهم در چند روز متوالی بیش از پنج روز مثبت یا منفی بوده باشد ولی طبق الگوریتم سیستم اگر به هر دلیل از جمله ارسال اطلاعات با اهمیت نماد متوقف و مجدداً بازگشایی شود، تعداد روزهای نوسان مثبت یا منفی قیمت سهام از زمانی که نماد بازگشایی شده است، در نظر گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: هیچ تفاوتی در مکانیزم توقف و بازگشایی نمادها به دلیل نوسانات منفی یا مثبت در دستورالعمل‌های ذکر شده و سیستم معاملاتی وجود ندارد و ملاک محاسبه سیستم، قیمت پایانی در لحظه، طبق سیستم معاملات و مقادیر آن با قیمت‌های پایانی پنج روز گذشته برای نوسان ۲۰ درصد و قیمت پایانی ۱۵ روز گذشته برای ۵۰ درصد نوسان است و در صورت هرگونه توقف نماد در این بازه زمانی، قیمت آخرین بازگشایی، ملاک محاسبه نوسان خواهد بود.

 

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم خورشید روح الله زم حسین انصاریان قرارداد الجزایر توافق اسرائیل و بحرین توقف نماد بورس بازار سرمایه فیلم خورشید روح الله زم حسین انصاریان قرارداد الجزایر توافق اسرائیل و بحرین قیمت پایانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۱۳۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۴۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۸۳ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۳۲۲ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی