Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:16:02 GMT

حرکت دانشگاهیان در مسیر اباعبدلله برکات فراوان دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۲۱۹۹

حرکت دانشگاهیان در مسیر اباعبدلله برکات فراوان دارد

ایسنا/قم آیت الله علوی گرگانی با اشاره به برگزاری سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان عنوان کرد: برگزاری این سوگواره و تولید آثار در بخش های مختلف از قبیل نثر، شعر، مقاله و ... و جمع‌آوری آن زیر نظر دانشگاهیان دارای آثار و برکات فراوان و نشان دهنده ارادت دانشگاهیان به ساحت اباعبدلله است.

آیت الله علوی گرگانی در دیدار رئیس و مسئولین فرهنگی دانشگاه قم و رونمایی از پوستر سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان، ضمن قدردانی از متصدیان برگزاری سوگواره عنوان کرد: خوشا به سعادت آنکه جزء متمسکین به ولایت بوده و دستش از دامان اهل بیت(ع) جدا نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرجع تقلید ادامه داد: امروز ایران اسلامی کشوری ولایی و زیر سایه ولایت اهل بیت(ع) است، که ما هرچه داریم از برکت وجود این ذوات مقدس داریم.
وی با بیان اینکه جا دارد برای سیدالشهدا بیش از این تلاش کنیم و هرکس به اندازه وسعش در این مسیر قدم بردارد، گفت: برگزاری این سوگواره و تولید آثار در بخش های مختلف از قبیل نثر، شعر، مقاله و ... و جمع‌آوری آن زیر نظر دانشگاهیان دارای آثار و برکات فراوان و نشان دهنده ارادت دانشگاهیان به ساحت اباعبدلله است.
آیت الله علوی گرگانی با تصریح بر اینکه جادارد هرچه می توانیم در مسیر اباعبدلله خدمت کنیم، اظهار کرد: با توجه به بیان شیخ شوشتری که می فرمودند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی هر سرزمینی که در آن پرچمی به نام امام حسین(ع) بلند شود به نام سیدالشهدا(ع) است.
وی در پایان تاکید کرد: نسل جوان دانشگاهی که مایه افتخار کشور هستند جا دارد برای مولایشان هرچه بیشتر تلاش کند.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم با معرفی اجمالی دانشگاه قم عنوان کرد: در این دانشگاه که از ابتدا تحت اشراف جامعه مدرسین راه‌اندازی شده است، سعی بر این است که به مبانی اسلامی، اهداف انقلاب و منویات ائمه اطهار (ع) نزدیک تر عمل شود.
وی برگزاری سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان را در همین راستا برشمرد و افزود: این سوگواره با بعد معنوی و مذهبی قوی که دارد متناسب با روند حرکتی دانشگاه قم بوده و امیدواریم فعالیتی سودمند و سبب ارتقاء درک معارف اهل بیت(ع) در جامعه باشد.
گفتنی است: سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان در 4 بخش پژوهشی، ادبی، هنری و چند رسانه ای اجرا خواهد شد، بخش پژوهشی شامل پایان نامه، مقاله و کتاب، بخش ادبی شامل شعر اعم از کلاسیک و نو، داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی، خاطره نویسی و دلنوشته، بخش هنری شامل عکس و اینفوگرافی و در نهایت بخش چند رسانه ای نیز شامل پادکست، نماهنگ، فیلم مستند و کلیپ است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بخش ویژه سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آيت الله العظمي علوي گرگاني سوگواره اربعین دانشگاهیان منطقه قم سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان دانشگاه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست


به گزارش تابناک، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست