Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@06:51:24 GMT

علت بیش از نیمی از مرگ‌ومیر تهرانی‌ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۲۳۰۳

علت بیش از نیمی از مرگ‌ومیر تهرانی‌ها چیست؟

استاندار تهران گفت: ۵۶ درصد مرگ و میر استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروق است.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه عوامل محیطی در کسب بیماری‌ها اهمیت زیادی دارند، اظهار داشت: با توجه به یافته‌های دانشمندان میزان انتقال بیماری‌ها از طریق عوامل ارثی هر چه زیاد باشد باز هم اگر عوامل محیطی کنترل می‌شوند می‌توانند عوامل ارثی را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: معاون کل وزارت بهداشت:  تهران وضعیت خوبی ندارد

محسنی بندپی با بیان اینکه در غربالگری ژنتیکی ازدواج نیز زمینه کاهش معلولیت زایی فراهم شده است، گفت: بسیاری از موارد و بیماری‌ها مثل ناراحتی‌های گوارشی با مدیریت عوامل محیطی مثل تغذیه قابل پیشگیری و کنترل هستند.

استاندار تهران بیان داشت: ۵۶ درصد مرگ و میرها در استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت می‌باشند و ۲۰ درصد نیز مربوط به سوانح و حوادث، ۱۰ درصد ناشی از سرطان‌ها، ۱۰ درصد مربوط به بیماری‌های تنفسی و سایر عوامل نیز ۴ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه از اجرای طرحی به عنوان «طرح کوچ» خبر داد و بیان داشت: با توجه به اولویت سلامت اقدام فرابخشی ضروری است که همه دستگاه‌ها همکاری و هم افزایی لازم را به عمل آورند و باید برای توسعه و افزایش فعالیت‌های ورزشی میان دانش آموزان در مدارس استان تهران وسایل ورزشی توسعه یابد و بخشی از کمک‌های مومنانه به اقلام ورزشی اختصاص پیدا کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین سلامت استان تهران تهران استاندار تهران انوشیروان محسنی بندپی بیماری قلبی بیماری بیماری کرونا استان تهران بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر علی‌رغم موفقیت در این فصل در کسب نتیجه، با یک طلسم بزرگ مواجه بوده و نتوانسته برابر رقبای تهرانی خود به پیروزی دست یابد.

این تیم برابر هوادار تهران در هر دو بازی رفت و برگشت با شکست کار را پایان داد. آنها مقابل پیکان نیز در بازی رفت و در تهران با تساوی بازی را به پایان رساندند. شاگردان سعید دقیقی مقابل استقلال تهران نیز در قزوین به تساوی رسیدند و در تهران اما شرایط به شکلی رقم خورد که در نهایت شکست ماحصل تلاش آنها مقابل جواد نکونام و تیمش شد تا به این ترتیب طی شش بازی برگزار شده مقابل حریفان تهرانی طعم پیروزی را نچشند.

این تیم اکنون دو بازی دیگر مقابل تیم‌های تهرانی در این فصل پیش رو دارد. یکی از آنها در چارچوب بازی برگشت مقابل پیکان تهران و شاگردان رضا عنایتی خواهد بود. دیدار بعدی این تیم مقابل پرسپولیس خواهد بود. باید دید سعید دقیقی و تیمش قادر خواهند بود طلسم عدم پیروزی و کسب سه امتیاز مقابل حریفان تهرانی را برابر پیکان بشکنند و با امیدواری بزرگتری لیگ را دنبال کنند یا خیر.

دیگر خبرها

  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران