Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@10:08:38 GMT

دومین اورژانس ریلی کشور در شیراز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۲۳۰۶

دومین اورژانس ریلی کشور در شیراز افتتاح شد

طی آئینی دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به صورت ویدئوکنفرانسی در ایستگاه راه آهن شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر چهارشنبه ۲۶ شهریور در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس ریلی در ایستگاه راه آهن شیراز، اورژانس فارس را افتخاری برای کشور دانست و گفت: این پایگاه اورژانس به گردشگران و مسافران و مردم منطقه خدمات ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرزاد لطفی اورژانس فارس را یکی از مراکز امدادی بزرگ کشور دانست که به صورت جاده ای، شهری و هوایی به مردم خدمت رسانی می کند و افزود: با پیگیری های انجام شده در این راستا، در آینده نزدیک واگنی در قطارهای ایستگاه راه آهن شیراز نیز به اورژانس ۱۱۵ تعلق می گیرد که مسافران در مسیر سفر نیز از خدمات اورژانس بهره مند شوند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور واقع در ایستگاه راه آهن شیراز، با زیربنای نزدیک به ۳۵۰ متر مربع، در دو طبقه احداث شده است.

محمدجواد مرادیان افزود: این پایگاه علاوه بر ارائه خدمات فوریت های پزشکی پیش بیمارستان به شهروندان و ارتقای خدمات به جاده مهم شیراز_سپیدان که از محورهای مواصلاتی مهم استان بوده و در چهار فصل سال مسیر گردشگری است، خدمات فوریت های پزشکی بر اساس توافقنامه سازمان اورژانس کشور با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مسافران ارائه می شود.

مرادیان با بیان اینکه احداث این مرکز ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: با توجه به فضای بزرگ پیش بینی شده در این پایگاه، تجهیزات مدیریت بحران و ارائه خدمات برای حوادث احتمالی ریلی نیز در این پایگاه فراهم می شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 444702

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اورژانس ریلی شیراز استان فارس وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایستگاه راه آهن شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه آهن جمهوري اسلامي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایستگاه راه آهن شیراز پایگاه اورژانس اورژانس ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز