Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کهگیلویه و بویراحمد شیوع کرونا در استان را نگران‌کننده دانست و گفت: مردم رعایت نکنند، شرایط بدتر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسین کلانتری عصر امروز در نشست ستاد استانی کرونا، با ابراز نگرانی از روند افزایشی شیوع کرونا در استان اظهار‌‌ داشت: آمارهای ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان نشان از روند نگران کننده شیوع کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر سلامتی مردم، نگران عزیزانی هستیم که در خط مقدم مقابله با کرونا در حال خدمت هستند، باید همه‌ تلاش کنیم تا از موج فشارها بر پزشکان و پرستاران درگیر با کرونا کاهش یابد.

کلانتری خاطر نشان کرد: ویروس کرونا مختص استان یا کشور ما به تنهایی نیست، دنیا با این ویروس درگیر است، اما آنچه حائز اهمیت‌است راهکار مشترک همه دنیا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع و ابتلا به کرونا است.

وی افزود: در حالیکه که از تمام ظرفیت‌ها برای قطع زنجیره کرونا استفاده می‌شود، اما متأسفانه در برخی موارد بر اثر بی‌توجهی و بی‌مبالاتی شاهد نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها و در پی آن گسترش ویروس کرونا هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری مراسم در آرامستان‌های استان اظهار‌‌ داشت: حضور در آرامستان‌ها و ایجاد تجمعات شلوغ و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دستاوردی جز افزایش تعداد مبتلایان، خستگی کادر درمان و خطر مرگ ندارد.

روند صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارداحتمال 2.5 برابر شدن همه‌گیری کرونا با شیوع آنفلوآنزاکرونا در اروپا| از تعطیلی مدارس فرانسه تا عبور آمار مبتلایان اسپانیا از مرز 600 هزار نفر

کلانتری در ادامه به فعالیت اصناف در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: ما هم از بابت تعطیلی اصناف نگران هستیم و دغدغه معیشت مردم را داریم، اما سلامت مردم از هر چیزی ارزشمندتر هست و اصناف پرخطر همچنان تعطیل هستند و با اصنافی که از حکم قانونی تعرض می‌کنند، برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی افزود: گردنکشی در مقابل قانون خطر قرمز ماست، و صدا و سیمای استان اختیار تام دارد که از اصناف و مکان‌هایی که رعایت پروتکلهای بهداشتی را نادیده می‌گیرند یا به نحو مطلوب رعایت می‌کنند مستند تهیه کند.

کلانتری در ادامه به ضرورت توجه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس پرداخت و بیان کرد: سلامت دانش آموزان برای ما اولویت اساسی هست، و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست.

وی افزود: خانواده‌ها مختارند از بین روش‌های معرفی شده آموزش یکی را انتخاب کنند، و در کلاس‌های درس حضوری رعایت تمام جوانب احتیاط در دستورکار باشد.

کلانتری در ادامه بر راه اندازی پویش‌های حمایت مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین و کمکهای مردمی تاکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: تمام پرسنل و کارمندان که داری بیماری زمینه‌ای هستند، هفته آینده را بصورت دورکاری به سر ببرند.

انتهای پیام/ 541/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کهگیلویه و بویراحمد شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با بیان اینکه مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه آفرینی های زیادی از خود به یادگار گذاشتند افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه ها را به لحاظ جمعیت داشتند. امیر موسوی با اشاره به نبوغ سیاسی مردم این استان در سالهای اخیر نیز گفت: مردم این استان بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات های مختلف را در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان ها و ارزش های جمهوری اسلامی ایران است.  وی حماسه آفرینی مردم گچساران در تاریخ 19 بهمن 57 را برگ زرینی در تاریخ انقلاب دانست و عنوان کرد: تاریخ این دیار مملو از رشادت ها ، فداکاری ها و شجاعت های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرز و بوم دارد.  فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران شجاعت و فداکاری را بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد دانست و اضافه کرد: تاریخ هر دیار از حماسه آفرینی ها و فداکاری های افراد شجاع و فداکار  خود به نیکی یاد می کند.  امیر موسوی با بیان اینکه قبرهای زیادی در مرزهای کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند عنوان کرد: نه تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می کنند و برای همه نسل های آینده قابل احترام هستند.  وی با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: علیرغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفند ماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می دهد آنها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند اما جمهوری اسلامی ایران ماموریت خود را به خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.  امیر موسوی تاکید کرد: علیرغم اینکه صدها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و ... در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آنها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.  فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می کرد همه دست به سینه می ایستادند گفت: اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته ایم.  وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می دهد و این پیامی است برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران .  امیر موسوی از برگزار کنندگان این اجلاسیه تشکر کرد و اضافه کرد: برگزاری این یادواره ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی کنند و یاد و نام آنها همیشه زنده است همچنین فرهنگی ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است .  وی گفت: تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان برکفان این دیار به نیکی یاد می کند چرا که آنها برای دفاع از مال ، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند . 

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله