Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام عصر چهارشنبه به مناسبت روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی در دیدار با تکنسین‌های اورژانس استان افزود: در استان برخی مناطق دور دست ،روستایی و سخت‌گذر که از مسائل درمانی محرومند و فاقد امکانات دسترسی، جاده، ماشین آلات، نیروهای مجرب و همه نوع امکاناتی که یک بیمار نیاز دارد، هستند و با همان درمان‌های اولیه و سنتی زندگی خود را می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به انتقال آموزش‌های طب سنتی و بین نسل‌ها و افراد دیگر در این مناطق انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی به این قشر یک موهبت است که نصیب نیروهای اورژانس شده است.

وی با تامین امکانات و تجهیزات لازم امدادرسانی به مناطق سخت گذر اشاره کرد و گفت: تامین این تجهیزات و امکانات بار سنگین مسئولیتی است که روی دوش جامعه و حکومت و مسئولان نظام مانده است.

امام جمعه ضمن ابراز خرسندی از مستقر شدن امداد هوایی در استان پس از چند سال از وقفه ،که بعد از سقوط بالگرد اورژانس در حین ماموریت اتفاق افتاد، افزود: فعال شدن امداد هوایی بسیاری از مشکلات امدادرسانی بهمناطق سخت‌گذر را کاهش می‌دهد.

به گفته وی، افرادی که در این مناطق محروم به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی در خفا و در اوج محرومیت جان می‌دهند و هیچ مطالبه کننده‌ای هم برای آنها وجود ندارد و این نشان‌دهنده مظلومیت و محرومیت این افراد است.

نکونام با تاکید بر اینکه مسولان و دست‌اندرکارانی که برای تامین امکانات برای این مناطق کم کاری می کنند ،باید پاسخگو باشند.

وی به فعالیت تکنسین‌های اورژانس که مجموعه خدوم، کارآزموده، پرنشاط، باانگیزه برای خدمت رسانی در مناطق مختلف و حوادث و سوانح مختلف هستند اشاره کرد و گفت: امدادرسانی سریع و صحیح از وظایف این تکنسین‌هاست.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این دیدار با اشار به اینکه اورژانس استان دارای ۵۲ پایگاه شهری و روستایی است ، گفت: این اورژانس مجهز به ۸۱ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و یک بیمارستان صحرایی ۳۶ تختخوابی نیز در اختیار مرکز اورژانس استان است.

محمد حیدری افزود:  در سالجاری ۱۳ هزار ماموریت توسط تکنسین‌های اورژانس استان انجام شده است که چهار هزار ماموریت در خصوص بیماری قلبی و عروقی و چهار هزار و ۵۰۰ تماس تصادفی بوده است.

وی اظهار داشت: ۱۵ درصد تماسهای برقرار شده با مرکز اورژانس مزاحمت تلفنی و ۱۰ درصد مشاوره تلفنی است.

برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد سازمان اورژانس کشور چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد اخبار کنکور اورژانس استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود

جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار محمدرضا موحدی در این جلسه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در ارتباط با بزرگداشت امام خمینی(س) یک سری کارهای سخت‌افزاری و فرهنگی انجام می‌دهند، گفت: هر دو گروه هم لازم هستند و هم کارهای آنها مهم و مقدس است، اما گروه‌های فرهنگی و تبلیغی تبیین کننده بقیه کارها هستند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با بیان اینکه امام برای سپاه ایجادکننده و برای ارتش نگه‌دارنده بوده است، افزود: هیچ روزی به لحاظ شکوه و تعداد شرکت‌کنندگان مثل 14 خرداد نیست؛ که همه مسئولین در این مراسم شرکت می‌کنند. چرایی آن را فرهنگی‌ها باید در سخرانی‌ها و نشریات مختلف تشریح کنند. دومین کار فرهنگی‌ها استفاده از این بستر برای ترویج افکار امام است.

وی با تأکید بر اینکه تجلیل از امام، تجلیل از همه اندیشه‌های ناب اسلام است، اظهار داشت: به لحاظ شبهات ما اصلا در شرایط 20 سال و حتی 10 سال گذشته نیستیم. متأسفانه دشمنان برای از بین بردن انقلاب و اهداف آن در فضای مجازی و به عبارتی جنگ نرم، حرکت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند؛ به طوری که خود امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند.

سردار موحدی با اشاره به اینکه برای جوانان و خانواده‌های کشور سؤالات و شبهاتی وجود دارد، تأکید کرد: میزگرد و میزهای اندیشه و پاسخ به سؤالات بگذارید و افراد قوی را انتخاب کنید تا به سؤالات آنها پاسخ بدهند. یعنی از این بستر برای پاسخگویی به شبهات هم استفاده شود. خوشبختانه قریب به اتفاق فرماندهان نظامی کشور هم علاوه بر ویژگی‌های نظامی، آدم‌های فرهنگی هستند.

وی افزود: به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی هم توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود و مناطق مرزی و خصوصا جزایر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. توصیه ما  این است از بسترهای موجود برای تبلیغ استفاده کنیم.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به حوادث غزه، اظهار داشت: هفت ماه است که جنگ غزه جریان دارد و با استفاده از این فضای بین‌المللی موجود، باید اندیشه‌های استکارستیزی امام امسال برجسته شود. این حرکت به خیلی جاهای دنیا رسیده و خیلی کشورها مثل بولیوی ارتباط با اسرائیل را قطع می‌کنند اما متأسفانه سران یک سری کشورهای منطقه هنوز با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از زحمات تمامی نیروهای مسلح در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام تشکر کنم. مطمئن باشید که قدم خالصانه برای امام جواب دارد و این کارها حتما مورد توجه امام قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • بیداری جهانی علیه صهیونیست و اسرائیل
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد