Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@01:25:30 GMT

مشروح 20، چهارشنبه 26 شهریور 99

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۰۴۶

‍‍‍‍‍‍

خطر شیوع موج سوم کرونا در کشور و پایتخت مهمترین عنوان مشروح 20 امشب. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آمار قربانیان کرونا دوباره روند صعودی به خود گرفته ... متاسفانه 179 بیمار کرونایی دیگه در شبانه روز گذشته جان باختن ... رقمی که افزایش 39 نفری شمار جانباخته ها نسبت به دیروز رو نشون می ده ... در 24 ساعت گذشته دو هزار و 981 بیمار کرونایی جدید هم شناسایی شد که هزار و 726 نفرشون بستری شدن .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هر روز به تعداد بیماران بدحال بستری هم اضافه می شه.
**********************
خطر موج سوم کرونا جدیه ... سخنگوی وزارت بهداشت گفته روند ابتلا به کرونا در کشور دوباره صعودی شده که نشون میده اگه دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشه موج سوم کرونا در راهه.
**********************
اما فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران معتقده موج سوم کرونا در پایتخت شروع شده ... تعداد بستری‌های در تهران با افزایش قابل توجه به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده .

**********************
تصورات اشتباه در مواجهه با کرونا عواقب خطرناکی داره ... تصوراتی مثل قوی بودن سیستم ایمنی، قدرت بدنی و یا سابقه ورزشی خیلی ها رو با ابتلا کرونا قربانی کرده .

گرانی های اخیر و نبود نظارت موضوع اصلی نشست هیات دولت بود ... رئیس جمهور گله مندی های مردم رو با اعضای دولت طرح کرد و گفت تولید کافی داریم اما قیمت ها ونظارت بر قیمت ها مردم را دچار مشکلات جدی کرده ،حتما باید بازار را سر وسامان بدیم .

رئیس جمهور، معاون اول رو مامور کرد تا مساله گرانی و توزیع کالاهای اساسی رو ساماندهی کنه ... بلافاصله پس از نشست هیئت دولت ، جلسه بررسی مشکلات توزیع و علت گرانی کالاهای ضرروری در بازار به ریاست آقای جهانگیری و با حضور وزرا و معاونان وزارت صمت و جهاد کشاورزی برگزار شد ... در این نشست مقرر شد، با اعمال محدودیت و تعیین عوارض بر صادرات تخم مرغ، قیمت این محصول در بازار کنترل بشه ... سازمان حمایت هم موظف شد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، ضمن تعیین قیمت تخم مرغ بر بازار نظارت کامل داشته باشه ... وزارت جهاد کشاورزی هم مکلف شد با هماهنگی وزارت صمت و بانک مرکزی، برای واردات و تامین نهاده های دامی برنامه ریزی کنه .
******
وعده های روی زمین مونده احیای واحدهای تولیدی راکد ، با کم کاری برخی بانک ها ... وعده هایی که پارسال مقابل دوربین شبکه خبر داده شد، اما یا اصلا اجرایی نشده و یا نیمه کاره رها شده ... به بعضی از این واحدها سر زدیم .

بازگشت شاخص بورس به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی ... با رشد 39 هزار 505 واحدی ، شاخص کل به یک میلیون و 704 هزار واحد رسید ... رشد مستمر شاخص کل بورس در سه روز گذشته امیدواری ها رو درباره سبز پوش ماندن تالار شیشه ای در آستانه پائیز افزایش داده .
امروز هم هیئت عامل صندوق توسعه ملی، سپرده گذاری یک درصد از منابع صندوق رو برای حمایت از بازار سرمایه تصویب کرد .
رئیس سازمان خصوصی سازی هم از آغاز پذیره نویسی تعدادی بنگاه و هلدینگ اقتصادی از مهر خبر داد .

مهلت پذیره‌نویسی دارا دوم یا همون صندوق پالایشی یکم تا یکشنبه تمدید شد ... دارا دوم شامل سهام پالایشگاههای نفت تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباسه .
****************************
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با عرضه سنگین ارز به سودجویان اجازه نوسان‌گیری نخواهیم داد ... آقای همتی اضافه کرد: بانک مرکزی ضمن افزایش عرضه در بازار ثانویه (نیما) به پتروشیمی‌ها ، فولادی ها و معدنی ها اجازه داده ارزشون رو علاوه بر صرافی‌های بانکی ، مستقیم به صرافی‌های مجاز بفروشن ... رئیس بانک مرکزی تاکید کرد نرخ‌های ارز در بازار، اقتصادی نیستن و دوامی نخواهد داشت.
****************************
تاکید رئیس دستگاه قضا بر نقش تعیین کننده تحقیقات و بررسی‌های پلیس در پیشبرد پرونده‌های قضایی ... رئیس قوه قضائیه در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا گفته : لازمه موضوعات با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی بشه .

****************************
مجلس امروز هم جلسه علنی داشت هم غیر علنی ... در جلسه غیرعلنی مسائل و برنامه های داخلی مجلس بررسی شد.

در جلسه غیر علنی هم نمایندگان با کلیات طرح دوفوریتی اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی موافقت کردن.
****************************
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرده: هفته دفاع مقدس، تاریخی مستند از تنبیه دیکتاتورهای متوهمی است که تصور می‌کنن هزار برابر ایران قوی‌ترن ... آقای شمخانی در پیامی در فضای مجازی نوشته : اونهایی که دستشان به خون فرزندان ایران آغشته است مانند صدام روانه قبرستان میشن.
****************************
هشدار وزیر ارتباطات درباره کلاهبرداری های تحت عنوان سیم کارت شاد.
 
****************************
در مراسمی با حضور رئیس رسانه ملی ، از برنامه سازان رادیو در حوزه شهدا و دفاع مقدس تجلیل و از برخی آثار فاخر رادیویی رونمایی شد .

*****
سازش حکام بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی بر خلاف انتظار خیانتکاران باعث تقویت مقاومت و به زیان آمریکا، تل‌آویو وسازشکاران است ... این پیام قاطع مردم و مسئولان فلسطینی به توافق امروز دو کشور عربی با رژیم صهیونیستی ست ... جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرده ملت فلسطین به مبارزه با رژیم اشغالگر قدس ادامه میده ... دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفته : امارات و بحرین با توافق سازش، در حقیقت توطئه «معامله قرن" رو به رسمیت شناختن ... سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم امروز رو یک روز سیاه در تاریخ سران عرب توصیف کرده . تشکیلات خودگردان که در سال‌های اخیر همکاری گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی داشته اعلام کرده : توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تنها برای تبلیغات انتخاباتی ترامپه ... آوارگان فلسطینی ساکن لبنان این اقدام ننگین امارات وبحرین رو محکوم کردن .

مردم بحرین هم در اعتراض به توافق سازش حاکمان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردن .

مقابل سفارت فلسطین در مسکو هم تجمعی در اعترض به این اقدام حکام بحرین و امارات برگزار شد .

***************
در نشست فوق‌العاده مجمع جهانی بیداری اسلامی راههای مقابله با توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی بررسی و بر روشنگری زوایای پنهان این طرح شوم تاکید شد ... در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس در تهران برگزار شد، اندیشمندانی از کشورهای مختلف حضور داشتن ... دبیرکل شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رو محکوم کرد و گفت : توطئه های صهیونیستی ـ آمریکایی در منطقه هرگز محقق نخواهد شد .

******
شعله های آتش جنگلی در غرب امریکا بعد از گذشت دو هفته خاموش نشده ... از کالیفرنیا تا مرز کانادا در آتش می سوزه و دود غلیظ و خاکستر آسمان رو فرا گرفته ... در برخی مناطق وضع اضطراری اعلام شده ... در بسیاری از مناطق خانه های مسکونی به تلی از خاکستر تبدیل شده ... دو شهر به طور کامل تخریب شده ... تاکنون جان باختن 40 نفر تایید شده ... شمار زیادی هم همچنان ناپدید هستن.

*******
با ابتلای بیش از 90 هزار هندی دیگه تعداد مبتلایان این کشور از ۵ میلیون نفر فراتر رفت ... فوتی های هند هم به 82 هزار نفر افزایش یافت ... بیشترین شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در جهان رو «آمریکا، هند و برزیل» دارن ... در هر سه کشور آمار کرونایی ها پرشتاب در حال افزایشه .
رئیس کمیسیون اروپا درباره افزایش آمار کرونایی ها در این قاره هشدار داده .
در فرانسه ، پانزده روز بعد از آغاز سال تحصیلی ، در مجموع 81 مدرسه و حدود ده دانشگاه به ویژه دانشکده های پزشکی به علت افزایش موارد ابتلا ، بسته شدن ... کرونا در ترکیه هم همچنان میتازه . شمار مبتلایان کرونا در ترکیه به 294 هزار نفر رسیده

*************
گلایه وزیر راه و شهرسازی از روند پرداخت وام ودیعه مسکن ... آقای اسلامی گفته سرعت بانک ها در پرداخت وام ودیعه مسکن بسیار کُند و غیر قابل قبوله.آقای اسلامی اضافه کرد: تاکنون فقط 10 هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردن ... وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با فشار بانک مرکزی به بانک ها ، پرداخت ها سرعت بگیره .
***********************
گله شهردار پایتخت از تنهایی شهرداری در تجهیز حمل و نقل عمومی .

***********************
دستگاه‌های تعلل کننده در اجرای آیین‌نامه کولبری به دستگاه قضایی معرفی میشن ... معاون وزیر کشور گفت : در جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت صنعت، بانک مرکزی و گمرک مقرر شده استانداران سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان از امروز براجرای فرآیند این آیین‌نامه نظارت کنن و اگه دستگاهی در اجرا تعلل کنه برای برخورد قضایی معرفی بشه ... آیین‌نامه مربوط به ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های موقت مرزی حدود سه ساله که به تصویب هیات وزیران رسیده اما اجرایی شدن اون در استان‌های مرزی با مشکلاتی مواجه شده .
***********************
فریاد معترضان ضد بی عدالتی از مناطق مختلف امریکا به گوش میرسه ... در فیلادلفیا معترضان درحالی که آدمک رئیس جمهور آمریکا رو به شکل شیطان در دست داشتن ،تظاهرات کردن ... معترضان شعار میدادن جان سیاهپوستان مهم است .

***********************
پیگیری وضعیت قرمز کرونایی شهرهای شمالی در شبکه خبر ... خبرنگاران به سراغ فروش فوق العاده خودرو هم رفتن .

خبرهایی از جشنواره فیلم مقاومت، پویش ادبی کاروان آفتاب و اختتامیه مجازی مهرواره جوان سوره در بسته هنر انقلاب .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: مشروح 20

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مشروح 20 رژیم صهیونیستی موج سوم کرونا بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران

در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه قیمت دلار، سکه و طلا ریزش کردند. در همین راستا فعالان بازار در خصوص نوسان کاهشی قیمت‌ها بر چند دلیل مهم تاکید دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد ریزش آبشاری قیمت دلار بود؛ در هرات قیمت دلار در حالی که در کانال ۶۲ هزار تومان شروع به کار کرده بود، در عصر امروز ۲ کانال عقب نشست و وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد.

در تهران هم خبر‌های رسمی، قیمت دلار در کانال ۶۱ هزار تومان را تایید می‌کنند. آنطور که خبرگزاری اصولگرای تسنیم در گزارشی با عنوان «تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار باز هم ریخت» آورده، «دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی بازگشته است.» البته این خبرگزاری نوشته که «برخی کانال‌های تلگرامی» تلاش دارند «قیمت دلار در محدوده ۶۲ـ۶۳ هزار تومان» حفظ شود. 

برخی فعالان بازار همچنان بر اثر ریسک‌های سیاسی بر بازار ارز تهران تاکید دارند؛ ریسکی که این روز‌ها در خاورمیانه اندکی کمرنگ شده و به باور این گروه از معامله گران، همین موضوع کاهش تقاضا برای خرید دلار را به دنبال داشته است.

همچنین از نظر آنها دومین عامل نوسان کاهشی دلار ناشی از تزریق درهم است. گفتنی است قیمت حواله درهم امروز با افت تقریباً ۲۵۰ تومانی یک کانال سقوط کرده بود.

به باور معامله گران، سومین دلیل عقب نشینی دلار در تهران ناشی از نزولی شدن قیمت دلار در هرات بوده است. آن طور که این فعالان بازار ارز مدعی بودند، دلار هرات امروز با دنده معکوس خود بر روی سطوح مهم و حیاتی معامله شد. به‌این‌ترتیب هرات امروز شاهد سقوط یک هزارتومانی اسکناس آمریکایی بود.

فارغ از تمام موارد ذکر شده، بازار ارز‌های دیجیتال هم قرمز شده است. بر این اساس قیمت تتر در انتهای هفته گذشته با کاهش در کانال ۶۳ هزار تومان تثبیت داد و به کف این کانال رسید. روند نزولی ان در ابتدای هفته هم ادامه پیدا کرد و در زمان تدوین این گزارش در حول و حوش ۶۱ هزار و ۸۹۷ هزار تومان به فروش رسید.

البته در بازار امروز برخی از معامله گران به سفر فرزین به ریاض هم گوشه چشمی داشتند. به گفته روابط عمومی بانک مرکزی، فرزین راهی عربستان شده است تا مناسبات پولی و بانکی ایران را با این کشور توسعه دهد. البته قرار است احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز به جمع مقامات ایرانی در ریاض برای شرکت در جشن ۵۰ سالگی بانک توسعه اسلامی بپیوندد.

معامله گران می‌گفتند عربستان برای بازار ارز مهم است. نگاهی به تاریخچه قیمت‌ها در گذشته نشان می‌دهد در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در حالی که دلار روند صعودی داشت، از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان در چین اعلام شد و همین اتفاق آب سردی بر آتش دلار شد. در شرایط کنونی هم معامله گران در انتظار نتایج این سفر هستند.

البته سفر فرزین به ریاض در شرایطی است که اختلاف مجلس و دولت بالا گرفته و دولت سکوت خود را در برابر اولتیماتوم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به رئیس کل بانک مرکزی شکست؛ اولتیماتومی که مجلسی‌ها به دولت هشدار داده بودند که «تا یکشنبه منتظر برنامه این بانک برای مدیریت بازار ارز می‌ماند و پس از آن خود مجلس برنامه‌ای را خواهد نوشت.»

این ضرب الاجل، به نامه رسمی معاون پارلمانی رئیس جمهوری به رئیس مجلس انجامید؛ سیدمحمد حسینی در بخشی از این نامه با لحنی کنایه آمیز بر استقلال بانک مرکزی تاکید کرد و نوشت: «قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. در حال حاضر، بانک مرکزی در چارچوب قانون قبلی در حال فعالیت است و هیچ اختیار جدیدی به این نهاد واگذار نشده است. مهم‌ترین محور قانون جدید، افزایش استقلال بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی و ارزی است که با موارد ذکر شده مغایر است.»

این جدال در مسیر پاستور-بهارستان در حالی ادامه دارد که امروز در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش ۱۶۰ تومانی به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش جزئی وارد کانال جدید شد و با ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

همچنین امروز اثر کاهش قیمت دلار بر روی قیمت طلا و سکه مشهود بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال نوسانات کاهشی نرخ ارز دو فلز گران بهای داخلی هم جانی برای صعود نداشتند و از صبح امروز خریداران در لاک احتیاط فرو رفتند. قیمت طلا ۱۸ عیار در معاملات نقدی امروز تقریباً ۸۴ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شد و در حدود ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، سکه امامی امروز به کانال ۴۱ میلیون تومان برگشت و با ۴۱ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان معامله شد. به‌این‌ترتیب سکه امامی در چند روز اخیر یک میلیون تومان ارزان شده است.

tags # طلا ، قیمت سکه و طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی