Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@08:50:55 GMT

سازمان ملل مادورو و وزیرانش را متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۰۹۵

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم بازپرسان سازمان ملل در اولین گزارش خود ادعا کرد، شواهدی درباره وقوع جنایات ضدبشری یافته‌اند.

آنها اضافه کردند، دلایل کافی وجود دارند تا این تصور را ایجاد کنند که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری و دو وزیر که یکی وزیر دفاع است در اجرای این جرایم مستند سازی شده آمر بوده و مشارکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارتا والیناس، رئیس تیم بازپرسان سازمان ملل گفت: برخی جرایم از جمله قتل به شیوه‌های خشونت آمیز، اعمال شکنجه با شیوه سیستماتیک می‌تواند مصداق جرایم ضدبشری باشد.

این گزارش ۱۱۴ صفحه‌ای می‌افزاید: این اقدامات نادر هستند و این جنایات با هماهنگی صورت گرفته و به اسم دستورات دولت، با حمایت کامل و مستقیم افسران ارشد و مقامات دولتی انجام شده‌اند.

بازپرسان مقامات ونزوئلا را به انجام فوری تحقیقات مستقل، بی‌طرف و شفاف دعوت کردند و گفتند، هیئت‌های دیگری از جمله دیوان کیفری بین‌المللی باید پیگردهای قضایی در حق مجریان این جنایات را بررسی کنند.

به رغم این‌که این تیم نتوانسته به ونزوئلا برود، گفته به واسطه نتایج دیدارهای مجازی‌اش با ۲۷۴ تن از قربانیان، شاهدان عینی و مسؤولان سابق و نیز تحلیل و بررسی اسناد محرمانه از جمله پرونده‌های قضایی به این نتایج رسیده است.

این تیم ۲۵۰۰ حادثه از سال ۲۰۱۴ را که منجر به قتل ۵۰۰۰ تن به دست نیروهای امنیتی شده، بررسی کرد.

این تیم تاکید کرد: امکان ربط این اعدام‌های فراقانونی با اندک نظم و انظباط موجود در صفوف نیروهای امنیتی وجود ندارد و مسؤولان ارشد همچنان بر این نیروها تسلط دارند.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد این جنایات در چارچوب سیاسی و تسویه حساب افراد جامعه با پوشش مبارزه با جرم قرار می‌گیرند.

بازپرسان خواستار انحلال نیروهای ضربت ویژه‌ای شدند که به نظر با پلیس ملی مسؤول قتل نیمی از کشته‌ها هستند.

اما شکنجه‌ای که در این گزارش اشاره شده سیستماتیک عنوان شده و بازپرسان اشاره می‌کنند که عاملان شکنجه از تجاوز، خفگی، شوک الکتریکی و تهدید به قتل برای مجازات قربانیان و اعتراف گیری استفاده کرده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی منطقه ثامن مشهد گفت: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ عبدالرضا افزود: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران کلانتری شیرازی با استفاده از مشخصات ظاهری متهم و تحقیقات میدانی، روز گذشته وی را در محدوده خیابان شیرازی مشهد با لباس اتوبوسرانی در اقدام غافلگیرانه قبل از فرار از محل دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ثامن مشهد ادامه داد: متهم در بازجویی ها به هشت فقره اخاذی از راننده اتوبوس ها در سطح شهر اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

خجسته از شهروندان خواست تا از دادن پول و لوازم با ارزش به افراد مشکوک که خود را مامور معرفی می کنند، خودداری و از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • آتش خشم معترضان صهیونیست در خیابان‌های تل‌آویو+ فیلم
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش / او را با چاقو کشتم و آتش زدم!
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر