Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رهبران ارشد دو جنبش حماس و جهاد برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر در بیروت با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «زیاد النخاله» دبیر کل این جنبش در حضور دیگر رهبران این جنبش میزبان هیئتی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در این دیدار  تحولات مربوط مسئله فلسطین و خطرات پیرامون آن مورد بررسی قرار گرفت به ویژه با توجه به اینکه برنامه دولت ایالات متحده برای انحلال مسئله فلسطین و اجرای معامله قرن ادامه دارد و برخی از رژیم‌های خلیج فارس و در راس آنها امارات و بحرین به سمت عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شتافته‌اند.

رهبران حماس و جهاد بر مخالفت با همه اشکال عادی سازی با رژیم صهیونیستی تاکید کردند و گفتند که خط مشی مقاومت که  گروه‌های فلسطینی در غزه به آن پایبند هستند، کارایی خود را در مقابله با پروژه صهیونیسم ثابت کرده است.

بر اساس این بیانیه مقاومت امروز بیش از هر زمان دیگری قوی‌ شده است و شبکه‌ای از متحدان را در منطقه دارد که  توانایی دفع هرگونه تجاوز صهیونیستی را برای آن فراهم می‌آورد؛ همچنین مقاومت قادر به شکستن هر محاصره‌ای است که دولت آمریکا و دشمن صهیونیستی می‌خواهند بر مردم فلسطین تحمیل کنند.

در این نشست بر اهمیت وحدت فلسطین و تکمیل آشتی ملی و موفقیت عملی تصمیمات نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در اوایل ماه جاری میلادی و ضرورت تشدید مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

رهبران حماس و جهاد همچنین بر ضرورت تسریع در تشکیل کمیته‌های مرتبط با نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی و تلاش برای اصلاح سازمان آزادی بخش و بازسازی آن تاکید کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت هماهنگی میان مواضع و گام‌های دو جنبش حماس و جهاد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

هنیه از دو هفته پیش در لبنان به سر می‌برد و در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت هم حضور یافت و همچنین با شماری از مقامات رسمی و حزبی لبنان و رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم خارج از سرزمین‌های فلسطینی هم دیدار داشته است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: حماس رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا زیاد النخاله هنیه جهاد اسلامی مقاومت گروه های فلسطینی حماس و جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت اظهار کرد: اصلاح خانواده یکی از رویکردهای مهم در دهه کرامت می‌باشد و اقدامات مبلغان دینی، فراجا و رسانه مؤثر است.

تولیت حرم بانوی کرامت بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت امسال به گونه‌ای متفاوت‌تری برگزار می‌شود.

امام جمعه قم ابراز کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده و فداکاری‌ها و ندای شهادت جویانه حماس و مردم مظلوم فلسطین در دنیا طنین انداز شده است.

وی افزود: امروز وقایعی که در دانشگاه‌های آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و استکباران جهانی صورت می‌گیرد به برکت اخلاص در امور است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام قد سعی در خدشه‌دار کردن نظام دارد و می‌بایست فرصت‌هایی همچون دهه کرامت را در مقابل توطئه آنان مغتنم بشماریم.

کد خبر 6092204

دیگر خبرها

  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است