Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@07:11:41 GMT

راه اندازی دومین اورژانس ریلی کشور در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۳۰۷

راه اندازی دومین اورژانس ریلی کشور در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین بهره برداری از دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور، با قدردانی از نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از مجموعه سلامت فارس، علاوه بر پشت سَرگذاشتن روز‌های سخت و تلاش برای تامین سلامت مردم، به عنوان فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کشور این بحران را بسیار مطلوب مدیریت کرده و تکمیل و راه اندازی پروژه‌های عمرانی را نیز در اولویت اقدامات وزارت بهداشت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پویش پروژه‌های عمرانی «رَه سلامت» را از جمله اقدامات مهمی برشمرد که از سوی وزیر بهداشت به صورت علمی پیگیری و به چرخه خدمت رسانی به مردم اضافه شده است.

لطفی با تقدیر از تلاش‌های پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در جهت مدیریت مناسب در برنامه ریزی برای خدمت رسانی به موقع به مصدومان و بیماران، از نیرو‌های اورژانس فارس که جهادگونه در حال خدمت رسانی به نیازمندان هستند، قدردانی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم بیان کرد: پایگاه ریلی اورژانس ۱۱۵ در مسیر شیراز - سپیدان و در ایستگاه راه آهن شیراز راه اندازی شد که به گردشگران و مسافران و مردم این منطقه، خدمات ارائه می‌دهد.

او، اورژانس فارس را یکی از مراکز امدادی بزرگ کشور دانست که به صورت جاده ای، شهری و هوایی به مردم خدمت رسانی می‌کند و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در این رابطه، در آینده نزدیک واگنی در قطار‌های ایستگاه راه آهن شیراز نیز به اورژانس ۱۱۵ تعلق می‌گیرد که مسافران در مسیر سفر نیز از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند.

محمدجواد مرادیان مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این آیین گفت: دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور واقع در ایستگاه راه آهن شیراز، با زیربنای نزدیک به ۳۵۰ متر مربع، در دو طبقه ساخته شده است.

او افزود: با حمایت‌های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت‌های درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و با توجه به تفاهم نامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نیاز مبرم به راه اندازی این پایگاه، یک دستگاه آمبولانس نیز به این پایگاه اختصاص یافت.

مرادیان ادامه داد: این پایگاه علاوه بر ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستان به شهروندان و ارتقای خدمات به جاده مهم شیراز - سپیدان که از محور‌های مواصلاتی مهم استان و در چهار فصل سال مسیر گردشگری است، خدمات فوریت‌های پزشکی بر اساس توافق نامه سازمان اورژانس کشور با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مسافران ارائه می‌شود.

مرادیان اضافه کرد: با توجه به فضای بزرگ پیش بینی شده در این پایگاه، تجهیزات مدیریت بحران و ارائه خدمات برای حوادث احتمالی ریلی نیز در این پایگاه فراهم می‌شود.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزان هزینه کرد به منظور ساخت، تعمیر و تجهیزات کامل رفاهی و پزشکی این پایگاه اورژانس را مبلغ ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه اورژانس اورژانس ریلی وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز فوریت های پزشکی راه اندازی خدمت رسانی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور