Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:23:25 GMT

حفظ قرآنی باید به جریانی مردمی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۲۵۲

حفظ قرآنی باید به جریانی مردمی تبدیل شود

سید محمد صالح نژاد، روز پنجشنبه  درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب، کارهای مقدماتی فراهم شده‌است ولی خروجی که باید این برنامه‌ریزی ها داشته باشند تاکنون نداشته‌اند.

وی مشکلات مدیریتی، ‌نبود متولی مشخص و دولتی بودن را از جمله موانع مهم در رسیدن به این هدف گذاری دانست و اظهار داشت: نداشتن متولی مشخص که از سایر دستگاه ها برای تحقق این هدف گذاری مطالبه گری کند و آنها را پای کار بیاورد از جمله مشکل ها در این زمینه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم،‌ادامه داد: حفظ قرآن باید به یک جریان فرهنگی مردمی در کشور تبدیل شود تا مردم به سمت حفظ و فعالیت های قرآنی روی بیاورند.

صالح نژاد گفت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند با سیاست‌گذاری و انگیزه بخشی در بسترسازی این جریان فرهنگی موثر باشند ولی باید اصل کار به مردم سپرده شود.

وی ادامه داد: تحقق مطالبه رهبری در مانوس بودن کل جامعه به قرآن است که تحقق این موضوع به شرط ورود جدی تر مسئولان  وهمچنین  بسترسازی برای مردمی کردن حفظ قرآن  امکان پذیر است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون ویژه حافظان زیر ۱۰ سال و همچنین طرح تشویقی حافظان قرآن کریم درقم گفت: طرح تشویقی حافظان قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و طی سال گذشته تدوین شد که هدف از آن، تشویق قرآن‌آموزان بوده‌است.

وی افزود: آزمون کتبی این طرح سال گذشته و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد و قرار بود اسفندماه ۹۸ هم آزمون شفاهی برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا، با تاخیر مواجه شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بر این اساس روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه جاری آزمون شفاهی این طرح و همچنین آزمون حافظان زیر ۱۰ سال قرآن کریم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

صالح نژاد ادامه داد: در طرح تشویقی حافظان قرآن کریم مخصوص قرآن آموزانی است که موفق شدند طی یک سال گذشته پنج جزء از قرآن را حفظ کنند که در صورتی که موفق به کسب نمره حد نصاب در آزمون کتبی و شفاهی شوند، بدون قرعه کشی و یا محدودیت برای تمام این افراد که موفق به کسب نمره شوند، مبلغی داده می شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه قم قرآن کریم شورای عالی قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه قم قرآن کریم شورای عالی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه قم قرآن کریم شورای عالی قرآن اخبار کنکور قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند