Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:43:58 GMT

کرونا تماس مردم خمین با اورژانس را ۶ برابر کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۴۸۱

کرونا تماس مردم خمین با اورژانس را ۶ برابر کرد

«اسماعیل تیرانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون خدمت رسانی و انتقال ۱۳۰ بیمار مشکوک به کرونا از سوی عوامل اورژانس این شهرستان انجام شده است.
وی، نیروهای اورژانس را در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا دانست و بیان کرد: سه نفر از عوامل اورژانس ۱۱۵ در خمین به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه هم اکنون در بهبودی کامل به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رضایتمندی مردم خمین از اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان را بیش از ۹۵ درصد دانست و اظهار داشت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریت‌های شهری اورژانس خمین  پنج دقیقه و در ماموریت‌های جاده‌ای ۱۰ دقیقه  است که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی مرکز پیام ۱۱۵ و پایگاه دوم اورژانس شهری با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال و کمک یک خیر آغاز شده و این مرکز با مساحت ۳۰۰ متر مربع ایجاد می‌شود.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: مرکز هدایت بحران دانشکده علوم پزشکی این شهرستان نیز در حال راه‌اندازی است.
تیرانی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان با ۲۳ نیروی عملیاتی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، سه پایگاه جاده‌ای و چهار دستگاه آمبولانس فعال است و ۹۸ درصد از نیروی آن دارای مدرک کارشناسی هستند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا ۲۶ شهریور ۹۹ به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسیده است.

۲۶ شهریور به عنوان روز اورژانس و فوریتهای پزشکی نامیده شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خمین سازمان اورژانس کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خمین سازمان اورژانس کشور ویروس کرونا خمین سازمان اورژانس کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند

به گزارش صدای ایران،از ایرنا،سید حمید حسینی روز شنبه افزود: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان