Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:03:29 GMT

۱۳ پزشک متخصص به کادر درمانی مریوان اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۵۳۱۱

۱۳ پزشک متخصص به کادر درمانی مریوان اضافه شد

دکتر منصور فیضی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این مردم مریوان و روستاهای آن برای دریافت خدمات پزشکان متخصص این رشته‌ها مجبور بودند با طی مسافت ۱۳۰ کیلومتری جاده پر خطر به سنندج سفر کنند ضمن اینکه موجب افزایش هزینه‌های آنها می‌شد.

وی اضافه کرد: از اردیبهشت امسال تاکنون با وجود سخت تر شدن شرایط بویژه از لحاظ مالی، ولی توانستیم به لحاظ کاری به اندازه سه سال امکانات و خدمات پزشکی و درمانی برای شهرستان مریوان بگیریم تا خدمات رسانی به بیماران در شرایط مطلوب تری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیضی افزود: راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بوعلی، اکسیژن رسانی به تمام ۸۰ تخت بیمارستان فجر، ارتقای مخزن اکسیژن ساز از ۲۵۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر، راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان فجر، راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پزشکی برده‌ره‌شه، تجهیز این مرکز و دریافت یکدستگاه آمبولانس از جمله این امکانات است.

وی یادآور شد: تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان فوریت‌های شهر چناره، راه‌اندازی دستگاه چیلر برای تهویه هوا و سیستم سرمایشی فوریت‌های بیمارستان بوعلی نیز از دیگر فعالیت‌های امسال شبکه بهداشت بوده است.

فیضی تاکید کرد: فرماندار مریوان، رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بویژه پیگیری‌های نماینده مردم مریوان و سروآباد در جذب و اختصاص این امکانات درمانی موثر بوده و با کمک آنها توانستیم این امکانات و اعتبارات را جذب کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان با اشاره به اینکه سپاه،  بسیج و بنیاد علوی بویژه در حوزه مقابله با شیوع کرونا کمک‌های زیادی به شبکه بهداشت کردند، گفت: بعد از شیوع کرونا پایگاه بهداشتی در مرز باشماق را راه‌اندازی کردیم که از آن طریق تمام ورود و خروج‌ها در مرز از نظر بهداشتی کنترل می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت شیوع کرونا در شهرستان اظهار داشت: در سه ماهه اول روزانه ۶۰ نفر بیمار مبتلا مثبت داشتیم اما با زحمات همکاران و رعایت مردم امروز شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و مرگ و میر هستیم ولی نیاز است مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و حتما از ماسک هنگام حضور در اماکن عمومی استفاده کنند.

فیضی با اشاره به برخی مشکلات بهداشتی شهر مریوان اضافه کرد: عدم هدایت بخشی از فاضلاب شهر و ورود آن به رودخانه و دریاچه موجب بروز بوی نامطبوع و گاهی شیوع برخی از بیماری‌ها در فصل گرما می‌شود.

وی در رابطه با کمبودهای حوزه بهداشت و درمان یادآور شد: نیاز به دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان بوعلی و ضرورت راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پزشکی در بیمارستان فجر برخی از این نیازها است.

فیضی افزود: ساختمان بیمارستان فجر با ۴۳ سال قدمت شرایط مناسبی از لحاظ وضعیت فیزیکی ندارد و بیشتر مراکز بهداشتی شهری و روستایی ساختمان‌های قدیمی دارند که ضروری است مرمت یا بازسازی شود.

در شهرستان مریوان در بخش دولتی ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، ۱۷ پایگاه سلامت، ۲ بیمارستان، سه مرکز فوریت‌های پزشکی، پنج آزمایشگاه روستایی و شهری و یک مرکز تجمیعی دندانپزشکی شهری  فعال است، این شهرستان با جمعیت ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتر غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان کردستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان بهداشت و سلامت مریوان کردستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیمارستان فجر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی

رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر گفت: مرکز آموزشی درمانی رازی قائم شهر به یک دستگاه ام. آر. آی پیشرفته هلیوم فری جهان با کیفیت تصویر بالا مجهز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی قائم شهر با اشاره به تجهیز بیمارستان به یک دستگاه ام. آر. آی پیشرفته اظهار داشت: این دستگاه ام. آر. آی پیشرفته با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق بانک جهانی تهیه شده است.

دکتر اولادی افزود: دستگاه ام. آر. آی پیشرفته، جدیدیدترین و به‌روز‌ترین دستگاه است و بدون نیاز به " گاز هلیوم " دوره‌ای است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر، نداشتن محدویت وزنی برای بیماران خاص سنگین وزن در انجام ام. آر. آی و بی نیازی این دستگاه به گاز هلیوم با فناوری جدید و بهره مندی از کیفیت تصویر بالا را از مزیت‌های این دستگاه پیشرفته نسبت به دستگاه‌های مشابه ام. آر. آی اعلام کرد.

 اولادی، درباره قیمت خرید دستگاه ام. آر. آی پیشرفته نصب شده در بیمارستان رازی قائم شهر گفت: این دستگاه بالغ بر 80 میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات بانک جهانی در دوره کرونا تامین شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر تصریح کرد: هزینه نگهداری این دستگاه به دلیل عدم لزوم خرید گاز هلیوم، پائین‌تر از دیگر دستگاه‌های مشابه بوده و کیفیت تصاویر آن هم با توجه به پیشرفته بودن بسیار بالاست و با این فناوری برتر، شاهد رشد کیفی خدمات‌رسانی پاراکلینیکی به بیماران این مرکز درمانی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد