Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:45:55 GMT

ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۵۳۷۱

ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی ممنوع است

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خبر داد: هرگونه تبلیغات در خصوص ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی امروز پنجشنبه، با تاکید بر اینکه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر «ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا» و دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: پلیس فتا در رصدهای روزانه در صورت مواجهه با این گونه آگهی‌ها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: واگذاری دارو به خصوص واکسن‌های آنفلوآنزا صرفاً با نظارت وزارت بهداشت، در مراکز و داروخانه‌های مجاز صورت می‌گیرد و هرگونه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر فروش این اقلام دارویی ممنوع است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا با عنوان " تبلیغات و فروش دارو و واکسن تحت عناوین مختلف " به خصوص در ماه‌های اخیر که شیوع کرونا ویروس در کشور شتاب بیش‌تری پیدا کرده، مشخص شده اکثر این اقدامات صرفاً پوششی در جهت کلاهبرداری از متقاضیان است.

این مقام مسئول در خصوص شگرد کلاهبرداران گفت: این افراد با دریافت مبالغ مختلف در اکثر موارد، دارویی به متقاضیان تحویل نمی‌دهند و یا با واگذاری واکسن و داروهای تقلبی و در برخی موارد تاریخ مصرف گذشته، ضمن کلاهبرداری از هموطنان، سلامت جسمی آنان را نیز به مخاطره می‌اندازند.

سرهنگ پاشایی خبر داد: پلیس فتا در اقدامات پیش دستانه، به منظور برقراری امنیت در این فضا، ضمن رصد هر گونه تبلیغات و فروش دارو و اقلام مربوطه، با مجرمان این حوزه برخورد قانونی می‌کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح عملیاتی به کلیه رده‌های انتظامی و شهرستان‌های پلیس فتا ابلاغ شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز در خصوص پاک سازی و دستگیری متهمان حوزه تبلیغ و فروش دارو و به خصوص واکسن‌های کرونا ویروس و آنفلوآنزا به دست آمده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست به هیچ عنوان به تبلیغات افراد سودجو و کلاهبردار در این فضا توجه نکنند و کلیه نیازهای دارویی خود را صرفاً از مراکز مجاز و داروخانه‌های سطح شهر تهیه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و تبلیغات در این خصوص، موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس WWW.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

کد خبر 444738

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پليس فتا فضای مجازی فروش واکسن واکسن آنفلوآنزا کلاهبرداری داروهای تقلبی تبلیغات دستگیری مجرمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و فتا در اجرای طرح نور با پایش فعالیت‌های کاربران فضای مجازی، چند صفحه از کاربران هنجارشکن را به دلیل انتشار تصاویر نامناسب شناسایی و مسدود کردند.

وی افزود: صفحات شناسایی شده با دنبال کنندگان زیادی در فضای مجازی فعالیت می‌کردند که پس از شناسایی و پاکسازی مطالب منتشر شده و مسدودسازی، با گردانندگان آنها نیز براساس قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش خاطرنشان کرد: پلیس، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی در فضای مجازی را رصد و با بروز هرگونه محتوای مجرمانه، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

سرهنگ جمالی گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه با رعایت ضوابط و قوانین کشور و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است