Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری کرمانشاه، گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه سرمایه گذاری استان، ۵۲ میلیارد تومان کمک‌های فنی اعتباری در قالب بخشش سود بانکی سرمایه گذاران اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، ۵۰ درصد سود بانکی سرمایه گذارانی که طرح‌های اشتغالزا در کرمانشاه اجرا کنند به واسطه ارائه این مشوق بخشیده خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از این نشست به موضوع احداث آزاد راه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: احداث این آزاد راه نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

بازوند طول آزاد راه همدان به کرمانشاه را ۱۷۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: باوجود تمایل چندین سرمایه گذار تاکنون اقدام خاصی در این خصوص انجام نشده و باتوجه به موقعیت جغرافیایی ویژه استان کرمانشاه انتظار داریم توجه ویژه‌ای به طرح‌های آزادراهی استان انجام شود.

او با اشاره به اینکه ایجاد آزاد راه همدان به کرمانشاه و کرمانشاه به حمیل برای کشور ضروری است، گفت: بخش اعظمی از صادرات کشور از طریق استان کرمانشاه انجام می‌شود از این رو توسعه راه‌های این استان توسعه کشور را در پی دارد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: انتظار داریم که وزارت راه و شهرسازی با اختصاص به موقع بودجه موردنیاز آزاد راه کرمانشاه هم پای سرمایه گذاران برای پیشرفت پروژه تلاش کند.

دهکده لجستیک کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

بازوند در بخش دیگری از این نشست موضوع احداث بندرخشک را مورد بررسی قرار داد و گفت: کرمانشاه جزو ۱۲ استان دارای مصوبه راه‌اندازی دهکده لجستیک در کشور انتخاب شده و باتوجه به طی مراحل واگذاری زمین به راه آهن، تسریع در روند فعالیت‌ها برای انجام امور مربوطه به عنوان ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و توسعه‌ای ضروری است و نیاز است موضوع تأمین منابع مالی با همکاری وزارت صمت و راه و شهرسازی حل شود.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هکتار زمین به منظور ایجاد بندر خشک در اختیار راه آهن قرار گرفته است، اظهارداشت: اختلافاتی بین شرکت شهرک‌ها و وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری این زمین وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: زمین موردنظر را براساس مصوبات استانی در اختیار راه آهن قرار خواهیم داد و حل اختلاف بر سر زمین را به مذاکرات بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی موکول می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر روند اجرایی پروژه آغاز شود.

برنامه‌ریزی برای مدیریت سهام عدالت ۴۷ درصد کرمانشاهی‌ها

بازوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سهام عدالت نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۳ درصد مردم کرمانشاه اعلام کرده اند سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند و ۴۷ درصد دیگر مدیریت آن را به دولت واگذار کرده اند.

او افزود: شرکت‌هایی برای مدیریت این میزان سهام عدالت که مبلغ قابل توجهی محسوب می‌شود تشکیل شود و به صورت ویژه بر عملکرد آن‌ها نظارت خواهد شد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پروژه های عمرانی کرمانشاه تسهیلات بانکی وزارت راه و شهرسازی استاندار کرمانشاه سهام عدالت آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود