Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه فرمانداری شهرستان ری، در این نشست که به منطور بررسی مشکلات شهرستان ری، کهریزک و اختلافات میان بهزیستی و سازمان اوقاف در مورد وضعیت مرکز درمانی هاشمی‌نژاد کهریزک برگزار شد، در نهایت با اجماع نمایندگان و مسئولان حاضر در نشست مقرر گردید پل غیرهمسطح باقرشهر تا پایان دی ماه افتتاح و اعتبار روکش آسفالت رجایی تا آرادکوه در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ و لکه‌گیری آن در اسرع وقت انجام شود همچنین مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد به منظور خدمات رسانی به بیماران و نیازمندان مردم منطقه به بیمارستان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده مشکلات پایتخت به شهرستان ری تحمیل شده است

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری  در این نشست با بیان اینکه عمده مشکلات پایتخت به شهرستان ری تحمیل شده و رفع آنها مطالبه جدی مردم است، گفت: یکی از مشکلات اساسی تعهدات در زمان توسعه بهشت زهرا حدود ۱۰ سال پیش است که برخی از آنها اجرایی نشد و در چند سال اخیر صورت جلسه‌ای که به تأیید شورای شهر تهران رسید رها شد و هیچ بندی از آن اجرا نشد.

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: ۱۶۰ هکتار از بهترین اراضی و زمین‌های مردم تبدیل به آرامستان برای مردم پایتخت شد، در این رابطه نیاز است به تعهدات عمل شود؛ طرح تقاطع پل غیرهمسطح باقرشهر بلاتکلیف مانده و گویا پیمانکار از مجموعه خارج و طرح تعطیل شده است.

این مسئول افزود: در ورودی کهریزک باید رینگی ایجاد می‌شد اما بعد از پنج  سال پروژه رها و باعث نارضایتی مردم کهریزک شده است و همچنین ورودی آزادراه تهران- قم مسدود و تأمین اعتبار نشده است.

توکلی با اشاره به دفن زباله در مجموعه آرادکوه خاطرنشان کرد: قرار بود روکش آسفالت از شهرستان ری تا آرادکوه انجام شود اما تنها دو مرتبه انجام و رها شد؛ ورودی کهریزک و زیرگذر مشکل دیگری است و بیشترین تصادفات را داریم.

وی ادامه داد: ۳۳ هکتار  از اراضی ۱۶۰ هکتاری تبدیل به بوستان شده و قرار بود به عنوان فاصله بین شهر و بهشت زهرا ایجاد شود اما ۳۳هکتار کماکان همچنان بلاتکلیف است؛ درخواست شده ۵۰۰ هکتار مجدد در شهرستان ری آرامستان ایجاد شود و مقدمات تحویل زمین در شهرداری تهران پیگیری می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: درخواست ما این بود آن را در چند نقطه از تهران جانمایی شود اما علیرغم مخالفت ما تأکید می‌کنند مکان برای دفن نداریم و نیاز است پروژه تقاطع غیرهمسطح جزو پروژه‌های اولویت دار پس از ۱۰ سال قرار گیرد و به عنوان پروژه مهم تعیین تکلیف شود.

معاون استاندار تهران با تأکید بر اینکه اجازه هرگونه بارگذاری جدید برای شهرستان ری را نمی‌دهیم، گفت: باید مرکز درمانی هاشمی نژاد تبدیل به مرکز درمانی ۱۶ ساعته و بر اساس وقفنامه عمل شود.

بخش عمده مسائل کلانشهر تهران به کهریزک سرازیر شده است

سید نظام‌الدین موسوی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در این نشست با اشاره به بازدیدهای نمایندگان تهران از مناطق مختلف این کلانشهر، گفت: جمعی از نمایندگان با حضور مسئولان مربوطه در هر بخش به طور مداوم بازدیدهایی را از مناطق مختلف استان تهران دارند و سپس جلساتی را در مجلس برای ایجاد هماهنگی‌ها و رفع مشکلات برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به بازدید اخیر مجمع نمایندگان استان تهران از کهریزک، افزود: در این بازدید در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم؛ کهریزک جزو بخش‌های بزرگ و پرجمعیت حاشیه تهران است که بخش عمده مشکلات و مسائل کلانشهر تهران به آن سرازیر می‌شود.

موسوی ادامه داد: آرامستان تهران (بهشت زهرا)، دفن زباله و وجود آرادکوه مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و در عین حال با مسائلی مانند حاشیه‌نشینی و حضور اتباع بیگانه مواجه هستیم؛ بازدیدهای میدانی را از چند نقطه کهریزک داشتیم، مسائل  و مشکلات زیاد بود و قرار شد با حضور فرماندار و بخشدار در نشستی مشکلات را بررسی و پیگیری کنیم که امیدواریم با هماهنگی و همراهی مسئولان تا جایی که مقدور است رفع شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نخستین مشکل مربوط به شهرداری تهران است که چندین پروژه نیمه تمام و همچنین تعهداتی که برعهده اش بوده را انجام نداده است.

وی با انتقاد از اینکه مرکز درمانی هاشمی‌نژاد به مدت ۵ سال تعطیل است و باید برای بازگشایی آن چاره‌اندیشی کنیم، گفت: نیت واقف و حقوقی باید تأمین شود.

بوی بد تهران نیاز به هزینه کردن نداشت

سید علی یزدی‌خواه در ادامه با انتقاد از اینکه شهرری تا کی باید تاوان بی‌توجهی نسبت به جانمایی آرامستان تهران را بدهد، گفت: بوی بد تهران نیاز به هزینه کردن نداشت، متأسفانه ۱۱۰ میلیارد تومان برای آن بودجه پیش‌بینی شد در حالی که جانمایی بهشت زهرا مربوط به دهه ۴۰ است و نیاز است منتقل شود.

وی با انتقاد از اینکه شهرداری تهران کار عمرانی خاصی را برای ری انجام نداده، تصریح کرد: آلودگی‌های زیست محیطی در اطراف روستاهای نزدیک به آرادکوه زیاد و نیاز است به این موضوع توجه شود.

یزدی‌خواه با تأکید بر ضرورت تأمین بودجه پل غیرهمسطح باقرشهر یادآور شد: آخر آذر ماه ما به این موضوع ورود خواهیم کرد؛ شهرستان ری به حد کافی مشکلات سرریز تهران را تحمل می‌کند و هیچ منطقه‌ای در پایتخت ۸۰ کمپ ترک اعتیاد ندارد و ما موافق تبدیل مرکز درمانی هاشمی نژاد به مرکز درمانی و بیمارستان هستیم که به مردم منطقه خدمات رسانی کند و نباید این فضا بیش از این معطل بماند.م

معاون فنی و عمرانی شهرداری در مورد پروژه باقرشهر گفت: این پروژه به دلیل تخلفات عدیده پیمانکار با مشکل مواجه شد و مسئولان سازمان مهندسی گفتند تا آخر خرداد پروژه را تحویل می‌دهیم که به دلیل ورود کرونا از اسفند عملیات عمرانی ممنوع شد و دو ماه نتوانستیم کاری انجام دهیم. .

صفا صبوری اظهار داشت: طی دو مرحله مبلغ ۵۰۰ میلیون به پیمانکار پرداخت شد اما متأسفانه کاری انجام نداد در نهایت پروژه را از وی تحویل گرفتیم و به پیمانکار دیگری واگذار کردیم که پیمانکار جدید قول داد ۳ ماهه آن را تحویل دهد بنابراین ادامه عملیات پروژه از اول مهر استارت می‌خورد و آخر آذرماه تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر آفتاب امسال بودجه ندارد، خاطرنشان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های بودجه‌دار شورای شهر نیست و به دنبال آن هستیم پیشنهادی را در فصل بودجه ارائه کنیم تا در بودجه ۱۴۰۰ تأمین اعتبار شود. البته شورای شهر تصمیم گرفته مجمع با مشارکت انجام شود و تأمین هزینه پروژه های خارج از شهر نیاز به مجوز شورای شهر دارد، همچنین اعتبار روکش آسفالت جاده کهریزک را باید در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی و با فرماندار رایزنی کنیم.

شیرابه کامیون های زباله جاده های کهریزک را با مشکل روبرو کرده است

بخشدار کهریزک نیز در این نشست: دفن روزانه بیش از هشت هزار تن زباله، هدایت مردگان تهران و سالانه ۴۰۰ میلیون لیتر فاضلاب به شهرستان ری مشکلی جدی است.

امین بابایی خاطرنشان کرد: همچنین متأسفانه کامیون‌های زباله و شیرآبه‌های سرازیر شده جاده‌ها را دچار مشکل کرده است و باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

این مسئول تاکید کرد: اطراف کهریزک به اندازه کافی مراکز ترک اعتیاد و آرادکوه و مراکز ماده ۱۶ وجود دارد و اگر قرار است مرکزی ایجاد شود باید به مردم منطقه خدمات دهد و مردم تاب آوری مسائل خاص حاشیه‌ای را در اطراف و جوار منازل مسکونی ندارند.

پروانه مافی مشاور امور مجلس شهرداری تهران بر ضرورت رفع مشکلات شهرستان ری تأکید کرد و افزود: بحث‌های کلانی مانند جمع‌آوری آرادکوه، آرامستان در حیطه وظایف ما نیست و در سطح کلان باید به آنها نگاه کرد، می‌طلبد این موارد برای فراکسیون مدیریت شهری مجلس دسته‌بندی و اولویت‌بندی شود و در نشستی به حل و فصل نهایی رسید.

عبداللهی مدیرکل اوقاف استان تهران با بیان اینکه همه مکلف و موظف هستیم مشکلات باقرشهر و کهریزک را حل و برطرف کنیم، گفت: باید در مورد بهشت زهرا فکر اساسی کرد و همچنین پل غیرهمسطح باقرشهر مشکل ترافیک را تا حدود زیادی حل می‌کند، قدمت آرادکوه به ۴۵ سال پیش بازمی‌گردد و دولت باید با اعطای زمین و ساخت آن خارج از شهر این مشکل را حل کند و همچنین ایجاد مرکز زباله‌سوز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب تعدادی از معلولان جنگی به مرکز درمانیهاشمی‌نژاد منتقل می‌شدند و در حال حاضر به مدت ۵ سال است تعطیل شده و درخواست ما این است بر اساس نیت واقف عمل شود و در کنار خدمات درمانی، خدمات دیگر هم انجام شود و باید تبدیل به مرکز درمانی شود.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مرکز درمانی شهید هاشمی‌نژاد در سال ۱۳۲۸ وقف شده است، گفت: یکسری متولی تعیین شد که پس از آن تولیت وزارت بهداری تعیین شد و وزارت بهداری به بهداری و بهزیستی تغییر نام یافت و سپس موسسه‌ای در سال ۱۳۵۱ به نام آسایشگاه معلولان کهریزک یا امین الدوله تأسیس شد و تا سال ۵۸ استفاده می‌شد و در نهایت بهزیستی با کمک خیرین آن را توسعه داد و ملک وقف شده اولیه نیست.

صلاح الدین فاطمی نژاد ادامه داد: پسر واقف عضو موسس موسسه بودند و سپس موسسه به بهزیستی واگذار شد و به مدت ۵۰ سال برای خدمات رسانی به معلولان استفاده می‌شد که کارایی آن در کمیته املاک برای استفاده درمانی تصویب شد.همچنین قرار شد هفته آینده جلسه تکمیلی با حضور مسئولان حاضر در نشست امروز، برگزار شود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران قرار گرفته است.

برچسب‌ها شهرستان ری کهریزک باقرشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری کهریزک باقرشهر شهرستان ری کهریزک باقرشهر اخبار کنکور مرکز درمانی شهرداری تهران استان تهران شهرستان ری شورای شهر انجام شود بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در این جلسه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال ۱۴۰۲ در ۴۵۰ مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، ۸۷ درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود ۷ درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به سه‌ونیم درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود یک‌ونیم درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران تاکنون ۱۱ جلسه به میزبانی دادگستری استان و با حضور مقامات ذیربط برگزار شده و در رابطه با بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضائی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رأی صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضائی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

علی صالحی دادستان تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته دادستانی تهران در حوزه گمرکات و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: مسؤولان دادستانی تهران در سال گذشته و در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی، ۱۰ جلسه را برگزار کرده و ۴۵ بازدید میدانی انجام دادند.

وی با اشاره به تصویب ۲۱۹ مصوبه از سوی دادستانی تهران در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی طی سال گذشته، از تعیین تکلیف ۱۴۵ دستگاه وسیله نقلیه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صالحی همچنین از تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی تهران به ارزش تقریبی ۹۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این میزان ردیف کالا از حیث تعداد اقلام ۲۳ درصد و از حیث ارزش ریالی ۱۱۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

دادستان تهران در ادامه، از تعیین تکلیف ۲۴۵ دستگاه وسیله نقلیه که در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران قرار داشتند، خبر داد و گفت: همچنین طی سال گذشته، در نتیجه اقدامات صورت گرفته در راستای تعیین تکلیف اموال بلا صاحب موجود در فرودگاه‌ها، ادارات پست و یگان‌های انتظامی، بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ فقره از این اموال در فرودگاه‌ها، بیش از هزار و ۱۰۰ فقره در ادارات پست و بیش از ۴۲ هزار و ۹۰۰ فقره در یگان‌های انتظامی، تعیین تکلیف شدند.

کد خبر 6092178

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم