Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، خانه‌های هلال همه خدماتی که در ساختار رسمی جمعیت ارائه می شود را از طریق توان و مشارکت داوطلبان در منطقه جغرافیایی محدود ارائه می کند و ضمن تقویت پایگاه اجتماعی جمعیت به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور، موجب افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر مخاطرات می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام به عنوان یکی از اهداف بلندمدت جمعیت هلال احمر که ایجاد فرهنگ خودامدادی در جامعه بوده را در دسترس قرار داده است.

در صورت تحقق برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر مبنی بر راه اندازی پنج هزار خانه هلال تا سال ۱۴۰۰، عملاً شبکه گسترده ای از افراد آموزش دیده که هم مهارت های خود امدادی را فراگرفته اند و هم توان ورود و مشارکت در امدادرسانی به سایرین را دارند، در اختیار این جمعیت قرار خواهد گرفت و نتایج برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده، در سوانح آتی چشمگیر و قابل مشاهده خواهد بود.

مقرر شده تا حدود ۱۴۰۰ خانه هلال توسط ریاست جمهوری افتتاح شود. این اقدام با ایجاد یک شبکه فراگیر و گسترده از داوطلبان آموزش دیده و سازماندهی شده، ضمن افزایش تاب‌آوری جوامع محلی در بحران‌ها، آمادگی همگانی در برابر سوانح احتمالی آینده را رقم خواهد زد.

رونمایی از طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور

یکی از مهمترین ارکان برنامه های اجرایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مرحله پاسخ، تأمین و ذخیره سازی اقلام امدادی، امکانات و تجهیزات تخصصی و به‌کارگیری ناوگان امدادی مناسب و به روز است که در سنوات اخیر با برنامه ریزی مبتنی بر معیارهای و شاخص های استاندارد حاصل از تجارب و حوادث و سوانح گذشته و توصیه های فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در این خصوص اقدام شده و در جهت افزایش سرعت عملیات امدادرسانی در حوادث و سوانح با پیش بینی تمهیدات لازم، نسبت به ساخت پایگاه و انبار امدادی، تهیه و توزیع خودروها، اقلام و تجهیزات امداد و نجات اقدامات لازم انجام شده است، بر این اساس ۷۱ دستگاه کامیونت کانکس دار امدادی رونمایی می شود و انبارهای امدادی در استان های بوشهر، ایلام، مازندران، گیلان، خراسان جنوبی ۲ باب و کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید، به علاوه ۷ پایگاه امدادی در استان های هرمزگان، اردبیل و اصفهان با دستور رئیس جمهوری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. تجهیزات امداد و نجات شامل تجهیزات انفرادی، موتور برق و موتور پمپ آب برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان و ۵۲ دستگاه قایق جیمینی برای ارائه خدمات به سوانح آبی به ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

پروژه های ساخت، تجهیز و راه اندازی مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی

مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کم برخوردار با هزینه‌های بسیار پائین‌تر از مراکز خصوصی به ارائه خدمات می پردازد، خدمات این مراکز شامل کلینیک های فیزیوتراپی، اتوپدی فنی، گفتار درمانی، کار درمانی، مشاوره، روانشناسی و واکسیناسیون است.

این مراکز شامل مرکز جامع توانبخشی رشت در استان گیلان، مرکز جامع توانبخشی مازندران با هدف ارائه خدمات فیزیوتراپی، دندانپزشکی و بازتوانی قلب و عروق، درمانگاه شفا در شهر نجف شهر استان کرمان، مرکز جراحی بم در استان کرمان، مرکز تخصصی درمانی و توانبخشی سرطان گلستان، بازسازی مرکز توانبخشی سمنان و بازسازی مرکز توانبخشی کرج در استان البرز با هدف ارائه خدمت به معلولان و سایر آحاد مردم با حضور وب کنفرانسی رئیس جمهوری در امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹ افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 5026182

منبع: مهر

کلیدواژه: عملیات امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مرکز توانبخشی شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران آغاز سال تحصیلی ویروس کرونا قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متروی تهران سال تحصیلی جدید آیت الله سید ابراهیم رئیسی پلیس راهور جمعیت هلال احمر امداد و نجات ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل