Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دبیر کل شورای عالی عتف گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هفته پژوهش امسال به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار می شود و نمایشگاه تستا هم به صورت مجازی و حضوری برپا خواهد شد.

غلامحسین رحیمی دبیر کل شورای عالی عتف در حاشیه جلسه ۱۹۴ این شورا در جمع خبرنگاران، گفت: در هفته پژوهش سال ۹۹، در نظر داریم که بخش نمایشگاه عرضه محور نمایشگاه پژوهش را تقویت کنیم و دستگاه ها نیازهای خود را به عرضه بگذارند و شرکت های فناورانه ای که می توانند به این نیازها پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این نمایشگاه، نمونه هایی که وابستگی به خارج داریم عرضه خواهند شد و تولیدکنندگان داخلی در صورت توان آنها را تولید خواهند کرد.

دبیر کل شورای عالی عتف افزود: تلاش می کنیم این نمایشگاه محدود به تهران نشود و در چند مرکز استان که از آمادگی بیشتری برخوردار هستند هم برگزار شود.

رحیمی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هفته پژوهش ترکیبی از مجازی و حضوری است و نمایشگاه تستا هم ترکیبی برگزار خواهد شد.

*دستور کار جلسه اخیر

وی همچنین درباره جلسه امروز، گفت: دستور کار اول این بود که شرکت های دولتی باید ۴۰ درصد بودجه تحقیقاتی خود را از طریق دانشگاه ها هزینه کنند؛ این بودجه تضمین شده در خزانه کنار گذاشته می شود و در چارچوب آیین نامه هیات وزیران و با نظارت دبیرخانه شورای عتف هزینه می شود.

رحیمی افزود: دستگاه های نیازهای تخصصی خود را در سامانه ساتع وارد می کنند و دانشگاه ها هم توانمندی های خود را در این سامانه ثبت می کنند و در صورت هماهنگی عرضه و تقاضا قرارداد منعقد می شود.

وی گفت: برای این منظور در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ میلیاردتومان مانده از سال ۹۸ را داریم و به علاوه ۱۲۰ میلیاردتومان دیگر، حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه اعتبار به صورت تخصیص یافته داریم.

رحیمی گفت: هر چه عملکرد بهتری داشته باشیم قانون گذار به ادامه تخصیص اعتبار تشویق می شود.

*بررسی پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون تخصیص اعتبار برای پژوهش های دانشگاهی

وی گفت: دستور کار دوم این جلسه، تدوین آیین نامه اجرایی قانون تخصیص اعتبار برای پژوهش های دانشگاهی طبق بند ه قانون بود که پیش نویس آیین نامه بررسی شد.

دبیر کل شورای عالی عتف ادامه داد: بخشی از توسعه های سال های اخیر در حوزه علم مرهون مجلس و دولت است.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجازی و حضوری هفته پژوهش آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ متروی تهران، امسال نیز بخش دیگری از تأسیسات، دسترسی‌ها و ورودی‌های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ مترو ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، مهندس آزاد اکبری مجری خط ۳ متروی تهران درباره برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مجری خط ۳ متروی تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ مترو برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین ‌شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس