Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد برای توسعه این شهرستان ۶ محور کاربردی با همکاری این واحد دانشگاهی و سایر نهادها ارائه داد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گناباد، مجتبی حسن‌زاده در جلسه هم‌اندیشی توسعه گناباد که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های دلسوزانه تمامی همکاران خود در سالیان قبل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد به‌عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در سطح شهرستان از سال ۱۳۶۴فعالیت خود را در دو رشته تحصیلی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در ۷۲ رشته تحصیلی (۳ رشته در مقطع دکتری تخصصی، ۲۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۲ رشته  در مقاطع کارشناسی و کاردانی) دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد اظهار کرد: اگر چه شاکله اصلی این واحد دانشگاهی برپایه رشته‌های فنی و مهندسی بنا شده و در این زمینه امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار داریم اما این دانشگاه از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بر اساس تقاضای جامعه، به سمت رشته‌های علوم انسانی نیز حرکت کرده و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، ۶ رشته کارشناسی ارشد علوم انسانی  به مجموعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد افزوده شد که با استقبال بسیار خوبی همراه است.

حسن‌زاده افزود: تعدد مراکز آموزش عالی و بحث بومی‌سازی و پذیرش دانشجو بر مبنای آن اهمیت بسیار زیادی دارد اما برای شهرستان‌های با جمعیت کم، آسیب‌زا بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد گفت: در راستای رفع مشکلات شهرستان با توجه به قابلیتها و ظرفیت‌های دانشگاه و همکاری دو سویه دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی، ۶محور تعامل و هم‌اندیشی در نظر گرفته شده است.

حسن‌زاده این محورها را شامل، ارائه مشکلات و نیازهای تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه در قالب اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی توسط اعضای هیئت‌ علمی، ارایه اولویت‌های تحقیقاتی توسط دستگاه‌های اجرایی و انجام آن در قالب پایان‌نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد توسط دانشگاه، انجام خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به‌صورت موردی توسط کارشناسان دانشگاه در قالب تفاهم‌نامه، همکاری اعضای هیئت علمـی به‌عنوان مشـاور در امور اجرایی ادارات، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و کاربردی رایگان ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی -دوره‌های مذکور برای دستگاه‌های اجرایی در قالب تفاهم‌نامه نیز انجام می شود- و پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون با تسهیلات مالی (تخفیف و تقسیط شهریه) بر اساس معرفی ادارات از جمله آن محورهاست.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در حوزه‌های مهندسی برق، عمران و مکانیک، کشاورزی و دامپزشکی دارای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز است که از جمله این تجهیزات می‌توان به آزمایشگاه استاندارد تست بتن و مقاومت مصالح اشاره کرد که در حوزه شهرداری و نظام مهندسی کاربرد فراوان دارد و این دانشگاه مجوز آزمایشگاه استاندارد آسفالت را به‌زودی در اختیار خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد تصریح کرد: امکان تولید تابلوهای برق مورد نیاز شهرستان در تمامی مصارف صنعتی و چاه‌های کشاورزی در این واحد دانشگاهی‌ وجود دارد.

لزوم نزدیکی دانشگاه و ارگان‌ها و نهادها

در ادامه نشست فرماندار گناباد با قدردانی و تشکر از پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد برای برگزاری نشست هم‌اندیشی اعضای  هیئت علمی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه این شهرستان عنوان کرد: وجود تعداد زیاد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های شهرستان گناباد، نشانگر عدالت آموزشی در جنوبی‌ترین شهرستان استان و هم‌عرض با دانشگاه‌های معتبر کشور است. 

قربانی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت‌های تخصصی دانشگاه بیشتر استفاده کنند و مباحث تحقیقاتی را به مجموعه دانشگاهی بسپارند و به‌عبارتی باید تعامل بین این دو مجموعه بیشتر شود تا شاهد درآمدهای پایدار، افزایش تعداد دانشجویان در دانشگاه و ارتقای بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی باشیم.

قربانی افزود: این نشست ها باید ادامه پیدا کند و مدیران اجرایی شهرستان، مشکلات مجموعه خود را به‌صورت دقیق و شفاف بیان نمایند.

در ادامه جلسه مدیران جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، مخابرات، کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد به‌بیان راهکارهای مختلف برای ارتباط نزدیک‌تر دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی شهرستان پرداختند.

در پایان جلسه، شرکت کنندگان از آزمایشگاه‌های کشاورزی، برق، مکانیک و عمران  بازدید کردند. در این بازدید، تجهیزاتی که قابلیت استفاده برای حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی  و پروژه‌های توسعه‌ای شهرستان را دارند به روسای ادارات معرفی شد.

انتهای پیام/۴۱۱۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجتبی حسن زاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد جلسه هم اندیشی دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشکده ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، خواستار الگوگیری همه واحدهای دانشگاهی از این واحد دانشگاهی در ایجاد دانشکده‌های مختص بانوان شد و اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و ظرفیت‌های موجود در واحد یادگار امام (ره) به‌زودی شاهد ایجاد رشته‌هایی که مورد اقبال و استقبال دانشجویان مادر در دانشکده بانوان است، خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تأکید بر راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روان‌شناختی و مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک در پردیس مادران افزود: آنچه از این واحد دانشگاهی انتظار می‌رود این است که به‌عنوان واحد نمونه در تأسیس دانشکده مختص بانوان، الگویی موفق برای سایر واحد‌ها در سطح کشور باشد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس مادران و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نسبت به دانشجویان مادر است که این خود بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

سروری‌مجد گفت: دانشجو بودن معمولا شرایط خاصی دارد و فرد برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل بپردازد، باید همه تمرکز خود را صرف درس خواندن کند؛ اما اشتغال، ازدواج و فرزندآوری شرایطی را برای دانشجو ایجاد می‌کند که گاهی ادامه مسیر برای دانشجویان با سختی و مشقت طاقت‌فرسایی همراه بوده به همین منظور ضرورت ایجاد امکانات و بستری مناسب برای ادامه تحصیل مادران اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم آنچه امروز به جمع‌بندی رسیدیم در یک برنامه زمانی مدون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و در سازمان مرکزی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت